Regeerakkoord 2012 oldtimers
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.
Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.
Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.
Take the planet and make it spin your way
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Wilfred schreef:Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.
Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.
ik niet heb een leuke oude bus [1976] die zeer millieu vriendelijk op lpg rijdt
en daar zou nu fors voor betaald moeten worden , terwijl nieuwe zuinige auto voor dagenlijks gebruik vanwege het millieu wel wegenbelasting vrij zijn
ik vindt dit allemaal scheef en verwrongen in elkaar zitten , en in mijn gevoel zeer onfair
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Voor jouw persoonlijk, Ko, vind ik het inderdaad wel een vervelende situatie. Maar als politiek kan je niet naar individuele situaties kijken wanneer je besluiten neemt. Je moet dan kiezen voor het algemene goed.
Wat ga jij trouwens doen? Betalen? Schorsen?
Wat ga jij trouwens doen? Betalen? Schorsen?
Take the planet and make it spin your way
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Wilfred schreef:Voor jouw persoonlijk, Ko, vind ik het inderdaad wel een vervelende situatie. Maar als politiek kan je niet naar individuele situaties kijken wanneer je besluiten neemt. Je moet dan kiezen voor het algemene goed.
Wat ga jij trouwens doen? Betalen? Schorsen?
eerst even afwachten hoe het defenitiefe wetsvoorstel door de eerste kamer komt , dan mijn bus te koop zetten of lpg er uit halen
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Ik zou je bus echt niet verkopen. Je hoeft maar 2 jaar meer he... het gaat in 2014 in. In de loop van 2016 wordt je bus sowieso belastingvrij. Het maakt ook nog uit of je bus van begin of eind 2016 is, of niet?
Haal dan lpg eruit, rij twee jaar wat minder zodat je niet heel veel aan bezine kwijt bent, en zet dan lpg terug.
Haal dan lpg eruit, rij twee jaar wat minder zodat je niet heel veel aan bezine kwijt bent, en zet dan lpg terug.
Take the planet and make it spin your way
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
ko de fries schreef:Wilfred schreef:Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.
Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.
ik niet heb een leuke oude bus [1976] die zeer millieu vriendelijk op lpg rijdt
en daar zou nu fors voor betaald moeten worden , terwijl nieuwe zuinige auto voor dagenlijks gebruik vanwege het millieu wel wegenbelasting vrij zijn
ik vindt dit allemaal scheef en verwrongen in elkaar zitten , en in mijn gevoel zeer onfair
Vergis je niet, de meeste nieuwe auto's die nu nog belastingvrij zijn worden vanaf 1 januari ook weer gewoon belast! De grens verschuift naar 50gr/km, wat betekent dat van de huidige lijst (83 auto's) er nog zo'n 20 over blijven (bron). En ja, ook bestaande auto's vallen daar onder!
Ik wacht de details van de regeling nog af voor een definitief oordeel. De overgangsregeling klinkt redelijk voor de meesten onder ons. Je kunt zelfs zeggen dat inbouw van LPG immers ook bij onze bussen vooral interessant was (is?) voor de veelrijders, en in de berichtgeving worden juist die veelrijders genoemd... Maar het blijft een wat maffe actie, gericht op veel geld binnen halen. Op geen enkele wijze wordt er door dit kabinet gewerkt aan een methode om het aantal kilometers die we met z'n allen rijden terug te dringen...
'79 VW T2 Berlin
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Ik ben er blij mee. Voor € 120,-- red ik het milieu èn de economie en mag ik ook nog mopperen op de "aso's" die met Mercedessen rijden... Wat is dit voor land?
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
houtstoker schreef:Vervelende reactie. Iemand die mercedes rijdt is dus geen liefhebber, ook niet als zijn auto uit 1977 stamt? Er wordt iets geroepen om een groep zwart te maken in de kamer en iedereen neemt dit over? Dat noemen ze nu verdeel en heers strategie!
Er zijn mensen die de regeling misbruiken, maar om nu iedereen op deze manier in een hokje te plaatsen gaat gewoon te ver!
De eerste 190 serie stamt uit 1982 en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8
05-1971 Early Bay Westfalia
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Toen ik mijn bus kocht moest ik ook nog gewoon wegenbelasting betalen.
Dit heeft mij er niet van weerhouden om hem te kopen en lekker mee te gaan rijden.
Dat hij 25 jaar werd en belastingvrij, was mooi meegenomen, maar belasting of niet voor mij blijft het ook een hobby.
Natuurlijk is het vervelend voor veel mensen die het geld misschien niet kunnen (willen) missen, maar 120 Euro per jaar moet volgens mij toch wel lukken.....................
Dit heeft mij er niet van weerhouden om hem te kopen en lekker mee te gaan rijden.
Dat hij 25 jaar werd en belastingvrij, was mooi meegenomen, maar belasting of niet voor mij blijft het ook een hobby.
Natuurlijk is het vervelend voor veel mensen die het geld misschien niet kunnen (willen) missen, maar 120 Euro per jaar moet volgens mij toch wel lukken.....................
Lucht bevriest en kookt nooit
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
jan roelf smit schreef:De eerste 190 serie stamt uit 1982 en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8
Dan ga maar eens zoeken op W114 en W115. Hoewel de diesels toen niet veel power hadden zaten ze wel al in deze (W114/W115) mercedessen, ik meen vanaf 1968
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Stuif schreef:Toen ik mijn bus kocht moest ik ook nog gewoon wegenbelasting betalen.
Dit heeft mij er niet van weerhouden om hem te kopen en lekker mee te gaan rijden.
Dat hij 25 jaar werd en belastingvrij, was mooi meegenomen, maar belasting of niet voor mij blijft het ook een hobby.
Natuurlijk is het vervelend voor veel mensen die het geld misschien niet kunnen (willen) missen, maar 120 Euro per jaar moet volgens mij toch wel lukken.....................
grootste probleem voor mij is het verbod om de wagen niet op de openbare weg te mogen parkeren
van december tot maart , ,stalling in de buurt van amsterdam zijn duur en schaars ,plus mijn lpg instalatie te moeten verweideren
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Kebdorst
- Moderator
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: rijk van nijmegen :)
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
ko de fries schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws/23325/old ... fensief-in
grtz ko
Sorry Ko,
maar volgens mij is dit bericht al achterhaald.
If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
houtstoker schreef:jan roelf smit schreef:De eerste 190 serie stamt uit 1982 en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8
Dan ga maar eens zoeken op W114 en W115. Hoewel de diesels toen niet veel power hadden zaten ze wel al in deze (W114/W115) mercedessen, ik meen vanaf 1968
Daarom noemde ik in mijn post ook het type 190 en niet de w114
05-1971 Early Bay Westfalia
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers
Daarom noemde ik ook in mijn post de mercedes diesel, en niet de 190 en de snellere diesels.
Toch zitten er bij de W124 ook echte liefhebbers
Wel onnodig hierop verder te gaan, ook hier worden mensen in de buidel geraakt, en daar gaat het in dit topic om. Gewoon dus een graaigrage overheid tov de gewone burger
Toch zitten er bij de W124 ook echte liefhebbers
Wel onnodig hierop verder te gaan, ook hier worden mensen in de buidel geraakt, en daar gaat het in dit topic om. Gewoon dus een graaigrage overheid tov de gewone burger
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html