Waar laat je een jerrycan benzine

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Inactief Account

Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Inactief Account » ma sep 03, 2012 8:09 am

In navolging van het topic benzine op
zijn er een heleboel mensen die een jerrycan benzine meenemen

Nu vroeg ik mij af waar laten jullie dat ding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door fahtal » ma sep 03, 2012 8:58 am

Nergens vind ze altijd stinken. In de lege accu bak zou kunnen. Heb hem ook op het dak gehad maar daar werd het zwarte plastic tankje wel erg warm van de zon.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door guidddo » ma sep 03, 2012 9:09 am

Ik heb altijd een lege goed geventileerde jerrycan bij me want die stinken niet zo.
wel ff een stukje lopen maar dan moet je maar niet vergeten te tanken.
als vol dan zou ik ook aan de lege accubak, links, denken of in de aanhangert waar de jerrycan nu meestal staat op "grote" reis.
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Kebdorst » ma sep 03, 2012 10:06 am

Bij mij staat ie in de bank.



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Paneltje'70 » ma sep 03, 2012 10:17 am

Tip... Koop geen jerrycan bij de pomp of doe het zelf zaak, maar een kwalitatief goede bij een automaterialen zaak!
Betaal je iets meer, maar deze stinken absoluut niet... mits je de helft van je benzine over je jerrycan giet!

Ik bewaar hem in een kist achter in de bus samen met een bult gereedschap en onderdelen.
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
J. Cremers
Actief Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: vr mar 23, 2012 18:27 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Horn

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door J. Cremers » ma sep 03, 2012 10:44 am

Wordt het dan niet te warm voor de plastic jerrycan ? Als je deze in de lege accu bak plaats bij de motor ,en dan vraag ik mij af is deze gevuld met benzine of zonder inhoud? En zo ver ik het weet mag je de jerrycan niet helemaal vol gooien, toch ? Door het ophopen van gassen? (Het zijn maar vraagje s hoor.. :| Graag een normaal antwoord aub als ik het niet goed heb :wink: ) Want dat zal een goede optie zijn in de lege accu bak...
Patina bus 1969
Blauwe ponton 64 (sold)

D.R.I

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door gijsv » ma sep 03, 2012 11:28 am

Staat bij mij naast de gasfles in de hoge 'helsinki' kast, daar is plek voor 2 flessen, maar ik heb aan 1 voldoende. Je ruikt 'm soms wel helaas.

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door guidddo » ma sep 03, 2012 11:35 am

Paneltje'70 schreef:Tip... Koop geen jerrycan bij de pomp


Heb de mijne op de vluchtstrook gevonden ;)
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
Hans_t2b
Actief Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: di jul 26, 2011 21:44 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Eindhoven

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Hans_t2b » ma sep 03, 2012 11:37 am

Wij hebben de jerrycan (10L) in de Berlin kast naast de koelkast staan, past precies in de breedte van de kast in het vlakke deel. Dus net in de ruimte tussen de wand (koelboxzijde) van de kast en het begin van de wielkast. Stinkt overings totaal niet, zolang je maar niet morst bij het tanken.

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Gliset » ma sep 03, 2012 12:07 pm

Hans_t2b schreef:Wij hebben de jerrycan (10L) in de Berlin kast naast de koelkast staan, past precies in de breedte van de kast in het vlakke deel. Dus net in de ruimte tussen de wand (koelboxzijde) van de kast en het begin van de wielkast. Stinkt overings totaal niet, zolang je maar niet morst bij het tanken.

Foto? Kan me niet voorstellen dat ik daar een jerrycan zou kunnen plaatsen qua ruimte...

In Australië hadden we wel altijd een jerrycan bij ons (daar wil je niet naar de volgende pomp moeten lopen op sommige plekken...), volgens mij in de kist die we hadden met 'smerige dingen' zoals motorolie en de olielamp. Maar in onze NL bussen is het er nog nooit van gekomen... zou niet goed weten daar een dergelijke ruimteslokker zou moeten staan. En plaats van de 2e accu (zo die er al niet staat) lijkt mij ook niet super. Er zit toch niet voor niets een firewall tussen motor en benzinetank? :shock:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door guidddo » ma sep 03, 2012 12:12 pm

Gliset schreef: Er zit toch niet voor niets een firewall tussen motor en benzinetank? :shock:


ik heb geen firewall
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door MACHINE » ma sep 03, 2012 12:17 pm

ik heb zelf geen jerry can bij me, maar als ik hem zou plaatsen dan net als gijs naast de gas pot ( helsinki )

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Briebelbus » ma sep 03, 2012 12:35 pm

Gliset schreef:
Hans_t2b schreef:Wij hebben de jerrycan (10L) in de Berlin kast naast de koelkast staan, past precies in de breedte van de kast in het vlakke deel. Dus net in de ruimte tussen de wand (koelboxzijde) van de kast en het begin van de wielkast. Stinkt overings totaal niet, zolang je maar niet morst bij het tanken.

Foto? Kan me niet voorstellen dat ik daar een jerrycan zou kunnen plaatsen qua ruimte...

In Australië hadden we wel altijd een jerrycan bij ons (daar wil je niet naar de volgende pomp moeten lopen op sommige plekken...), volgens mij in de kist die we hadden met 'smerige dingen' zoals motorolie en de olielamp. Maar in onze NL bussen is het er nog nooit van gekomen... zou niet goed weten daar een dergelijke ruimteslokker zou moeten staan. En plaats van de 2e accu (zo die er al niet staat) lijkt mij ook niet super. Er zit toch niet voor niets een firewall tussen motor en benzinetank? :shock:



Bij jou zal dat niet passen ivm standkachel ;)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door Gliset » ma sep 03, 2012 12:37 pm

Turbo.d schreef:
Gliset schreef:
Hans_t2b schreef:Wij hebben de jerrycan (10L) in de Berlin kast naast de koelkast staan, past precies in de breedte van de kast in het vlakke deel. Dus net in de ruimte tussen de wand (koelboxzijde) van de kast en het begin van de wielkast. Stinkt overings totaal niet, zolang je maar niet morst bij het tanken.

Foto? Kan me niet voorstellen dat ik daar een jerrycan zou kunnen plaatsen qua ruimte...

In Australië hadden we wel altijd een jerrycan bij ons (daar wil je niet naar de volgende pomp moeten lopen op sommige plekken...), volgens mij in de kist die we hadden met 'smerige dingen' zoals motorolie en de olielamp. Maar in onze NL bussen is het er nog nooit van gekomen... zou niet goed weten daar een dergelijke ruimteslokker zou moeten staan. En plaats van de 2e accu (zo die er al niet staat) lijkt mij ook niet super. Er zit toch niet voor niets een firewall tussen motor en benzinetank? :shock:



Bij jou zal dat niet passen ivm standkachel ;)

Ben ik dan nu echt in de war? Er staat toch tussen koelkast en wielkast? De standkachel zit tussen bestuurdersstoel en kasten...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Waar laat je een jerrycan benzine

Bericht door freddeblok » ma sep 03, 2012 12:54 pm

Kebdorst schreef:Bij mij staat ie in de bank.


+1
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Plaats reactie