hallo allemaal! (nieuweling)

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door bjorn s » zo apr 15, 2012 13:05 pm

Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar heb me nu eindelijk geregistreerd, dus zal me gelijk even voorstellen (wel zo netjes)
Ben al een geruime tijd geïnteresseerd in oude vw busjes, maar heb nu de knoop doorgehakt om er eentje te gaan aanschaffen (eerst een redelijke, voor een redelijke prijs vinden natuurlijk)
Het zal hoogstwaarschijnlijk een Btje moeten worden (kostentechnisch) , die wat werk heeft. Ik heb beschikking over een mooie werkplaats en lasapperatuur dus moet goed gaan komen! :D

in het verleden heb ik aardig wat gesleuteld aan (oude fordjes), maar heb nu het licht gezien :lol:
sinds ik mn rijbewijs heb, rij ik al vw bussen(alleen veel te jonge!)
mn daily nu is een t5 die ook tevens mn werkbus is. het is de bedoeling dat de t2 dezelfde kleur gaat worden(of tenminste de onderste helft) en dan ook een beetje als reclameobject moet dienen. het moet wel een personenbus (geen panel) zijn waar ik eventueel een camperinterieurtje in maak voor uitstapjes en wellicht een vakantie in de toekomst.

door oa. dit forum weet ik inmiddels aardig wat ik wel en niet wil, dus mn boodschappenlijstje word al aardig compleet (in mn hoofd :mrgreen: )

Ik heb er al een aantal gebeld/gemaild, maar de reacties terug zijn zo traag niet normaal! lijkt wel of ze hem niet willen verkopen :D

nog ff een pic van mn daily voor het kleurtje...


Afbeelding

wellicht horen en zien jullie meer van me......

groeten,
bjorn

Gebruikersavatar
theo
Actief Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:02 pm
Locatie: Arnhem

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door theo » zo apr 15, 2012 13:42 pm

Welkom Bjorn!

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Paneltje'70 » zo apr 15, 2012 14:40 pm

Welkom, en succes met het vinden van je droom bus! Twijfel vooral niet om vragen te stellen hier...
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door JackS » zo apr 15, 2012 14:48 pm

Hoi Bjorn, welkom op het VCT2 forum.
Als je nu toch al wat ideen hebt over het "later" overgaan naar een camper kan je beter nu toch alvast kijken naar een camper? Lijkt mij iets handiger dan later ombouwen van dak en interieur.
Het aanbod campers is momenteel erg groot, SUCCES met je zoektocht.
AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Paneltje'70 » zo apr 15, 2012 15:06 pm

Mijn ervaring is, beter iets meer uitgeven aan iets wat helemaal naar je wensen is.. Spaar desnoods langer door.
Koop je iets wat het net niet is... dan zal je droom bus altijd blijven jeuken!
En vergeet niet... Hoe origineler je bus blijft.. Hoe meer hij op zal leveren.
Een originele westy is veel meer geliefd dan een omgebouwde personen uitvoering!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door bjorn s » zo apr 15, 2012 17:43 pm

ik had idd gezien dat er veel campers te koop staan, maar ik vindt persoonlijk zo'n verhoogd dak of hef/pop-up dak niet zo mooi. ik wil dus gewoon een staal dak!
qua originaliteit hecht ik niet zo heel veel waarde aan, ik wil een bus (maken)zoals ik hem mooi vindt origineel of niet.... ik koop hem ook niet met de gedachte om er later veel winst op te maken, ik hoop er gewoon veel plezier mee te beleven!

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door zomerbloempje » zo apr 15, 2012 19:09 pm

bjorn s schreef:ik had idd gezien dat er veel campers te koop staan, maar ik vindt persoonlijk zo'n verhoogd dak of hef/pop-up dak niet zo mooi. ik wil dus gewoon een staal dak!
qua originaliteit hecht ik niet zo heel veel waarde aan, ik wil een bus (maken)zoals ik hem mooi vindt origineel of niet.... ik koop hem ook niet met de gedachte om er later veel winst op te maken, ik hoop er gewoon veel plezier mee te beleven!


welkom en een heel verstandige instelling :wink:
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Paneltje'70 » zo apr 15, 2012 19:50 pm

Mooi vooruitzicht!
En vergeet vooral niet te genieten, van elke rit die je gaat maken! ;-)
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Max » ma apr 16, 2012 8:43 am

bjorn s schreef:Ik heb er al een aantal gebeld/gemaild, maar de reacties terug zijn zo traag niet normaal! lijkt wel of ze hem niet willen verkopen :D



Hmmm, ik heb nog niets ontvangen Bjorn :mrgreen:

viewtopic.php?f=10&t=10738
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door bjorn s » ma apr 16, 2012 14:08 pm

Haha klopt, ik zei ook aantal niet allemaal! Ik zal vvond je bussie is bekijken, wie weet! Maar eigenlijk zoek ik ook een rijdtbare met al een nederlands kenteken. Ik zit niet zo op al dat rdw geprul te wachten....

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Dubbel schuiver » ma apr 16, 2012 14:20 pm

RDW is zo gebeurd, lijkt op een apk, maar dan met een wachtruimte net als bij een dokter. Je vult wat papieren in, wacht tot je geroepen wordt, zet je auto binnen. even keuren en plaatsnemen in wachtruimte en weer naar huis. Valt allemaal best mee als de auto goed in elkaar zit. Het meeste is zelf te controleren, al met al valt het best mee.

Sucses met zoeken naar een voor jouw geschikte bus.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Paneltje'70 » ma apr 16, 2012 21:18 pm

bjorn s schreef:Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar heb me nu eindelijk geregistreerd, dus zal me gelijk even voorstellen (wel zo netjes)
Ben al een geruime tijd geïnteresseerd in oude vw busjes, maar heb nu de knoop doorgehakt om er eentje te gaan aanschaffen (eerst een redelijke, voor een redelijke prijs vinden natuurlijk)
Het zal hoogstwaarschijnlijk een Btje moeten worden (kostentechnisch) , die wat werk heeft. Ik heb beschikking over een mooie werkplaats en lasapperatuur dus moet goed gaan komen! :D

in het verleden heb ik aardig wat gesleuteld aan (oude fordjes), maar heb nu het licht gezien :lol:
sinds ik mn rijbewijs heb, rij ik al vw bussen(alleen veel te jonge!)
mn daily nu is een t5 die ook tevens mn werkbus is. het is de bedoeling dat de t2 dezelfde kleur gaat worden(of tenminste de onderste helft) en dan ook een beetje als reclameobject moet dienen. het moet wel een personenbus (geen panel) zijn waar ik eventueel een camperinterieurtje in maak voor uitstapjes en wellicht een vakantie in de toekomst.

door oa. dit forum weet ik inmiddels aardig wat ik wel en niet wil, dus mn boodschappenlijstje word al aardig compleet (in mn hoofd :mrgreen: )

Ik heb er al een aantal gebeld/gemaild, maar de reacties terug zijn zo traag niet normaal! lijkt wel of ze hem niet willen verkopen :D

nog ff een pic van mn daily voor het kleurtje...


Afbeelding

wellicht horen en zien jullie meer van me......

groeten,
bjorn



Misschien iets voor je Bjorn.
http://link.marktplaats.nl/550798062
Ziet er netjes uit voor die prijs!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door bjorn s » ma apr 16, 2012 21:26 pm

Paneltje'70 schreef:
bjorn s schreef:Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar heb me nu eindelijk geregistreerd, dus zal me gelijk even voorstellen (wel zo netjes)
Ben al een geruime tijd geïnteresseerd in oude vw busjes, maar heb nu de knoop doorgehakt om er eentje te gaan aanschaffen (eerst een redelijke, voor een redelijke prijs vinden natuurlijk)
Het zal hoogstwaarschijnlijk een Btje moeten worden (kostentechnisch) , die wat werk heeft. Ik heb beschikking over een mooie werkplaats en lasapperatuur dus moet goed gaan komen! :D

in het verleden heb ik aardig wat gesleuteld aan (oude fordjes), maar heb nu het licht gezien :lol:
sinds ik mn rijbewijs heb, rij ik al vw bussen(alleen veel te jonge!)
mn daily nu is een t5 die ook tevens mn werkbus is. het is de bedoeling dat de t2 dezelfde kleur gaat worden(of tenminste de onderste helft) en dan ook een beetje als reclameobject moet dienen. het moet wel een personenbus (geen panel) zijn waar ik eventueel een camperinterieurtje in maak voor uitstapjes en wellicht een vakantie in de toekomst.

door oa. dit forum weet ik inmiddels aardig wat ik wel en niet wil, dus mn boodschappenlijstje word al aardig compleet (in mn hoofd :mrgreen: )

Ik heb er al een aantal gebeld/gemaild, maar de reacties terug zijn zo traag niet normaal! lijkt wel of ze hem niet willen verkopen :D

nog ff een pic van mn daily voor het kleurtje...


Afbeelding

wellicht horen en zien jullie meer van me......

groeten,
bjorn



Misschien iets voor je Bjorn.
http://link.marktplaats.nl/550798062
Ziet er netjes uit voor die prijs!



had ik al gezien ja, bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door Paneltje'70 » ma apr 16, 2012 21:35 pm

:D I keep my eyes opened! 8)
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
bjorn s
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: za apr 14, 2012 20:39 pm
Bouwjaar Bus: 1973

Re: hallo allemaal! (nieuweling)

Bericht door bjorn s » ma apr 16, 2012 21:50 pm

ben momenteel aan het mailen voor deze, misschien een bekende van hier?
Afbeelding

ziet er op het eerste gezicht aardig uit, maar aan de detailfoto's te zien zit er toch wel best wat werk aan(oa.motorklep, kontje links en rechts en stukken boven de voorwielen langs). is denk ik ook wel wat ik kan verwachten voor dat geld...

wat me opviel is dat de motor beplating niet helemaal aansluit, of hoort dat ook niet??
Afbeelding

Plaats reactie