wat zit er in welk camper kastje???

Gebruikersavatar
manijack
Actief Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 14:14 pm

wat zit er in welk camper kastje???

Bericht door manijack » wo jul 22, 2009 10:21 am

Omdat ik de bus net klaar heb en me voortdurend afvraag wat ik het beste in welk kastje kan doen lijkt het me leuk om hier wat ideeen van andere te zien. Toen ik mijn ideeen aan Bob (airtime) vertelde zondag vertelde hij me zijn indeling welke (ik alweer vergtene ben) ook heel handig leek. Dus heb je jou bus perfect ingedeeld of schipper je nog met de ruimte laat het hier zien en wie weet gaan we straks met perfect ingericht bussen op vakantie.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo jul 22, 2009 10:38 am

ik denk dat het "perfect" indelen van een bus zeer afhankelijk is van de volgende dingen:

a. Hoe lang ga je met de bus weg ( dus hoeveel rotzooi sleep je mee )
b. Wat voor soort interieur heb je.
c. wat voor extra comfort heb je nodig ( denk aan een waterkokertje, kacheltje, stofzuiger, oven )

en je pannenset. Doordat ik nieuwe pannen gekocht heb moest ik ook me hele indeling veranderen omdat ze niet meer op dezelfde plek als voorheen paste.

Ik ben voor mijn Berlin keukenblok lades aan het maken voor optimaal gebruik maken van die ruimtes en er zitten nog meer dingen in de planning. 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo jul 22, 2009 10:40 am

handig om te vermelden wel type indeling je hebt.

ik heb een berlin en en in de kast onder wasbak heb ik natuurlijk gas water en keukengerij en poets spullen. in de laatjes documenten en bestek. in het smalle kastje zittend e draadmandjes met eten. en in de onderste "lade"glazen borden en kruiden.

in de hoge kast willen we en schoenen zak op hangen voor kleding voor de kleine. maar of dat de oplossing wordt geen idee. de plankjes van hanhoo zien er ook wel goed uit.

de dak kast hebben we handoeken bedden goed en lossen gordijnen in gepropt.

en onder de bank hadden we speelgoed en bhoeken en losse zut die je door het deurtje eruit kan halen(omdat tijden het rijden de kinderstoel erop zit) maar dat gaat waarschijnlijk verhuizen naar het imperial of de overleden koelbox. en dan komt er onder de bank onze kleding te liggen.

dan bergen we snachts ons kind op op het achterbed in een tentje en de toekomstige baby op de hangmat boven de voorstoelen in een tentje en wij op het bovenbed.

en dan nog een heleboel zut op de laad vloer en op het achterbed tijdens het rijden, die op de camping in de bustent kunnen(koelbox,tafel stoelen etc)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo jul 22, 2009 10:41 am

Turbo.d schreef:ik denk dat het "perfect" indelen van een bus zeer afhankelijk is van de volgende dingen:

a. Hoe lang ga je met de bus weg ( dus hoeveel rotzooi sleep je mee )
b. Wat voor soort interieur heb je.
c. wat voor extra comfort heb je nodig ( denk aan een waterkokertje, kacheltje, stofzuiger, oven )

en je pannenset. Doordat ik nieuwe pannen gekocht heb moest ik ook me hele indeling veranderen omdat ze niet meer op dezelfde plek als voorheen paste.

Ik ben voor mijn Berlin keukenblok lades aan het maken voor optimaal gebruik maken van die ruimtes en er zitten nog meer dingen in de planning. 8)
en of je een kind hebt.....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
manijack
Actief Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 14:14 pm

Bericht door manijack » wo jul 22, 2009 10:42 am

Turbo.d schreef:ik denk dat het "perfect" indelen van een bus zeer afhankelijk is van de volgende dingen:

a. Hoe lang ga je met de bus weg ( dus hoeveel rotzooi sleep je mee )
b. Wat voor soort interieur heb je.
c. wat voor extra comfort heb je nodig ( denk aan een waterkokertje, kacheltje, stofzuiger, oven )

en je pannenset. Doordat ik nieuwe pannen gekocht heb moest ik ook me hele indeling veranderen omdat ze niet meer op dezelfde plek als voorheen paste.

Ik ben voor mijn Berlin keukenblok lades aan het maken voor optimaal gebruik maken van die ruimtes en er zitten nog meer dingen in de planning. 8)
dat is ook precies de reden dat ik benieuwd ben naar wie wat waar in zijn kastje stopt......voor iedere reis misschien iets anders of hebben sommige dingen een vaste plek.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo jul 22, 2009 10:42 am

fahtal schreef:
Turbo.d schreef:ik denk dat het "perfect" indelen van een bus zeer afhankelijk is van de volgende dingen:

a. Hoe lang ga je met de bus weg ( dus hoeveel rotzooi sleep je mee )
b. Wat voor soort interieur heb je.
c. wat voor extra comfort heb je nodig ( denk aan een waterkokertje, kacheltje, stofzuiger, oven )

en je pannenset. Doordat ik nieuwe pannen gekocht heb moest ik ook me hele indeling veranderen omdat ze niet meer op dezelfde plek als voorheen paste.

Ik ben voor mijn Berlin keukenblok lades aan het maken voor optimaal gebruik maken van die ruimtes en er zitten nog meer dingen in de planning. 8)
en of je een kind hebt.....
juistem 8) waar doe jij je kleren eigenlijk :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo jul 22, 2009 10:43 am

onze bus is nu zodanig vol met spullen dat we enkel nog eten/drinken en kleding hoeven mee te nemen dan kunnen we weg.

Wij hebben overigens ook een Westfalia Essen aanhanger klaar staan, waar de camping tafel, stoelen, extra gasflesje, luifel en wat overige rotzooi in zit.

Dus onze voorbereiding is teruggebracht tot 2 uurtjes.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo jul 22, 2009 10:44 am

En of je weggaat met het idee:
Wat kunnen we meekrijgen
Maar met het idee:
Wat kunnen we missen :roll:
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo jul 22, 2009 10:45 am

ik ben de laatste tijd telkens weg gegaan met het idee dat ik dingen miste, maar dat bleek geen enkele keer het geval. ( op een jas na in Enkhuizen )
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo jul 22, 2009 10:47 am

Jack, zullen we nog een keer met bus 'meeten' voor je vakantie?
Easy!

Gebruikersavatar
manijack
Actief Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 14:14 pm

Bericht door manijack » wo jul 22, 2009 10:58 am

ja natuurlijk, Ronald wilde ook bij de "mini meet" zijn

Gebruikersavatar
manijack
Actief Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 14:14 pm

Bericht door manijack » wo jul 22, 2009 11:01 am

Turbo.d schreef:onze bus is nu zodanig vol met spullen dat we enkel nog eten/drinken en kleding hoeven mee te nemen dan kunnen we weg.

Wij hebben overigens ook een Westfalia Essen aanhanger klaar staan, waar de camping tafel, stoelen, extra gasflesje, luifel en wat overige rotzooi in zit.

Dus onze voorbereiding is teruggebracht tot 2 uurtjes.
Kijk en dat is dus wat ik bedoel, wat hij jij nu waar zitten als je je bus wegzet tot de volgende korte of langere vakantie. Dat je meer meeneemt als je langer weggaat begrijp ik ook wel, maar je hebt altijd dingen in je bus zitten die op dezelfde plaats zitten lijkt mij anders moet je iedere keer dat je weggaat je hele bus opnieuw indelen....

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo jul 22, 2009 11:23 am

@ turbo
en onder de bank hadden we speelgoed en bhoeken en losse zut die je door het deurtje eruit kan halen(omdat tijden het rijden de kinderstoel erop zit) maar dat gaat waarschijnlijk verhuizen naar het imperial of de overleden koelbox. en dan komt er onder de bank onze kleding te liggen.
mischein daar nog een scheidings plankje maken voor hem en haar... de verdeling zal dan wel in mijn nadeel liggen ;)

en nogmaals ik kan deze set echt aanraden. http://www.kampeerwinkel.nl/artikel/141 ... 20dlg.html
Afbeelding super goed handvat die echt vast grijpt en top anti aanbak. en er staan potverdomme bloemen op wat wil je nog meer!! ook in andere sets en kleuren verkrijgbaar geloof ik
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo jul 22, 2009 11:39 am

Die heb ik dus ook gekocht ( nadat ik hem van Frank gezien had in deventer )

in het Marino geel, helemaal top set.. Is nu enkel in het marino geel verkrijgbaar, groen is de oude kleur.

Maar deze pannen passen niet in het keukenkastje links ( waar jij je borden heb ) daar lagen mijn pannen voorheen.

Nu moet ik ze dus voor de gasfles / watertank zetten.

-Ik heb de kleding van mijn vriendin in de kleding kast
- mijn kleding in de dakkast links
- de handdoeken heb ik van Xenos ( microfiber handdoeken ) zijn erg klein opvouwbaar en licht gewicht. die liggen in de dakkast rechts

Heb ook Perry sport zeempjes, maar die vind ik niet zo lekker afdrogen.

Dan de oven, dashboardtafeltje, gordijnset voorraam heb ik onder de bank.

De stofzuiger ligt in het keukenblok rechts ( waar Frank een standkachel heeft )

en in de losse kist voor de deur zit het chemisch toilet.

Ow ja, de borden enz liggen in het keukenblok links, daar komt straks ook wat etens spullen te liggen.

Het plan is om nog een kruidenrekje te maken welke aan de binnenkant van de deur bevestigd word van het kastje waar de gasfles staat.

snappen jullie het nog :?: ;)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

laflauwurhman
Gevorderde
Berichten: 518
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 0:14 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Oosterbeek

Bericht door laflauwurhman » wo jul 22, 2009 11:52 am

Hahaha ligt er ook aan wáár je heengaat! Ik trok laatst mijn bovenste kleine laatje open en daar zat nog wat Lowlands-survivalspullen in. Is toch een hele andere inhoud dan wanneer ik lekker op vakantie ga. 8)

Plaats reactie