Verzekeren
-
- Actief Lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Verzekeren
Even voorstellen: Rolf en Judith uit Oosterhout, Noord-Brabant.
Afgelopen zaterdag hebben we een bus gekocht. Het was liefde op het eerste gezicht. Het is een ex-brandweerbus uit Duitsland (of was het nou Zwitserland).
Dinsdag 13 juni mogen we onze 8-persoons T2b uit '79 op komen halen. Natuurlijk wil ik direct verzekerd de weg op. Ik wil de bus casco (all-risk) verzekeren, en ga hem dagelijks gebruiken, met zo'n 20.000 km per jaar, zoals we nu onze peugeot 205 1.8D gebruiken (die gaat weg als we de bus hebben).
Bij GIO gaat het me een krappe 680 euro kosten per jaar (volgens de berekening, maar ik ben nog niet zeker van het gewicht, weet iemand wat een dergelijke bus weegt?). De bus moet dan nog wel worden getaxeerd (in Drunen voor dik 90 euro). Op Independer is de bus niet in te voeren (daar kennen ze geen VW-bussen).
Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hun bus verzekerd hebben? Is het nodig om de bus bij een speciale klassieker-verzekeraar onder te brengen, of maakt het in mijn situatie geen verschil met een normale verzekeraar?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet, of dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen...
Groeten,
Rolf.
Afgelopen zaterdag hebben we een bus gekocht. Het was liefde op het eerste gezicht. Het is een ex-brandweerbus uit Duitsland (of was het nou Zwitserland).
Dinsdag 13 juni mogen we onze 8-persoons T2b uit '79 op komen halen. Natuurlijk wil ik direct verzekerd de weg op. Ik wil de bus casco (all-risk) verzekeren, en ga hem dagelijks gebruiken, met zo'n 20.000 km per jaar, zoals we nu onze peugeot 205 1.8D gebruiken (die gaat weg als we de bus hebben).
Bij GIO gaat het me een krappe 680 euro kosten per jaar (volgens de berekening, maar ik ben nog niet zeker van het gewicht, weet iemand wat een dergelijke bus weegt?). De bus moet dan nog wel worden getaxeerd (in Drunen voor dik 90 euro). Op Independer is de bus niet in te voeren (daar kennen ze geen VW-bussen).
Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hun bus verzekerd hebben? Is het nodig om de bus bij een speciale klassieker-verzekeraar onder te brengen, of maakt het in mijn situatie geen verschil met een normale verzekeraar?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet, of dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen...
Groeten,
Rolf.
- Remmie
- Actief Lid
- Berichten: 388
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Ik zou even bellen met
http://www.jelierseverzekeringen.nl/
Ik denk dat je een stuk voordelliger uit komt. (dit staat op hun site)
Over Jelierse Verzekeringen
Vanuit onze hobby hebben wij ons gespecialiseerd in het verzekeren van oldtimers. Wij hebben zelf een VW kampeerbus uit 1978 en een Kever uit 1972.
Natuurlijk kunt u bij ons ook terecht voor andere verzekeringen, zoals voordelige pakketverzekeringen (al uw verzekeringen op één polis), spaarplannen, hypotheken, aanvulling voor uw pensioen, lijfrenteverzekeringen enz.
Heeft u vragen over verzekeringen dan kunt u natuurlijk altijd bellen naar Christine Jelierse, telefoon 071-3619124
http://www.jelierseverzekeringen.nl/
Ik denk dat je een stuk voordelliger uit komt. (dit staat op hun site)
Over Jelierse Verzekeringen
Vanuit onze hobby hebben wij ons gespecialiseerd in het verzekeren van oldtimers. Wij hebben zelf een VW kampeerbus uit 1978 en een Kever uit 1972.
Natuurlijk kunt u bij ons ook terecht voor andere verzekeringen, zoals voordelige pakketverzekeringen (al uw verzekeringen op één polis), spaarplannen, hypotheken, aanvulling voor uw pensioen, lijfrenteverzekeringen enz.
Heeft u vragen over verzekeringen dan kunt u natuurlijk altijd bellen naar Christine Jelierse, telefoon 071-3619124
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper
- Remmie
- Actief Lid
- Berichten: 388
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Goed dat je over die korting begint. Daar had ik helemaal niet meer aangedacht. Want die hebben we nammelijk nog niet. :-k
Ook hebben we ze nog niet zover dat ze de VCT2 sponsoren door een Banner op de site :-1w (maar dat zal na deze post wel gaan lukken)
p.s. Rolf even melden dat je van de VCT2 bent en ze nergens op de site kon vinden.
Ook hebben we ze nog niet zover dat ze de VCT2 sponsoren door een Banner op de site :-1w (maar dat zal na deze post wel gaan lukken)
p.s. Rolf even melden dat je van de VCT2 bent en ze nergens op de site kon vinden.
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Hey,
Welkom en al vast van harte met jullie bus! En inderdaad: als je een M-plaatje post ga ik zo snel als ik kan de vertaling voor jullie maken (leuk hoor Max ).
Wij hebben zelf in januari onze bus opgehaald en verzekert via Fortis ASR (via een tussenpersoon: Koetsveld Assurantien; die naam hebben we via de verkoper van onze bus gekregen). We hebben toen ook gekeken naar GIO maar die was veel duurder in ons geval (en zo te lezen ook in jullie geval; maar daar mag je wel meer km rijden herinner ik me). Ik zal even snel wat op een rijtje zetten over onze verzekering:
- oldtimerverzekering,
- WA en casco compleet
- WA kost ons 100 euro per jaar
- casco kost ons 187,50 bij onze taxatiewaarde (was geloof ik iets van 2% van de taxatiewaarde ofzo),
- max 10.000 km (da's veel voor een oldtimerverzekering, meestal is het lager); als jullie echt meer willen rijden zit een oldtimerverzekering (met voordelig tarief) er waarschijnlijk niet in
- woon-werkverkeer mag (sommige oldtimerverzekeringen hebben als voorwaarde dat dit niet mag; dan mag je alleen in ritjes van een club ofzo meerijden),
- ook verzekerd in het buitenland met een altijd-terug garantie van de bus
- taxatiewaarde staat voor drie jaar vast (let hierop bij de verzekering: als ze de dagwaarde nemen heb je er echt niets aan met een VW T2); da's gunstig want scheelt kosten! En de waardebepaling is vaak het grote verschil tussen een gewone verzekering en een klasiekerverzekering (dat staat ook bij de site van GIO vermeld).
Dat was het geloof ik wel ... En wat betreft het gewicht: volgens mij moet daar iets over op het type-plaatje staan (het zilveren plaatje; niet het M-plaatje). Maar het gewicht maakt volgens mij niet uit; dat is toch alleen van belang voor de belastingen en die hoef je niet te betalen?
Groetjes,
Froukje
P.S. post snel een foto; daar zijn we hier verzot op!!!!! En heeeeeeel veeeeel plezier bij het ophalen van de bus
Welkom en al vast van harte met jullie bus! En inderdaad: als je een M-plaatje post ga ik zo snel als ik kan de vertaling voor jullie maken (leuk hoor Max ).
Wij hebben zelf in januari onze bus opgehaald en verzekert via Fortis ASR (via een tussenpersoon: Koetsveld Assurantien; die naam hebben we via de verkoper van onze bus gekregen). We hebben toen ook gekeken naar GIO maar die was veel duurder in ons geval (en zo te lezen ook in jullie geval; maar daar mag je wel meer km rijden herinner ik me). Ik zal even snel wat op een rijtje zetten over onze verzekering:
- oldtimerverzekering,
- WA en casco compleet
- WA kost ons 100 euro per jaar
- casco kost ons 187,50 bij onze taxatiewaarde (was geloof ik iets van 2% van de taxatiewaarde ofzo),
- max 10.000 km (da's veel voor een oldtimerverzekering, meestal is het lager); als jullie echt meer willen rijden zit een oldtimerverzekering (met voordelig tarief) er waarschijnlijk niet in
- woon-werkverkeer mag (sommige oldtimerverzekeringen hebben als voorwaarde dat dit niet mag; dan mag je alleen in ritjes van een club ofzo meerijden),
- ook verzekerd in het buitenland met een altijd-terug garantie van de bus
- taxatiewaarde staat voor drie jaar vast (let hierop bij de verzekering: als ze de dagwaarde nemen heb je er echt niets aan met een VW T2); da's gunstig want scheelt kosten! En de waardebepaling is vaak het grote verschil tussen een gewone verzekering en een klasiekerverzekering (dat staat ook bij de site van GIO vermeld).
Dat was het geloof ik wel ... En wat betreft het gewicht: volgens mij moet daar iets over op het type-plaatje staan (het zilveren plaatje; niet het M-plaatje). Maar het gewicht maakt volgens mij niet uit; dat is toch alleen van belang voor de belastingen en die hoef je niet te betalen?
Groetjes,
Froukje
P.S. post snel een foto; daar zijn we hier verzot op!!!!! En heeeeeeel veeeeel plezier bij het ophalen van de bus
-
- Actief Lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Snel en veel antwoorden, geweldig!
Nou, dat gaat snel... Eerst zit ik mezelf af te vragen waar ik in godesnaam mijn verzekering vandaan moet halen, vervolgens heb ik een hele rij opties. Daar heb ik wel weer even werk aan...
@jodocus: goh, jou kom je ook overal tegen! Dank voor de tips en het aanbod. Gewicht wilde GIO (of was het nou een ander) voor een online offerte hebben, waarom begrijp ik ook niet. Inmiddels heb ik het gewicht via de kentekenopzoekfunctie van de RDW-site gevonden:1290 kg. Als ik een foto van het M-plaatje heb (vanaf dinsdag de 13e) zal ik het meteen posten. Wat kun je daar allemaal uithalen?
Foto's kunnen voorlopig bekeken worden op
deze site.
@jodocus: goh, jou kom je ook overal tegen! Dank voor de tips en het aanbod. Gewicht wilde GIO (of was het nou een ander) voor een online offerte hebben, waarom begrijp ik ook niet. Inmiddels heb ik het gewicht via de kentekenopzoekfunctie van de RDW-site gevonden:1290 kg. Als ik een foto van het M-plaatje heb (vanaf dinsdag de 13e) zal ik het meteen posten. Wat kun je daar allemaal uithalen?
Foto's kunnen voorlopig bekeken worden op
deze site.
- Remmie
- Actief Lid
- Berichten: 388
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Hee Rolf,
Nog even de beste tip van je leven, meld je aan als lid van de VCT2. Dan krijg je zeker een anwoord op al je vragen \:D/
http://www.vct2.nl/index.php?section=10
Nog even de beste tip van je leven, meld je aan als lid van de VCT2. Dan krijg je zeker een anwoord op al je vragen \:D/
http://www.vct2.nl/index.php?section=10
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper
-
- Actief Lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Dank aan allen!
Hallo allemaal,
Ik ben klaar met de verzekeringsperikelen... Na wat rondbellen is het een autoverzekering bij ZLM geworden. Geen oldtimerverzekering, want ik wil die bus rijden, en niet alleen ernaar kijken.
Momenteel is de verzekering gebaseerd op de nieuwwaarde. Die heeft de ANWB voor me opgezocht. Veel gesnuffel in boeken aan de andere kant van de lijn, na lang zoeken blijkt de winkelwaarde destijds 15.482 gulden geweest te zijn, wat neerkomt op 7037 euro.
De waarde kan aangepast worden op basis van een taxatie, die elke drie jaar moet worden uitgevoerd. Ik kan 'm pas laten taxeren als ik 'm heb, dus dat komt later.
Met mijn twee schadevrije jaren (ik heb nog niet zo lang een auto) kom ik uit op 41,50 per maand. Iets minder dan ik tot nu toe betaalde voor mijn 205.
Bedankt voor de tips! Die M-plaat post ik zogauw ik 'm heb, ik ben erg benieuwd naar wat er in . Wat betreft de brandweer-uiterlijkheden: mistlampen in de voorbumper (ik heb me laten vertellen dat die er anders niet inzitten), gaten in de dakgoot achter (voor de mickey mouse-oren) en een insteekhoes met info in de passagiersdeur.
Ik ben klaar met de verzekeringsperikelen... Na wat rondbellen is het een autoverzekering bij ZLM geworden. Geen oldtimerverzekering, want ik wil die bus rijden, en niet alleen ernaar kijken.
Momenteel is de verzekering gebaseerd op de nieuwwaarde. Die heeft de ANWB voor me opgezocht. Veel gesnuffel in boeken aan de andere kant van de lijn, na lang zoeken blijkt de winkelwaarde destijds 15.482 gulden geweest te zijn, wat neerkomt op 7037 euro.
De waarde kan aangepast worden op basis van een taxatie, die elke drie jaar moet worden uitgevoerd. Ik kan 'm pas laten taxeren als ik 'm heb, dus dat komt later.
Met mijn twee schadevrije jaren (ik heb nog niet zo lang een auto) kom ik uit op 41,50 per maand. Iets minder dan ik tot nu toe betaalde voor mijn 205.
Bedankt voor de tips! Die M-plaat post ik zogauw ik 'm heb, ik ben erg benieuwd naar wat er in . Wat betreft de brandweer-uiterlijkheden: mistlampen in de voorbumper (ik heb me laten vertellen dat die er anders niet inzitten), gaten in de dakgoot achter (voor de mickey mouse-oren) en een insteekhoes met info in de passagiersdeur.
41,50 Euro kijk dat is intressant. Wij gebruiken de bus nl ook voor dagelijks vervoer en mogen maar max 10.000 km rijden. 12.000 wordt nog geaccepteerd maar bij meer kunnen ze moeilijk gaan doen.
Misschien moeten wij ook maar af van die old-timer verzekering.
Onze bus is getaxeerd op iets van 9 á 10.000 euro, dat betekend neem ik aan dat de maand-premie een paar euro omhoog gaat ?
Zou alleen niet meer weten wat we nu betalen.
Misschien moeten wij ook maar af van die old-timer verzekering.
Onze bus is getaxeerd op iets van 9 á 10.000 euro, dat betekend neem ik aan dat de maand-premie een paar euro omhoog gaat ?
Zou alleen niet meer weten wat we nu betalen.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Ik ben ook erg benieuwd naar de codes! Weet je verder waar de bus vandaan komt of is het verleden onbekend?rolf schreef:Bedankt voor de tips! Die M-plaat post ik zogauw ik 'm heb, ik ben erg benieuwd naar wat er in . Wat betreft de brandweer-uiterlijkheden: mistlampen in de voorbumper (ik heb me laten vertellen dat die er anders niet inzitten), gaten in de dakgoot achter (voor de mickey mouse-oren) en een insteekhoes met info in de passagiersdeur.
-
- Actief Lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Oosterhout, NB
- Contacteer:
Die prijs zal inderdaad wel een paar euro omhoog gaan, maar veel verschil zal dat niet maken, lijkt me zo.
De geschiedenis van de bus: Brandweer in Duitsland (of Zwitserland, vraag ik dinsdag nog even na), vervolgens geïmporteerd door een autohandelaar (of er tussen brandweer en Nederland nog een stap zit weet ik niet), die er in Nederland op groene (handelaars)platen mee heeft gereden. Vervolgens voor de vorige eigenaar op geel kenteken gezet (en dus pas daadwerkelijk Nederlandse auto geworden) in juni vorig jaar. Vandaar ook een erg nieuw kenteken. Hij staat nog op internet bij de tweedehandsjes van WM Autoservice, die hem voor de vorige eigenaar op z'n site te koop had staan. Zelf kwam ik 'm tegen op Marktplaats, waar de vorige eigenaar hem te koop aanbood.
Groeten,
Rolf.
De geschiedenis van de bus: Brandweer in Duitsland (of Zwitserland, vraag ik dinsdag nog even na), vervolgens geïmporteerd door een autohandelaar (of er tussen brandweer en Nederland nog een stap zit weet ik niet), die er in Nederland op groene (handelaars)platen mee heeft gereden. Vervolgens voor de vorige eigenaar op geel kenteken gezet (en dus pas daadwerkelijk Nederlandse auto geworden) in juni vorig jaar. Vandaar ook een erg nieuw kenteken. Hij staat nog op internet bij de tweedehandsjes van WM Autoservice, die hem voor de vorige eigenaar op z'n site te koop had staan. Zelf kwam ik 'm tegen op Marktplaats, waar de vorige eigenaar hem te koop aanbood.
Groeten,
Rolf.
En voor welk bedrag is hij getaxeerd, als ik dat vragen mag ?Area51 schreef:Mijn bus (de 1967 westfalia) is getaxeerd bij Pander uit Veenendaal, en All -Risk verzekerd bij
Jelierse, en dan mag ik er 20.000km per jaar mee rijden. Ben daarvoor iets van 350 euro per
jaar voor kwijt, en de taxatie is 3 jaar geldig.
die 12.000 is voor ons eigenlijk net te krap, als je naar vorig jaar kijkt (dat is wel incl vakantie naar Denemarken waar we dit jaar naar Texel gaan)