Westfalia wil zijn museum auto's terug

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Westfalia wil zijn museum auto's terug

Bericht door JackS » za feb 18, 2012 16:57 pm

Een slechte vertaling van google maar toch...

De veilingen liepen in de avonduren van 31 Juli 2009. Na elf voertuigen waren van het Museum van Westfalia nieuwe eigenaar - en de traditionele camper fabrikant van een aantal duizend € meer Rheda-Wiedenbrück in de kassa. Dit was het bedrijf zal ook zijn museum schatten los te maken en had gemaakt de woede van vele fans. De verkoop van het bedrijf sprak van de traditie. Meer dan twee en een half jaar later zien we de Westfalia waarschijnlijk vergelijkbaar. En proberen terug te kopen van de rariteiten uit de voormalige fabriek museum.

Afbeelding
2009 Westfalia brak bij het bedrijf museum.

In die tijd was het bedrijf nog steeds Westfalia Van Conversion GmbH - en had financiële problemen. Op 27 Januari 2010 zet de - in de tussentijd omgedoopt - Camping Van Conversion CVC uiteindelijk faillissement. Vandaag is het bedrijf met de naam Westfalia Mobil GmbH, onderdeel van het sinds november 2010 op de Franse Rapido Group. Het geld, blijkbaar is weer gebracht in het bedrijf. Omdat Westfalia is van plan terug te kopen van de uitverkochte voertuigen een keer. Managing director Mike Reuer merkt op wat fans en liefhebbers van het merk weten meer dan twee jaar: "We hebben geconstateerd met ontzetting dat er een prachtig museum werd gesloten."

In die tijd was er nog de eigen museum zou worden opgelost, want in de afgelopen jaren bijna - was gebruikt - of niet zo goed als. Daarom had Westfalia besloten om de camping vintage en klassieke auto's te verkopen en het merk liefhebbers te leveren. Een veiling ze bij de verschillende VW bussen gescheiden camping conversies, waaronder een T1, T2 twee, een T3 en een doorsnede van een model Westfalia Joker gebaseerd op VW T3, waarvan slechts € 4.110 heeft. Ook aangeboden was een Gutbrod Superior. Geen koper gevonden dan een DKW met RV structuur van het model jaar 1953/54 (andere bronnen zeggen 1956). Omdat de "snelle levering van" bekende DKW rijdt in een 0,9-liter driecilinder tweetakt motor, de camper is - voor die tijd - zeer luxueus ingericht en heeft gasgestookte verwarming en koken en een flush toilet. De DKW hoorde vandaag, maar ook een Ford Transit Nugget in 1986, het bedrijf.

Afbeelding
De VW T1 Campingbox van 1953 met slechts 41 mijl op de klok op de veiling bracht ongeveer 41.000 €.

Voor een prive-bedrijf Westfalia museum ontbrak het geld op dat moment. Het is al financieel geperst op elke hoek. Zo is dan ook de veteranen geveild - sommigen zeggen stemmen "verloren" en verkocht. Voor heel weinig geld. De veiling bracht in totaal minder dan 200.000 €. De som is, zoals we inmiddels allemaal weten, Westfalia niet opgeslagen. Daarom werd de collectie verspreid in de wind. Maar misschien niet voor altijd. Omdat de traditionele bedrijf weet nog goed, maar nu terug naar het verhaal - en wil terug te brengen van de vroege voorbeelden van vakantie in het bezit van de van-Ausbauers. Zo is de mobiele Westfalia GmbH Ventileer de Westfalia misschien Museum weer en weer tot leven.

Het bedrijf schreef aan de koper van de museumstukken: "Onze grote wens," zei hij in brieven aan de eigenaren van het voormalige museum stukken, "is de Westfalia museum weer op te bouwen om te doen herleven, zodat de geschiedenis weer om deze reden. vraag het ons ... ".. Getekend, de letters directeur Mike Reuer De manager herinnerd aan de geschiedenis en de betekenis van het werk in Rheda-Wiedenbrück voor de Duitse campers en merkt op:". De eerste Duitse camper werd gelanceerd in 1951 door Westfalia "Het eerste Eigenaren van Westfalia, de familie puzzel moeten van iedereen bij Westfalia gefabriceerd voertuig een van elk te houden van de eerste serie in de maak. Nu beschouwen we de klassieke auto markt eerst door deze verzameling van tien tot twaalf campers uitkijk. Reuer legde uit dat ze wisten van Westfalia op . de waarde van de voertuigen en hij neemt te veel hoop op plotselinge rijkdom aan de eigenaar, door het maken van verwijzingen naar een "bescheiden budget" voor de aankoop en hij voegt eraan toe: ".. We kunnen niet betalen hoge prijzen" Het zou echter, met de eigenaars van "eerlijke" deal. Dat lijkt een veelbelovende recept. Van een Keulen was het werk van een 1981-camper hij terug gekocht op de basis van T3. Misschien is dit het voertuig, samen met de rest van DKW en Ford, de basis voor de nieuwe fabriek museum van Westfalia.

Bron: http://www.meinklassiker.com/de/magazin ... /11/1/4050
AMESCADOR "en daarmee uit"

Plaats reactie