Regeerakkoord 2012 oldtimers

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Wilfred » wo mei 15, 2013 8:00 am

Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.

Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door ko de fries » wo mei 15, 2013 9:04 am

Wilfred schreef:Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.

Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.


ik niet :evil: heb een leuke oude bus [1976] die zeer millieu vriendelijk op lpg rijdt
en daar zou nu fors voor betaald moeten worden , terwijl nieuwe zuinige auto voor dagenlijks gebruik vanwege het millieu wel wegenbelasting vrij zijn
ik vindt dit allemaal scheef en verwrongen in elkaar zitten , en in mijn gevoel zeer onfair :roll:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Wilfred » wo mei 15, 2013 9:21 am

Voor jouw persoonlijk, Ko, vind ik het inderdaad wel een vervelende situatie. Maar als politiek kan je niet naar individuele situaties kijken wanneer je besluiten neemt. Je moet dan kiezen voor het algemene goed.

Wat ga jij trouwens doen? Betalen? Schorsen?
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door ko de fries » wo mei 15, 2013 9:30 am

Wilfred schreef:Voor jouw persoonlijk, Ko, vind ik het inderdaad wel een vervelende situatie. Maar als politiek kan je niet naar individuele situaties kijken wanneer je besluiten neemt. Je moet dan kiezen voor het algemene goed.

Wat ga jij trouwens doen? Betalen? Schorsen?



eerst even afwachten hoe het defenitiefe wetsvoorstel door de eerste kamer komt , dan mijn bus te koop zetten of lpg er uit halen :roll:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Wilfred » wo mei 15, 2013 9:33 am

Ik zou je bus echt niet verkopen. Je hoeft maar 2 jaar meer he... het gaat in 2014 in. In de loop van 2016 wordt je bus sowieso belastingvrij. Het maakt ook nog uit of je bus van begin of eind 2016 is, of niet?

Haal dan lpg eruit, rij twee jaar wat minder zodat je niet heel veel aan bezine kwijt bent, en zet dan lpg terug.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Gliset » wo mei 15, 2013 10:02 am

ko de fries schreef:
Wilfred schreef:Ik vind het goed dat de moties verworpen zijn. Waren ze aangenomen, dan zou er mijns inziens geen enkele oldtimer van de straat gaan. 120 euro voor een dikke diesel of LPG wagen...daar doe je hem toch niet voor weg.

Ik ben tevreden met de regeling. Het past bij het doel wat men wilde bereiken.


ik niet :evil: heb een leuke oude bus [1976] die zeer millieu vriendelijk op lpg rijdt
en daar zou nu fors voor betaald moeten worden , terwijl nieuwe zuinige auto voor dagenlijks gebruik vanwege het millieu wel wegenbelasting vrij zijn
ik vindt dit allemaal scheef en verwrongen in elkaar zitten , en in mijn gevoel zeer onfair :roll:

Vergis je niet, de meeste nieuwe auto's die nu nog belastingvrij zijn worden vanaf 1 januari ook weer gewoon belast! De grens verschuift naar 50gr/km, wat betekent dat van de huidige lijst (83 auto's) er nog zo'n 20 over blijven (bron). En ja, ook bestaande auto's vallen daar onder!

Ik wacht de details van de regeling nog af voor een definitief oordeel. De overgangsregeling klinkt redelijk voor de meesten onder ons. Je kunt zelfs zeggen dat inbouw van LPG immers ook bij onze bussen vooral interessant was (is?) voor de veelrijders, en in de berichtgeving worden juist die veelrijders genoemd... Maar het blijft een wat maffe actie, gericht op veel geld binnen halen. Op geen enkele wijze wordt er door dit kabinet gewerkt aan een methode om het aantal kilometers die we met z'n allen rijden terug te dringen...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door mobiel70 » wo mei 15, 2013 22:42 pm

Ik ben er blij mee. Voor € 120,-- red ik het milieu èn de economie en mag ik ook nog mopperen op de "aso's" die met Mercedessen rijden... Wat is dit voor land?
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
JRS
Gevorderde
Berichten: 526
Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groningen

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door JRS » wo mei 15, 2013 23:02 pm

houtstoker schreef:Vervelende reactie. Iemand die mercedes rijdt is dus geen liefhebber, ook niet als zijn auto uit 1977 stamt? Er wordt iets geroepen om een groep zwart te maken in de kamer en iedereen neemt dit over? Dat noemen ze nu verdeel en heers strategie!

Er zijn mensen die de regeling misbruiken, maar om nu iedereen op deze manier in een hokje te plaatsen gaat gewoon te ver!


De eerste 190 serie stamt uit 1982 ;) en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8
05-1971 Early Bay Westfalia

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Stuif » do mei 16, 2013 0:44 am

Toen ik mijn bus kocht moest ik ook nog gewoon wegenbelasting betalen.
Dit heeft mij er niet van weerhouden om hem te kopen en lekker mee te gaan rijden.
Dat hij 25 jaar werd en belastingvrij, was mooi meegenomen, maar belasting of niet voor mij blijft het ook een hobby.
Natuurlijk is het vervelend voor veel mensen die het geld misschien niet kunnen (willen) missen, maar 120 Euro per jaar moet volgens mij toch wel lukken.....................
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door houtstoker » do mei 16, 2013 7:40 am

jan roelf smit schreef:De eerste 190 serie stamt uit 1982 ;) en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8

Dan ga maar eens zoeken op W114 en W115. Hoewel de diesels toen niet veel power hadden zaten ze wel al in deze (W114/W115) mercedessen, ik meen vanaf 1968
Afbeelding

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door ko de fries » do mei 16, 2013 8:35 am

Stuif schreef:Toen ik mijn bus kocht moest ik ook nog gewoon wegenbelasting betalen.
Dit heeft mij er niet van weerhouden om hem te kopen en lekker mee te gaan rijden.
Dat hij 25 jaar werd en belastingvrij, was mooi meegenomen, maar belasting of niet voor mij blijft het ook een hobby.
Natuurlijk is het vervelend voor veel mensen die het geld misschien niet kunnen (willen) missen, maar 120 Euro per jaar moet volgens mij toch wel lukken.....................



grootste probleem voor mij is het verbod om de wagen niet op de openbare weg te mogen parkeren
van december tot maart , ,stalling in de buurt van amsterdam zijn duur en schaars ,plus mijn lpg instalatie te moeten verweideren :twisted:
:roll:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door ko de fries » do mei 16, 2013 10:50 am

If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door Kebdorst » do mei 16, 2013 11:00 am

ko de fries schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws/23325/old ... fensief-in


:D grtz ko

Sorry Ko,
maar volgens mij is dit bericht al achterhaald.



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
JRS
Gevorderde
Berichten: 526
Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groningen

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door JRS » do mei 16, 2013 11:12 am

houtstoker schreef:
jan roelf smit schreef:De eerste 190 serie stamt uit 1982 ;) en Eind 1985 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht sorry dat scheelt toch weer een jaar of 8

Dan ga maar eens zoeken op W114 en W115. Hoewel de diesels toen niet veel power hadden zaten ze wel al in deze (W114/W115) mercedessen, ik meen vanaf 1968
Afbeelding



Daarom noemde ik in mijn post ook het type 190 en niet de w114 ;)
05-1971 Early Bay Westfalia

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: Regeerakkoord 2012 oldtimers

Bericht door houtstoker » do mei 16, 2013 16:31 pm

Daarom noemde ik ook in mijn post de mercedes diesel, en niet de 190 en de snellere diesels.
Toch zitten er bij de W124 ook echte liefhebbers :roll:

Wel onnodig hierop verder te gaan, ook hier worden mensen in de buidel geraakt, en daar gaat het in dit topic om. Gewoon dus een graaigrage overheid tov de gewone burger :evil:

Plaats reactie