Taxatie van mijn bus

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door fahtal » di aug 14, 2012 5:52 am

Gaan we weer. Het is 90 ipv 125. En bel hem nou eens of die nog ergens is bij een andere meeting. Misschien wel in de buurt. Scheelt je benzine naar loz...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door kermie » di aug 14, 2012 8:28 am

hanhoo schreef:Heb jij enig idee hoe het met clubtaxaties zit?

Zie hier bijvoorbeeld: http://www.dafclub.nl/DCN/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=20


Bij echte clubtaxaties zijn een aantal leden van de club erkend en wordt hun kennis met regelmaat getoetst. Dit is met name het geval bij FEHAC aangesloten clubs. Indien wordt voldaan aan alle eisen die de FEHAC stelt en de rapporten krijgen de 'stempel' FEHAC goedgekeurd taxatierapport' worden deze door de meetste (grote) verzekeraars geaccepteerd.

Niet te verwarren dus met een 'clubtaxatie' waarbij een taxateur wordt uitgenodigd om tegen een gereduceerd tarief meerdere auto's te taxeren tijdens een clubmeeting.

Over dit laatste heb ik overigens wel een persoonlijke mening; Ik betaal liever 120 euro (per 3 jaar) voor een taxateur die mijn auto écht bekijkt en tot in detail beschrijft (opties, aanpassingen, kosten, revisies etc.) zodat ik ook bij (deel-)schade een goede basis heb, dan de (ter discussie staande) 55 euro die Ko aandraagt. Vaak is men dan binnen 10-15 minuten klaar met de auto en 'plakt' men er een prijs aan... Wat heb je dan? Een rapport dat aangeeft dat je in het bezit bent van een T2 met een waarde van X. Meer niet..
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door ko de fries » di aug 14, 2012 9:07 am

fahtal schreef:Gaan we weer. Het is 90 ipv 125. En bel hem nou eens of die nog ergens is bij een andere meeting. Misschien wel in de buurt. Scheelt je benzine naar loz...


gaan we katten :evil: 'naar loz kom ik voor de meeting niet voor de taxatie :D
bovendien rij ik op lpg :wink: grtz ko :mrgreen:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Lomax » di aug 14, 2012 9:15 am

Discussie is bij deze gesloten.
Iedereen heeft zijn mening en/of voorkeur kenbaar gemaakt, nu is het aan het bestuur om een keuze te maken.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Baphi » do aug 16, 2012 17:20 pm

kermie schreef:
hanhoo schreef:Heb jij enig idee hoe het met clubtaxaties zit?

Zie hier bijvoorbeeld: http://www.dafclub.nl/DCN/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=20


Bij echte clubtaxaties zijn een aantal leden van de club erkend en wordt hun kennis met regelmaat getoetst. Dit is met name het geval bij FEHAC aangesloten clubs. Indien wordt voldaan aan alle eisen die de FEHAC stelt en de rapporten krijgen de 'stempel' FEHAC goedgekeurd taxatierapport' worden deze door de meetste (grote) verzekeraars geaccepteerd.

Niet te verwarren dus met een 'clubtaxatie' waarbij een taxateur wordt uitgenodigd om tegen een gereduceerd tarief meerdere auto's te taxeren tijdens een clubmeeting.

Over dit laatste heb ik overigens wel een persoonlijke mening; Ik betaal liever 120 euro (per 3 jaar) voor een taxateur die mijn auto écht bekijkt en tot in detail beschrijft (opties, aanpassingen, kosten, revisies etc.) zodat ik ook bij (deel-)schade een goede basis heb, dan de (ter discussie staande) 55 euro die Ko aandraagt. Vaak is men dan binnen 10-15 minuten klaar met de auto en 'plakt' men er een prijs aan... Wat heb je dan? Een rapport dat aangeeft dat je in het bezit bent van een T2 met een waarde van X. Meer niet..



Volgens mij ging het bij de LVWCN om een FEHAC goedgekeurde taxatie, maar deze werd door mijn verzekeraar dus niet (meer) geaccepteerd. Dit was dus een taxatie, uitgevoerd door een aantal leden van de club. En onze bus is verzekerd bij UniGarant (als ik het me goed kan herinneren) via Jelierse... ;-)
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Airtime » vr aug 17, 2012 10:52 am

Even voor de zekerheid ook hier:

Ik ben blij definitief te kunnen meedelen dat Rietveld Taxaties komt taxeren op de de zaterdag van de nazomermeeting! :D

Het tarief hiervoor is vastgesteld op 90 euro per taxatie en vooraf inschrijven is gewenst. Stuur hiervoor een mail naar info@rietveldtaxaties.nl of bel naar 06-48084557.

Even voor de duidelijkheid: Een reactie in dit topic in de trant van 'ik wil mijn bus laten taxeren' geldt niet als aanmelding. :wink:

Nog een toevoeging. Het bestuur heeft voor Rietveld gekozen omdat ze graag een taxateur aanbiedt waar ze zelf achter staat. Mede door onderstaand verhaal van Kermie is de keuze gevallen op een taxateur welke is aagesloten bij de TMV.

kermie schreef:Ook in taxatieland is de afgelopen jaren behoorlijk gerommeld. Een van de gevolgen hiervan is dat steeds meer taxateurs niet meer worden geaccepteerd door verzekeraars.

Vorige maand nog hebben wij op last van verzekeraar Europeesche een grote groep klanten op hun kosten opnieuw laten taxeren omdat er rapporten waren met bovenmatige taxaties.

Ik kan alleen maar adviseren gebruik te maken van leden van de TMV, kost wellicht iets meer (100-120 euro), maar dat verschil maak je bij de eerste echte schade wel weer goed..
Easy!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Thijs84 » vr apr 01, 2022 19:03 pm

Even een oud topic omhoog slingeren.
Iemand tips voor een goede taxateur in zuid Holland die aan huis komt?

Of iemand bekend met
Oldtimertaxatienederland.nl?
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door mobiel70 » vr apr 01, 2022 22:54 pm

Probeer hier eens. Ik heb daar al mijn oude auto's laten taxeren

http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonsite.php

Je kunt het ook anders regelen, maar dat leek mij niet zo'n goed plan. Duurt overigens wat langer dan 5 minuten :mrgreen: Deze taxateur taxeert ook op de clubdagen van onze klassiekerclub in Flevoland en heeft alle erkenningen.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door gijsv » za apr 02, 2022 9:38 am

Bij mij komt Freek Alewijn al jaren, vreemde vogel maar wel alle juiste registers

HermanT2b
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: za apr 15, 2017 16:24 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Aarlanderveen

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door HermanT2b » zo apr 03, 2022 10:54 am

Ik heb prima ervaringen met Paul Noorman van der Dussen uit Leiderdorp.

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door fleetwood » zo apr 03, 2022 11:08 am

HermanT2b schreef:Ik heb prima ervaringen met Paul Noorman van der Dussen uit Leiderdorp.
Same here!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Thijs84 » do apr 28, 2022 17:22 pm

Vandaag mijn bus laten taxeren door Paul van den Bosse. (Oldtimertaxatienederland)
De taxateur nam echt de tijd voor de taxatie. Heb er vertrouwen in. Binnen 2 weken het rapport als het mee zit.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Tuinkabouter90 » do apr 28, 2022 18:28 pm

Thijs84 schreef:
do apr 28, 2022 17:22 pm
Vandaag mijn bus laten taxeren door Paul van den Bosse. (Oldtimertaxatienederland)
De taxateur nam echt de tijd voor de taxatie. Heb er vertrouwen in. Binnen 2 weken het rapport als het mee zit.
heeft hij niet gelijk een taxatie waarde gegeven dan??

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Thijs84 » do apr 28, 2022 19:27 pm

Nee, zou ook een beetje raar zijn.. hij moet het toch eerst uitzoeken.. zoiets zuig je niet uit je duim lijkt me..
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door mobiel70 » do apr 28, 2022 20:49 pm

De taxatie is eigenlijk alleen een opname van hoe de bus er uit ziet. Daarna komt de waardering, die mede afhankelijk is van aspecten die niet aan of in je bus zitten, maar bijvoorbeeld van de markt voor VW-T2-busjes. Als je die gegevens bij elkaar veegt, krijg je een waarde die in een rapport wordt onderbouwd. Dat kan je dan weer naar de verzekering sturen.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie