Lekkage via venster voorkant

Plaats reactie
Sander1975
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: wo feb 22, 2023 20:26 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Lekkage via venster voorkant

Bericht door Sander1975 » wo feb 22, 2023 20:38 pm

Wanneer ik mijn hefdak van mijn VW T2b omhoog heb en het regent, dan regent het in via het muggengaas. Het water verzamelt zich rechtsonder (bestuurderskant) en loopt zo de camper in. Is dit een bekend probleem? En hoe te verhelpen?

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Lekkage via venster voorkant

Bericht door superkever » za feb 25, 2023 18:53 pm

Ik denk te begrijpen wat jouw probleem is. Bij mijn bus lekte het soms ook in de hoeken onderaan het gaas, terwijl het doek een paar jaar geleden vervangen is. Ik heb nog enkele T2 bezitters gesproken met hetzelfde probleem. Er zijn onderlinge verschillen tussen het fabrikanten van het hefdak doek. Origineel zit rondom het doek bij het gaas een rits. Bij mijn doek van fabrikant "Busshop.de" zit boven en onder een rits en aan de zijkanten links en rechts klittenband. Hiertussen loopt er bij langdurige regen, water naar beneden tussen de onderste rits. Als het randje van de onderste rits volstaat, druppelt het water in de hoek links of rechts bij die rits. Ik heb alles geprobeerd, t.e.m. opnieuw impregneren van het doek. Niets hielp. Op de Website "the Samba" las ik een oplossing, een z.g.n. "rainfly" voor T2. Mijn vrouw heeft van Tencate tentdoek zelf de "Rainfly" op de foto hieronder gemaakt en sindsdien hebben wij geen last meer van lekkage.
In de hoeken onder en boven speciale ringen in tentdoek gemaakt. Dan kan je links- en rechtsboven de Rainfly vast zetten met karabijnhaken. Onderaan met elastiektouw met haken aan de regengoot.

Kijk eens of jij hetzelfde hefdak doek hebt. Binnenin links boven zit bij mij een labeltje met "Busshop.de".
Afbeelding

https://campervanculture.com/shop/vw-t2 ... -sunshade/

P.s. Deze in de webshop is kantenklaar, wel duurder dan zelf maken.

Plaats reactie