Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door superkever » wo dec 16, 2020 17:08 pm

AWOL schreef:
wo dec 09, 2020 15:20 pm
Hier is de kraan. Weet niet exact of gat ernaast nou origineel is en een schakelaar in zat of het een ‘modificatie’ is van een vorige eigenaar. Kan zomaar origineel zijn. Denk dat ik er een toggle switch schakelaar in zet die de pomp aanstuurt. Heb alleen nog geen schakelaar gevonden die qua nek hoog genoeg is, omdat de westfalia meubelpanelen nog knap dik zijn. Iemand een idee waar je die kan krijgen of wat voor schakelaar er eventueel origineel in zat?

Afbeelding
Mijn Düsseldorf heeft geen externe wateraansluiting voor City Water, maar alleen een interne watertank. Bij mijn Düsseldorf zit op de plek van jouw hendel in de kraan, de schakelaar voor de waterpomp. De Berlin zonder City Water, had dezelfde kraan als de Düsseldorf. Formaat wasbak is volgens mij wel anders. Op de webshop van ReproW... staat een gebruikte wasbak te koop met zo'n originele kraan met schakelaar. Vind vraagprijs alleen hoog.

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door Thijs84 » wo dec 16, 2020 17:19 pm

Hoe zit dat dan? Zijn er dan 2 watertanks? Water wat je bij hebt en? Gezien we veel naar rare landen reizen wel leuk om te weten.. was het water in Düsseldorf zo slecht destijds? :-)
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door blokkever » wo dec 16, 2020 19:55 pm

De city water aansluiting sluit je rechtstreeks aan op een water tappunt op de camping, daarvoor zit er ook een aansluiting aan de buitenkant.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door blokkever op wo dec 16, 2020 19:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door mobiel70 » wo dec 16, 2020 19:59 pm

@blokkever: de afbeelding doet het niet...
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door blokkever » wo dec 16, 2020 20:02 pm

AWOL schreef:Bezig geweest met de kraan te demonteren en schoon te maken, voordat hij weer terug gaat met nieuw plaatje eronder en draaischakelknop er naast. Ik was na goed schoonmaken en polijsten behoorlijk tevreden met het resultaat. Had niet verwacht dat ie zo zou opknappen.

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Weet iemand of je deze kranen uit elkaar kunt halen en de eventuele rubbertjes or pakkingen erin kunt vervangen? Want ik weet van onze andere bus dat de basis van die kraan wat lekt bij gebruik.
Of beter dicht laten en er afblijven?
Je kunt de aansluitingen aan de onderkant er af schroeven en daarmee komt ook het hendeltje van het kraantje los.
Afbeelding

Plaats reactie