3-4 Juli, Hippiefestival 2010

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10955
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door fahtal » di jul 13, 2010 9:59 am

Fantasie

Naar aanleiding van uw berichtgeving over het Hippiefestival in Gorinchem (Binnenland, 5 juli) het volgende. De jaren zestig waren een explosie van creativiteit op alle gebieden: theater, schilderkunst, dichtkunst, kleding, design en muziek.

Coverbands die zich tegenwoordig enkel toeleggen op muziek uit de jaren zestig zijn niet erg creatief. De meeste bezoekers van het Hippiefestival herinneren zich de jaren zestig als kind, het is onwaarschijnlijk dat ze daadwerkelijk als hippies of beatniks – en geen cent te makken – zouden willen of kunnen leven. Ze beleven louter een fantasie, terwijl de echte jarenzestighippies niet eens in een VW-busje reden, maar langs de snelweg hun duim opstaken.

Love & Peace.

(naam)


met andere woorden pietje vind dat er te weinig werd geketst...

ouwe zuurpruim...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
janindepan
Nieuweling
Berichten: 40
Lid geworden op: vr feb 22, 2008 13:30 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Eindhoven

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door janindepan » di jul 13, 2010 21:58 pm

Ander onderwerp. Is dit nou geen mooi plaatje? Wouth en z'n viervoeter spelen Doornroosje.


Afbeelding

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door guidddo » di jul 13, 2010 23:32 pm

fahtal schreef:
Fantasie

Naar aanleiding van uw berichtgeving over het Hippiefestival in Gorinchem (Binnenland, 5 juli) het volgende. De jaren zestig waren een explosie van creativiteit op alle gebieden: theater, schilderkunst, dichtkunst, kleding, design en muziek.

Coverbands die zich tegenwoordig enkel toeleggen op muziek uit de jaren zestig zijn niet erg creatief. De meeste bezoekers van het Hippiefestival herinneren zich de jaren zestig als kind, het is onwaarschijnlijk dat ze daadwerkelijk als hippies of beatniks – en geen cent te makken – zouden willen of kunnen leven. Ze beleven louter een fantasie, terwijl de echte jarenzestighippies niet eens in een VW-busje reden, maar langs de snelweg hun duim opstaken.

Love & Peace.

(naam)


met andere woorden pietje vind dat er te weinig werd geketst...

ouwe zuurpruim...


azijnpissert
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door wouthwortel » wo jul 14, 2010 8:37 am

dirkinbrabant schreef: terwijl de echte jarenzestighippies niet eens in een VW-busje reden, maar langs de snelweg hun duim opstaken.

Love & Peace.

.


Toen ik mijn busje net gekocht had en nog in een woongroep (jawel!! 8) )woonde, kwam de buurman van een paar huizen verderop vertellen dat hij in zijn "lange haar en baard"-periode regelmatig met zo'n busje en een paar =D> =D> =D> vriendinnen naar Frankrijk reed.
Helaas heeft hij zijn VW moeten verkopen omdat ze in zo'n bus ieder half uur door de gendarmerie werden aangehouden om op drugsbezit te worden gecontrolleerd!!
Mijnheer de azijnpisser is kennelijk niet meer #-o zo relaxed als zijn toenmalige leeftijdsgenoten
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door Briebelbus » wo jul 14, 2010 9:12 am

Toen ik in mijn "lange haar en baard"-periode mijn busje net gekocht had en nog in een woongroep (jawel!! 8) )woonde, reed ik regelmatig met =D> =D> =D> vriendinnen naar Frankrijk.

Helaas heb ik mijn VW moeten aanpassen en customizen omdat we in zo'n bus ieder half uur door de gendarmerie werden aangehouden om op drugsbezit te worden gecontrolleerd!!
Mijnheer de azijnpisser is kennelijk niet meer #-o zo relaxed als zijn toenmalige leeftijdsgenoten




:P :twisted: :mrgreen: heb het verhaal even aangepast naar de waarheid ;)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door guidddo » wo jul 14, 2010 9:53 am

Ik ben eruit, het is een "acid-flashback"
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door Max » wo jul 14, 2010 14:54 pm

guidddo schreef:Ik ben eruit, het is een "acid-flashback"

:lol: :lol: :lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door dirkinbrabant » wo jul 14, 2010 20:11 pm

Ik denk dat veel van die hippies van toen nu de pensionadas zijn die na succesvolle commerciële carrieres met onmogelijk grote witte campers door Frankrijk en Spanje rijden en mijmeren hoe avontuurlijk en eenvoudiger het ooit was, maar never nooit hun grote witte campers meer willen inruilen voor een eenvoudig busje....

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4829
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door Thijs84 » wo jul 14, 2010 23:41 pm

Kan iemand uitleggen wanneer je nou precies een hippie bent en wie die naam verzonnen heeft.. Of doe maar niet want dat kan een hele discussie worden denk. :-(
zij die vielen zijn gevallen

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door dirkinbrabant » do jul 15, 2010 0:10 am

Internet is zoooo handig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hippiecultuur en
http://en.wikipedia.org/wiki/Hippie
bij de laatste vooral even lezen onder het kopje "travel"

donna
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 25, 2009 22:33 pm
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Hippiefestival 3-4 juli 2010 versie 2

Bericht door donna » do jul 15, 2010 21:34 pm

Ja ik zit op het forum! :) Wist m'n inloggegevens niet meer maar Henk Jan heeft me geholpen.

Allereerst BEDANKT dat jullie met zovelen zijn gekomen en met jullie bussen sfeer hebben gebracht!!!
Maar het gaat natuurlijk ook om de buseigenaren, toch 'n slag mensen dat van vrijheid houdt en respectvol met elkaar omgaat. Dat ergens toch verwant is aan de oude hippies!
Ja wat is een hippie. En wat doen we nou eigenlijk op dat festival. Ik denk dat het creatieve eraan is het out of the box denken en uberhaupt iets verzinnen om bewustzijn en respect voor elkaar te stimuleren. Een plek waar iedereen zich welkom voelt, waar iedereen er mag zijn, waar niets doet denken aan de gigantische onzin die ons door de media door de strot geduwd wordt, nl dat het gaat om consumeren, uiterlijk, elkaar aftroeven. Iets waar er plek is voor jong en oud. Wat is nou beter dan de vredelievende hippie beweging, mét z'n muziek, om zo'n sfeer te creeren?

Toen ik het bedacht en mensen erover ging vertellen, ben ik vaak, heel vaak voor gek verklaard. 'Dat lukt je nooit'. 'De gemeente staat die busjes nooit toe' (blijkt achteraf een idee van Sjef van ClassicVWresto geweest te zijn, in 2007, shit kan ik de credit niet meer voor claimen :) 'Je krijgt echt Buiten de Waterpoort niet tot je beschikking'. Gorinchem was niet gewend dat iets niet door de gevestigde orde werd georganiseerd. Gewoon een van die muzikantjes deze keer haha.
En vanuit het muzikant-zijn gezien, een plek waar niet per se grote namen hoeven te staan (zoals die commerciele Gorcumse Zomerfeesten die al jaren geen regioavond meer hebben). Een festival waar plek is voor muzikanten, of ze nou bekend zijn of niet. In de huidige muziekwereld is er al helemaal geen ruimte meer voor echte creativiteit, alles is eenheidsworst en iets wat afwijkt krijgt geen kans. Maar er zijn wel heel veel muzikanten die hele mooie eigen muziek maken! Die ondanks dat er geen hoop is er ooit van te kunnen leven, gewoon die moeite doen om die te creeren, en te laten horen. Dat is delen. Gorinchem is een echte muzikantenstad. De meeste van de bands van onze line up maken hun eigen muziek maar hebben voor de gelegenheid repertoire ingestudeerd van 1 vd bands uit 65-75. Waarom niet hun eigen muziek spelen? 1) Omdat daar dan weer weinig mensen op af zouden komen 2) omdat we echt die Woodstock sfeer willen creeren. Dat trekt meer mensen waardoor we meer ons doel bereiken, zo veel mogelijk mensen wakker schudden. Op een onschuldige manier. We gaan ze geen dingen door de strot duwen. Door de invulling van het festival zo veel mogelijk open te houden (behalve dan de bands) zien we vanzelf waar de mensen aan toe zijn, die geven dat vanzelf aan. En wat ik dit jaar meer zag dan vorig jaar, was de behoefte om te delen en contact te maken. Zoals die bol met ballonnen, zomaar 'n initiatief van 'n paar jonge kunstenaars, die wilden kijken wat het publiek daarmee zou gaan doen, en die gewoon iets wilden doen voor de mensen, voor de sfeer. Ik moet natuurlijk zelf ook wel 'n beetje het goede voorbeeld geven dus ik heb parasols uitgedeeld :) Maar ik heb zo veel goeie intentie gezien. Bijvoorbeeld de bereidheid tot het delen van schuilplek toen het regende (jullie luifels :).
Dat vind ik nou ook 'hippie', ik heb misschien een wel erg ruime interpretatie daarvan.

Zo het is wel weer lang genoeg geweest die post van mij :) Natuurlijk staan we open voor feedback over dit jaar en tips voor volgend jaar wb de organisatie en invulling, mail gerust naar donna@hippiefestival.nl.
Peace!
Donna

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: 3-4 Juli, Hippiefestival 2010

Bericht door dirkinbrabant » do jul 15, 2010 22:01 pm

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

En volgende keer probeer ik er bij te zijn....is me al 2x niet gelukt namelijk, en heb dus wel wat gemist :oops:

Gebruikersavatar
vwcoach
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:49 am
Contacteer:

Re: 3-4 Juli, Hippiefestival 2010

Bericht door vwcoach » vr jul 16, 2010 0:27 am

Donna, valt niets aan toe te voegen. Het was heerlijk, is de ouwe cultuur weer her-te beleven.
We zijn er volgende keer gewoon weer bij.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10955
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: 3-4 Juli, Hippiefestival 2010

Bericht door fahtal » vr jul 16, 2010 9:19 am

hippies denken toch "outSIDE the box";)

sorry kon het niet laten maar "out of the box" is een iphone die het meteen doet ;) en dat doen hippies niet altijd die moeten eerst wakker worden ;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

donna
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: do jun 25, 2009 22:33 pm
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: 3-4 Juli, Hippiefestival 2010

Bericht door donna » vr jul 30, 2010 12:04 pm


Gesloten