Wat doe je en waarom ? 2.0

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Dubbel schuiver » vr apr 12, 2013 20:27 pm

Baphi schreef:
Dubbel schuiver schreef:Ik zit bij te komen van een dagje ziekenhuis; nieuwe kruisband laten aanmaken met behulp van een stuk hamstring.

Net in een stuk de pano uitgelezen. Hij lag keurig op de leuning van de bank te wachten tot ik weer thuis was.

Groet Patrick


Pfoeh, heftig Patrick! Veel pijn of valt het mee?

Zometeen weer de witte dame voorzien van haar gordijnen, is zo kaal zonder.
Dan ziet ze er weer een beetje uit voor morgen:

Afbeelding


Het valt wel tegen. Dit is toch best een heftige ingreep.
Het ergste is dat ik dit bus seizoen weinig km zal maken.
Ik moet nu een 3 maanden op 2 krukken lopen, totdat het volledig is vastgegroeid en weer helemaal geaccepteerd is door het lichaam. Wel wat oefeningen doen, maar verder dan 90 graden buigen mag voorlopig nog niet. Dit omdat dan de nieuwe kruisband alweer oprekt en sterkte verliest.

Na de drie maanden uiteraard verder revalideren, maar dit zal een hoop tijd kosten.

Ben blij dat ik vorige week de bus nog even heb laten rollen.

Wat ik nu doe? Zitten op de bank met mijn been omhoog. Blhhhg.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Guytje
Actief Lid
Berichten: 295
Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Delft

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Guytje » vr apr 12, 2013 20:38 pm

Succes in ieder geval Patrick

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door fahtal » za apr 13, 2013 1:16 am

ik dacht dat je dat wel wist. maar vond je al zo optimistisch... sterkte ermee.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Dubbel schuiver » za apr 13, 2013 8:29 am

Ik ben altijd wel optimistisch.
Na wat er gebeurt is, ben ik blij dat het nog zo afgelopen is. Kan tenminste nog van het gezin genieten, en zij van mij. Kan ook nog naar de bus kijken en er van genieten(later dan) Dat had heel anders kunnen zijn.

Dit is dan niet zo heel erg, maar in de voorlichting stond 6 weken op 2 krukken en daarna verder revalideren, maar de arts maakte er zomaar even 3 maanden van. Dat was niet verwacht.

Nu maar weer een dagje laten verwennen door de kinderen. Ze regelen alles super voor me. :D

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door houtstoker » za apr 13, 2013 8:40 am

Turbo.d schreef:Enne Ad; mooie aanwinst. Is alles al gelukt met die motor wissel waar Wouth mee hielp :?:
En hoe ging de operatie?


Operatie ging prima! De cola haal ik alweer zelf met de scooter :D
Wel had de chirurg gevonden dat mijn achterste kruisbanden niet goed waren, maar er zijn ook protheses waarbij die kunnen vervallen. Krukken gebruik ik thuis en rondom huis al niet meer, en winkels hebben van die handige wagentjes die ook prima als rolator te gebruiken zijn :mrgreen:

Wouth heeft de motorombouw prima gedaan. Enkel de thermostaat blijft nog hangen, maar dat oplossen zal niet echt een probleem zijn.

eerste project wat ik nu aanga zal een montagetool zijn voor dieselpompen, zodat ik die bij bewerken in alle posities kan vastzetten.

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Kebdorst » za apr 13, 2013 20:38 pm

gijsv schreef:
Kebdorst schreef:Ik las iets over 4 euro voor de slagboom, is dat eenmalig of voor elke keer als je naar binnen wil?


verkocht! altijd al een slagboom willen hebben.

Gijsv wat doe je er dan mee?
En Guidddo jouw reactie is on topic

Oja forummen



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door hanhoo » vr apr 19, 2013 22:27 pm

Motor uit de bus van Baphi halen wegens een olielekkage. De oliekoeler bleek los. Maar met schoonmaken bleek het nog erger: tapeind van spruitstuk was glad afgebroken op de cilinderkop. Zijdelings probleempje zegmaar. Oftewel: kop eraf en naar de machinefabriek. Gelukkig de zelfde middag klaar.

Zei ik tijdens een workshop ooit niet herhaaldelijk: 'het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat'. Goed, 10 uur sleutelen later en de motor is klaar om weer in de bus te gaan.

En dat op de vooravond van een sleuteldag. Ben benieuwd :D
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Stuif » za apr 20, 2013 15:05 pm

Inpakken en vannacht vertrekken naar Portugal voor 10 dagen :D 8-)
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Briebelbus » za apr 20, 2013 20:32 pm

vandaag Tomos brommer van mijn vrouw een service beurt gegeven.

- koppelings elementen vervangen (was de rede om te servicen)
- carburateur gereiningd
- uitlaat ontkoold en de einddemper met de dremel beetje gepolijst.
- uitlaatpoort ontkoold ( met een schuurtolletje op de dremel ff de uitlaatpoort gepolijst)
Daarna versnellingsbak weer met olie gevult

Moet zeggen; brommertje loopt nu weer een stuk lekkerder; dus nuttig besteede dag.
Lekker buiten in het zonnetje uit de wind 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Paneltje'70 » za apr 20, 2013 21:32 pm

Uit het raam kijken met een big smile op m'n gezicht!

Afbeelding

Wat ben ik toch weer blij dat hij uit de stalling is!

Waarom.... Omdat ik gewoon gek op m'n bus ben!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Baphi » za apr 20, 2013 21:50 pm

Bijkomen van een iets anders verlopen klusweekend (met Hanhoo)...
En zonder bus thuis :-(

Details volgen nog in mijn busverhaal
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Paneltje'70 » za apr 20, 2013 21:54 pm

Dan zat jij zeker gisteren bij Hans in de auto toen hij belde over Paultje Pils?
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Baphi » za apr 20, 2013 22:11 pm

Paneltje'70 schreef:Dan zat jij zeker gisteren bij Hans in de auto toen hij belde over Paultje Pils?


Hahaha, klopt! Je moet Paultje Pils maar eens horen op vrijdagmiddag [WINKING FACE]
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door Paneltje'70 » za apr 20, 2013 22:19 pm

Baphi schreef:
Paneltje'70 schreef:Dan zat jij zeker gisteren bij Hans in de auto toen hij belde over Paultje Pils?


Hahaha, klopt! Je moet Paultje Pils maar eens horen op vrijdagmiddag [WINKING FACE]


Haha kwam niet meer bij van het lachen...

Sssst.... Niet doorvertellen hoor! ;-)

In het dagelijks leven verkoper van bloemen, en vader van twee kindjes... en stiekem op vrijdag middag op 3fm Paultje Pils in m'n truck!

Hoe komen jullie erop zeg!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Wat doe je en waarom ? 2.0

Bericht door hanhoo » za apr 20, 2013 22:20 pm

Panneltje Pils! :D

De wrrrrrijnsburgse R er nog iets meer in en je bent het helemaal! Wij hoorden geen verschil tussen de carkit en de radio.

PEEP PEEP, Het is .... WEEEEEEKEEEEEEND!!!!!!

Je mocht willen dat je Paultje Pils was, iedereen het weekend in sturen. Die blije dagen.... :?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ach, hoe komen we erop? Zelfde als jij: iemand bellen terwijl je jezelf verveelt in de file. ;-)
Laatst gewijzigd door hanhoo op za apr 20, 2013 22:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gesloten