Het schijnt dat doordat alle pijpen nu even lang zijn de "golven" uitlaatgas elkaar "helpen" en zo meer power levertmobiel70 schreef:Ja, jemag wel opletten dat het uitlaatgas niet uit de bocht vliegt
Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
75 ah
Ik kon hem goedkoop op de kop tikken ...en "no better thrill than overkill"
Ik kon hem goedkoop op de kop tikken ...en "no better thrill than overkill"
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
ben benieuwd of dat goed voldoet
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
in theorie, helpen de cilinders elkaar.
in de praktijk... merk je er geen ene snars van wat voor spruitstuk je erop hebt.
Take the planet and make it spin your way
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Klinkt wel leuk .... En is goedkoper dan origineel. De oude was echt op.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Met de spruitstukken is niets mis.
Heeft deze uitlaat ook een "cone" zoals bij een CSP Python?
Ik heb onder mijn Kever een CSP Python met 38 mm pijpen en de kleinste cone op een bijna standaard 1600, en daarmee merk je echt wel verschil vergeleken met een standaard uitlaat.
Bij een Python loopt het bochtenwerk iets anders, maar qua lengtes van de buizen ontloopt het elkaar niet veel denk ik.
Heeft deze uitlaat ook een "cone" zoals bij een CSP Python?
Ik heb onder mijn Kever een CSP Python met 38 mm pijpen en de kleinste cone op een bijna standaard 1600, en daarmee merk je echt wel verschil vergeleken met een standaard uitlaat.
Bij een Python loopt het bochtenwerk iets anders, maar qua lengtes van de buizen ontloopt het elkaar niet veel denk ik.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Waar monteer je de "cone" ...tussen header en demper ?
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Ja, tussen header en demper inderdaad.
Zoals weergegeven in onderstaand plaatje.
Zoals weergegeven in onderstaand plaatje.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Nee die heb ik niet ...maar ik zie wel een probleempje....
Maar jij heb dus de rechtse cone ? Of de middelste ?
Maar jij heb dus de rechtse cone ? Of de middelste ?
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Nee de linker.
Wat is het probleem? Dit is een gat voor een lambda sensor toch?
Het lijkt er trouwens wel op dat er cone is geïntegreerd in jouw uitlaat, of is dat gezichtsbedrog?
Wat is het probleem? Dit is een gat voor een lambda sensor toch?
Het lijkt er trouwens wel op dat er cone is geïntegreerd in jouw uitlaat, of is dat gezichtsbedrog?
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Nee dat is gezichtsbedrog,
...en de lambda sonde heb ik inmiddels gemonteerd omdat mijn injectie systeem hem nodig heeft.
...en de lambda sonde heb ik inmiddels gemonteerd omdat mijn injectie systeem hem nodig heeft.
-
- Actief Lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Als je een cone er in wil gaan zetten kan je de lasbus altijd nog in het eindstuk van de collector lassen.
gebruikt je injectie een wideband of smallband ? als het smallband is zou ik het zo laten.
gebruikt je injectie een wideband of smallband ? als het smallband is zou ik het zo laten.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Ik vermoed smallband: ik heb een WBX DH motor met digijet injectiesysteem uit 1984.
Sensor heeft ook maar 2 draden en dus geen verwarmingselement zoals tegenwoordig.
Sensor heeft ook maar 2 draden en dus geen verwarmingselement zoals tegenwoordig.
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: Nieuwe aanwinst voor je busje 3.0
Vintage speed en trekhaak daar mijn vorige trekhaak niet paste icm de Vintage speed
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
05-1971 Early Bay Westfalia