verkoopwaarde van een bus

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

verkoopwaarde van een bus

Bericht door aqute » wo mei 08, 2013 15:24 pm

Beste dames en heren van het forum,
Ik ben bezig met het zoeken naar een koopwoning en doe daarom mijn T2 busje weg voor een extra zakcentje.
Nu heb ik de bus al eerder op marktplaats gezet, maar ik vind het lastig om de verkoopwaarde van mijn bus te bepalen. Ik zie op verkoopsites de lelijkste busjes langskomen voor een hoofdprijs, maar ook mooie busjes voor stukken minder. Als de ervaren kenners van deze busjes zou ik graag een schatting/mening willen voor mijn busje zodat ik mijzelf niet de markt uit prijs, maar ook de bus niet wegdoe voor een habbekrats.
De bus staat op marktplaats en daar staan ook de algemene-indruk-foto's op:
http://link.marktplaats.nl/669090792

ik heb een paar foto's toegevoegd op picasa waar iets meer details op staan.
https://plus.google.com/photos/109912292464086039650/albums/5875594472845092305?authkey=CPOt4sG_vaHHZg

gelieve indicaties via PM

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door Paneltje'70 » wo mei 08, 2013 21:06 pm

Ziet er op de foto mooi uit.

Originaliteit van een T2 Helsinki word vaak erg op prijs gesteld bij de aankoop.

Dit bepaald een hoop van de waarde!

Er word toch flink wat geld voor een bus neergeteld, dus het is toch een selectief groepje wat opzoek is!

Iedereen kan vragen wat hij wil.. Maar of een bus dat waard is.... Tja, dat staat helaas niet omschreven in een catalogus!

Je zou de bus kunnen laten taxeren... Dat geeft je misschien een wat beter gevoel als de bus voor een bepaald bedrag verkocht word.

Je hoeft maar één liefhebber te vinden...

Succes met de verkoop!

Ik vind het een mooie bus!
Laatst gewijzigd door Paneltje'70 op wo mei 08, 2013 22:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door old brumax » wo mei 08, 2013 21:13 pm

aan de bus wil ik verder niets afdingen, ziet er gewoon goed uit, en zoals gezegd er worden soms flinke prijzen gevraagd en betaald, wat een struikelblok zou kunnen worden/zijn is dat hij nog geen 40 jaar is en dus , als alles zo doorgaat na Jan. belastingplichtig word en dat zou potentiële kopers kunnen afschrikken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door dirkinbrabant » wo mei 08, 2013 21:47 pm

Als ik de laatste plannen goed begrepen heb, wordt de overgangsregeling niet van toepassing op campers. Met een camper val je dan in het kwarttarief, dat is afhankelijk van gewicht en provincie tussen de ca 160-200 euro per jaar. Dan kan je het jaar rondrijden, of 's-winters schorsen.

Wel een mooie bus!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door Max » do mei 09, 2013 18:59 pm

Verkoopwaarde is gewoon wat de gek er voor geeft.
Een originele Westfalia gaat duurder de deur uit dan een standaard kombi zelfs al ziet die er beter uit.
Een dubbelcabine gaat nu eenmaal voor meer weg dan een goede panel, gewoon omdat de vraag daarvoor veel hoger is.
Een hoogdak, tja dan maakt het nog uit wat voor een en wat er van origine ingebouwd is.
Het is moeilijk te bepalen.

Maak voor jezelf de afweging wat je er minimaal voor zou willen hebben en hou het daar bij. Bied iemand meer dan heb je mazzel, bieden ze minder dan hebben ze pech (maar kun jij natuurllijk altijd je target bijstellen).

Wat misschien ook wel een tip is; kijk nadat je een bus verkocht hebt niet verder, dit frustreed alleen maar, slechtere bussen worden voor meer verkocht en gelijkwaardige staan voor meer te koop.Dit blijf je houden, het is een markt van vraag en aanbod en die kan per dag verschillen.

Overigens weet ik wat je hebt betaald voor deze bus en dat was redelijk, zou een beetje in die buurt blijven als je m snel kwijt wilt. Als je je eigen werk er ook uit wilt halen dan kun je natuurlijk hoger gaan zitten, wat ik zeg het is een markt van vraag en aanbod.
Sommige bussen, hoe mooi ook staan tijden te koop en een aftands project is met een uur verkocht, als ik alles van tevoren weet dan was ik nu multimilionair ;)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door hanhoo » di mei 14, 2013 19:42 pm

Ik vind jouw vraagprijs niet raar, maar het gaat moeilijk zijn om een koper te vinden zo! Met wat onderhandelen kun je denk ik wel tussen de 9500 en 10.500 euro uitkomen. MAAR: Je kunt de aandacht wat opkrikken en de rek in een onderhandeling terugnemen door even een paar eenvoudige zaken aan te pakken:

1. Maak de bodem en interieur goed schoon. Behandel de bodem met een spuitbus tectyl, dan is hij weer mooi egaal zwart. Behandel slechte plekjes her en der ook met wat aandacht.

2. Die ruitjes in het hoog dak lijken met niet origineel toch? Ik vind ze op de foto in ieder geval afgrijselijk, die blauwe kleur. Dat kan ook aan het toestel liggen of de fotograaf.

3. Verwijder de wc rollen uit het interieur, ik zie al gauw 15 foto's met een pleerol erop. Alsmede stickers, later aangebrachte zaken (het stekkerblok) en alle persoonlijke dingen.

4. Maak schoon. Goed schoon. En droog! Ruiten poetsen en interieur boenen.

5. Maak goede kwaliteit foto's bij voorkeur zo min mogelijk flitsen, in een inspirerende omgeving (grasland met zon). De foto van jouw voorruitrand zie ik bijvoorbeeld een onafgewerkte zelftapper zitten, de bodem roest op de dorpel, een vies dashboard met rare rand om de radio. Als je het tapijt optilt, vermijd dan een foto met drie ondefinieerbare draden. Snap je?

6. Toon een foto van het motorruim (eerst poetsen) en een stapel onderhoudshistorie. Leg ook het bosje sleutels erbij. Voegt vertrouwen toe.

Ik vertel je dit niet om te pesten, maar omdat een kenner daar door heen prikt. Maar helaas prikt een kenner nog door veel meer. Die zal je dan in jouw ogen een beledigend laag bod doen. Een kenner en/of handelaar ziet nu eenmaal het werk. Wil je een geïnteresseerde, relatief onervaren koper trekken, dan zal je echt iets aan de presentatie moeten doen.

Succes met je verkoop en je nieuwe huis!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door Wilfred » wo mei 15, 2013 8:11 am

Als ik kijk naar de advertentie, zijn de foto's erg donker. Met name die van het interieur. Neem even een paar nieuwe foto's overdag, met goed licht.

Persoonlijk zoek ik altijd in de categorie oldtimers, ipv onder volkswagen. Als ik eens zin heb om busjes te kijken zeg maar. Maar dat kan aan mij liggen. In ieder geval komt die van jou dan neit voorbij. Kan je de bus niet in twee categorien zetten? of betaal je dan ook dubbel?

Verder vind ik je prijs best redelijk, voor zover ik kan inschatten. Het lijkt een harde bus, die technisch in prima staat is.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Jerommeke_Ohjajoh
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: za mei 19, 2012 23:43 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Fryslân

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door Jerommeke_Ohjajoh » wo mei 15, 2013 22:28 pm

Hoi,

het help al om in je koptekst zoveel mogelijk je zoek termen te spreiden: dus bijvoorbeeld Schitterende Oldtimer VW camper T2 b hoogdak bus 19...

Ik zoek, net als wilfred vaak op Oldtimer in omschrijving, maar ook op T2 in alle groepen en dan komen ze altijd wel boven water drijven. Maakt dan niet uit in welke groep je advertentie geplaatst is. Maar het is inderdaad beter deze bus onder oldtimer te plaatsen in caravan en camper omgeving.

Als ik zelf iets verkoop, zorg ik er altijd voor de foto's er mooi zijn, dat maakt een hoop uit! ook de omgeving kan een stuk schelen. zo in de straat geparkeerd toont niet echt.... Tevens doe ik een advertentie nooit te lang. Ik maak dan liever weer een nieuwe met een andere begin foto en omlijst die meestal met rode kleur waardoor die opvalt. Voordeel is dat de begin datum (plaatsing datum en kijkers weer op 0) weer vers wordt. staat soms zo "sneu" als iets al maanden te koop staat!

Groet Jeroen

Heel veel succes met de verkoop van je bus, haast is nooit handig en geduld is beter!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: verkoopwaarde van een bus

Bericht door mobiel70 » wo mei 15, 2013 22:34 pm

'k Had vroeger een collega die altijd zei "daar moet je geduld voor hebben, en van geduld, daar barst ik van". Al je alle tips volgt, ben je die bus kwijt voor dat je het weet!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie