Hoeveel T2's nog in Nederland?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Hoeveel T2's nog in Nederland?

Bericht door Vlinder » za jun 03, 2006 22:58 pm

Heeft iemand enig idee hoeveel T2's er ongeveer in Nederland rondrijden ?? Zo maar een vraag die me de laatste dagen bezig houdt..... :-k
Happynez .......

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » za jun 03, 2006 23:03 pm

Geen idee .. wel goede en interessante vraag trouwens. Zou er ergens iemand zijn of een instantie zijn die dat bijhoudt? De RDW ofzo? Op de groene kaarten staat immers wel dat het een T2 is. Ze zouden het misschien kunnen nagaan. Zal je wel alle typenummers bij elkaar moeten tellen misschien (camper / kmobi / pick-up). Zou ook leuk zijn om per typenummer het te weten. Zou je de RDW hierover kunnen mailen? Wie heeft er contact binnen de RDW?????

Froukje

Gebruikersavatar
Leon
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:29 pm
Locatie: Venlo

Bericht door Leon » zo jun 04, 2006 0:35 am

Ik meen mij te herinneren dat er een ruwe schatting was van ongeveer 600 tot 1000 busjes. Helaas heb ik geen bron en is deze informatie dan ook verre van betrouwbaar... :| Hopelijk kan iemand anders meer duidelijkheid geven.

Het lijkt er wel op dat het aantal T2-busjes de laatste paar jaar weer is gestegen. Tien jaar geleden was de T2 bijna van het straatbeeld verdwenen, terwijl je nu regelmatig een exemplaar tegenkomt.

Leon

PS. Op mijn groene kaart is het woordje "T2" helemaal niet terug te vinden. Volgens Aegon is mijn busje een Volkswagen 24...
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » zo jun 04, 2006 9:11 am

Leon schreef:Ik meen mij te herinneren dat er een ruwe schatting was van ongeveer 600 tot 1000 busjes. Helaas heb ik geen bron en is deze informatie dan ook verre van betrouwbaar... :| Hopelijk kan iemand anders meer duidelijkheid geven.

Het lijkt er wel op dat het aantal T2-busjes de laatste paar jaar weer is gestegen. Tien jaar geleden was de T2 bijna van het straatbeeld verdwenen, terwijl je nu regelmatig een exemplaar tegenkomt.

Leon

PS. Op mijn groene kaart is het woordje "T2" helemaal niet terug te vinden. Volgens Aegon is mijn busje een Volkswagen 24...


Zal het type aanduiding zijn. Die van mijn is een type 27.
Ben benieuwd of er meer wat weten over het aantal T2-rijders :) :)
Happynez .......

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » zo jun 04, 2006 9:30 am

het aantal T2 rijders is niet bekend.
De RDW kan of wil het niet uitzoeken i.v.m. "De wet op bescherming persoons gegevens".
Het is ook niet op te vragen als T2 omdat deze type aanduiding nooit door volkswagen gehanteerd is
de T(ransporter) is geloof ik pas bij 4 begonnen
dus als je het al wilt uitzoeken zul je alle type aanduidingen moeten opzoeken

dus Type 2.2.1
Type2.2.2
enz , enz

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » zo jun 04, 2006 9:34 am

Dat is volgens mij inderdaad de type aanduiding. Bij ons staat bij het kopje 'handelsbenaming' de groene kaart namelijk VW 2 / 23 wat volgens mij dan staat voor: volkswagen transporter 2 type 23 (Kombi). 27 staat voor ambulance en 24 voor microbus deluxe. Dit staat dan ookop je type-plaatje en M-plaatje. Het zou dan toch mogelijk moeten zijn om het te bekijken, maar als privacy (sowieso een hot-issue natuurlijk) een rol speelt zal het wel niet kunnen ... jammer.

Froukje

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » zo jun 04, 2006 9:38 am

Ergens snap ik het niet van die privacy want als je op de RDW site een kenteken intypt en dan ook die gegevens boven water krijgt en dat wel mag, waarom zouden ze dan niet bij mogen houden hoeveel auto's er van een bepaalde type zijn.

Ik heb het dan over die site waar je kan kijken tot hoe lang de APK geldig is. Als ik ons kenteken intyp krijg ik ook bij handelsbenaming gewoon hetzelfde te zien als op d groene kaart. Het lijkt me dus geen geheim te zijn ..

Froukje

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » zo jun 04, 2006 11:37 am

Via mijn werk hebben we contact met het RDC, zouden ze daar niet wat weten? Ik zal iig eens vragen bij een collega, wie weet hebben we het zelfs wel in huis :roll: .

Welke typenr's zijn er nu precies?
wij hebben een VW 2/27 volgens de RDW site.

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » zo jun 04, 2006 12:01 pm

Volgens de 'bijbel' van Molenari zijn er de volgende typenummers (blz. 16):

21: panelvan
21-515: panelvan- high roof
21F: panelvan- fire truck
22: microbus en microbus luxe
23: kombi
23-517: Kombi- westfalia campmobile
24: microbus deluxe (deze code werd vanaf 1974 niwet meer gebruikt; de luxe uitvoeringen kregen toen de code 22).
26: pick-up (single cab only - form 1977 onwards alle pick-up models)
26-16: crew-cab pick-up (1968-1976)
26-201: pick-up with enlarged wooden platform (1968-1976) (M201)
27: ambulance
28: microbus- seven-seater

De 2 staat dan bij alle modellen voor type 2 en het tweede getal voor de uitvoering.

Froukje

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » zo jun 04, 2006 12:22 pm

Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren in het Volkskrant Magazine een artikel heeft gestaan over klassieke VW-bussen en dat daarin een schatting werd gemaakt van zo'n 800 Pano's in Nederland. Maar die schatting op was gebasseerd weet ik niet meer en ik kan het artikel ook niet meer vinden helaas.

Volgens mij moet je het wel kunnen achterhalen via de RDW. Ik denk niet dat er problemen zijn met de Wet op Persoonsgegevens, want je vraag niet naar persoonsgegevens van mensen, je wil het aantal auto's van een bepaald type weten. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat de RDW dat niet voor nop gaat uitzoeken en dat je dus met wat centjes over de brug moet komen. Maar als iemand gaat informeren of het überhaupt mogelijk is en wat dat zou gaan kosten, dan kan de club het misschien wel financieren. Het is toch interessante informatie voor een T2-club.
Alexander

Rust never sleeps

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » zo jun 04, 2006 12:32 pm

Op de groene kaarten staat immers wel dat het een T2 is
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Ik bedoel natuurlijk het kentekenbewijs en niet de groene kaart .... Ach ze zijn wel beide groen van kleur :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lijkt me leuk om uit te laten zoeken door de club. Trouwens: zou Molenari dat ook niet al een keer hebben uitgezocht ofzo?

Froukje

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Remmie » zo jun 04, 2006 12:46 pm

Aeroalexico schreef:dan kan de club het misschien wel financieren.
jodocus schreef:Lijkt me leuk om uit te laten zoeken door de club.
[-X Wat gaat er hier mis :-1w :-1w
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » zo jun 04, 2006 13:02 pm

Remmie schreef: [-X Wat gaat er hier mis :-1w :-1w
Dat zal ik je uitleggen. "Lijkt me leuk om uit te laten zoek door de club" wekt de suggestie dat de club iets is dat dingen kan uitzoeken. Maar dat is niet zo, dat moeten mensen doen. Kan dus elk clublid doen die dat leuk vindt. En de kosten kunnen dan wellicht gedragen worden door de clubkas. Maar dan wel even overleggen daarover natuurlijk.
Alexander

Rust never sleeps

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » zo jun 04, 2006 14:15 pm

Ik zal dinsdag iig eens rond vragen op mijn werk. Als het kan op mijn werk weet de meneer die in de kamer tegenover mij zit het zeker 8)

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » zo jun 04, 2006 14:42 pm

Sinds wanneer heeft een marktonderzoeksbureau verstand van het aantal T2's in Nederland? :roll:
Laatst gewijzigd door Aeroalexico op zo jun 04, 2006 18:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alexander

Rust never sleeps

Plaats reactie