Hij doet het weer, joepie

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Hij doet het weer, joepie

Bericht door Thijs84 » do mei 25, 2006 23:24 pm

De wonderen zijn de wereld nog niet uit,

Vandaag de hele ochtend onder mijn bus gelegen en op mijn knieën voor de motor gezeten. Nu kan ik jullie het geweldige nieuws vertellen dat mijn bus weer rijdt [-o< .
Het is nu de tweede echte keer dat ik erin heb gereden en dat gevoel is niet te omschrijven. De mensen die omkijken, het geluid en het gevoel, geweldig. \:D/
Dit weekend lekker surfen in Scheveningen, kamperen op de wurft en de blits maken met mijn busje 8) . Mijn busje deed het niet omdat de isolerende delen in mijn verdeler verteert waren. Gelukkig zeer goedkoop weer te maken en dus een goed rijdende bus. Goed, nou ja nog niet helemaal. Als ik mijn koppeling indruk valt mijn motor uit, maar dat is een kwestie van afstellen hoop ik. Iemand enig idee waar ik kan vinden hoe ik de ontsteking moet afstellen? Ook moet haar nog even stationer (schrijf je dat zo) afstellen. Hoe doe ik dat?? Haha, ik heb een schroefje gevonden en volgens mij moet ik daar aan draaien. Welke kant zorgt voor welk effect??
Ik kan zo nog een aantal pagina’s vol typen over mijn busje en mijn liefde ervoor maar ik zal jullie niet meer vermoeien (moet eigenlijk weer aan het werk, staan 6 agresieve kids te springen hier..)
](*,)
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Hij doet het weer, joepie

Bericht door Remmie » vr mei 26, 2006 9:18 am

Thijs84 schreef:Ik kan zo nog een aantal pagina’s vol typen over mijn busje en mijn liefde ervoor maar ik zal jullie niet meer vermoeien (moet eigenlijk weer aan het werk, staan 6 agresieve kids te springen hier..)
](*,)
Niet vermoeien, kom maar op. Hiervoor hebben we speciaal een afdeling "Mijn Bus en Mijn Verhaal" Zie bus verhalen.

Wij zijn erg benieuwd naar jouw liefde voor jou bus.
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 9:28 am

Hoi Thijs, mooi werk man. =D>
Lekker gevoel is dat he, iedereen die naar je bus kijkt :P , kinderen die naar je wijzen O:) en oudere mannetjes die je aanspreken =P~ met "daar heb ik vroeger ook nog in gereden voor mijn baas" allemaal van die dingen waar je (ik tenminste) vrolijk van wordt. :lol: 8)

Maar even terugkomen op je vraag (vragen). Ik zit op dit moment niet op mijn eigen compie en een paar plaatjes verduidelijken de boel een hoop.
Kom er nog ff op terug, beloofd (of iemand moet me voor zijn :wink: Jodocus?)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » vr mei 26, 2006 11:39 am

Goed man dat die weer rijdt! En dat gevoel is inderdaad geweldig :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik kan je met je technische vragen helaas (nog) niet helpen; zelf nog te weinig ervaring mee .. maar als je een M-plaatje hebt om te ontcijferen :lol: :lol: :lol: :lol:

Froukje

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr mei 26, 2006 11:46 am

Hoop voor je dat hij het nu dan ook BLIJFT doen! :wink: Surf ze. Heel veel plezier onderweg met je bus. De reacties van andere weggebruikers vind ik onbetaalbaar. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
avdleeuw
Actief Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 7:15 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Hij doet het weer, joepie

Bericht door avdleeuw » vr mei 26, 2006 12:50 pm

Thijs84 schreef:De wonderen zijn de wereld nog niet uit,

Vandaag de hele ochtend onder mijn bus gelegen en op mijn knieën voor de motor gezeten. Nu kan ik jullie het geweldige nieuws vertellen dat mijn bus weer rijdt [-o< .
Ik ken het gevoel 8)
Thijs84 schreef: Goed, nou ja nog niet helemaal. Als ik mijn koppeling indruk valt mijn motor uit, maar dat is een kwestie van afstellen hoop ik. Iemand enig idee waar ik kan vinden hoe ik de ontsteking moet afstellen? Ook moet haar nog even stationer (schrijf je dat zo) afstellen. Hoe doe ik dat?? Haha, ik heb een schroefje gevonden en volgens mij moet ik daar aan draaien. Welke kant zorgt voor welk effect??


't Is nogal afhankelijk van je motor en bijbehorende onderdelen....

Wellicht is het verstandig om te kijken naar de handboeken die de Shadowman online heeft staan. Zie ook dit onderwerp

Anders kun je volgens mij hier ook al het nodige vinden over het afstellen van de carburateur en ontsteking http://www.michael-knappmann.de/vw_bus_d/reparat0.htm, alleen lijkt die site momenteel offline :cry:

Ard
[color=#FFC317]
http://www.bulli-bus.nl/

Marino-gelb rules!!!
[/color]
Maar zilver mag er ook wel zijn :)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 15:55 pm

Hoi Thijs,
even over het afstellen van je bus, ik denk dat Ard een goed idee heeft gelanceerd, had zelf de links nog niet gezien maar zijn een must voor de zelfsleutelaar. (Jodocus, Vlinder ook iets voor jullie :wink: )

groet,
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
avdleeuw
Actief Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 7:15 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door avdleeuw » vr mei 26, 2006 16:25 pm

[color=#FFC317]
http://www.bulli-bus.nl/

Marino-gelb rules!!!
[/color]
Maar zilver mag er ook wel zijn :)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » vr mei 26, 2006 19:34 pm

als jullie nog even doorgaan met de link naar michael
hoef ik geen boekjes meer te posten
want de bron is dus door meer mensen ontdekt


En om michael ook tevreden te houden

kijk ook eens op zijn hele site
http://members.fortunecity.de/michael01 ... in_bus.htm

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr mei 26, 2006 19:53 pm

Thijs; Surf's up! Voorspellingen zijn oke... :lol:

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » vr mei 26, 2006 20:01 pm

Kick gast 8) :twisted:

Nu lekker veel cruizen!!!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Plaats reactie