Opnieuw de externe gastank leven inblazen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Bij een keuring word hoe gek het ook klinkt NIET naar de kooktank gekeken, prod. datum of keuringsdatum kijkt niemand naar, met de lpg tank in de auto idem dito, word er een ingebouwfd dan moet hij gekeurd worden en moet aan een heleboel eisen voldoen maar zit hij er eenmaal in dan kun je vogens mij daar bijna euwig mee doorrijden als er maar geen zichtbare zware roest op zit, in mijn bus zit ie al meer dan 25jaar en daar is nog nooit na de keuring naar gekeken, voor de kooktank had ik een oude lpg tank eronder gehangen die nog nooit nagekeken en laat staan gekeurd is, niet met keuren, niet met een steekproef en ook niet bij een grote verkeerscontrole alemaal al meegemaakt zonder problemen, de agenten die het na moeten kijken zijn alleen maar bezig wat voor een geweldige bus je hebt!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Volgens mij kun je daar alleen op ruilbasis en of je eigen oude tank laten zandstralen en daarna opnieuw laten keuren.
En bovendien kan dat ook nog alleen met de Europese uitvoering, er staat specifiek bij dat Amerikaanse systemen niet opnieuw gekeurd kunnen worden
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
En bovendien kan dat ook nog alleen met de Europese uitvoering, er staat specifiek bij dat Amerikaanse systemen niet opnieuw gekeurd kunnen worden
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Onderdelen is bij de wit geen enkel probleem , hebben heel vel op voorraad.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Ik heb een raar probleem.
De relatief nieuwe druk regelaar is verstopt. Er kwam geen gas door. Vervangen voor een nieuwe en het doet het weer.
Maar iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Het is een lpg tank.
De relatief nieuwe druk regelaar is verstopt. Er kwam geen gas door. Vervangen voor een nieuwe en het doet het weer.
Maar iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Het is een lpg tank.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Regelaar voor koken of rijden?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Koken. Gewoon zo'n ding wat ook bij een gas bbq zit
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Gewoon open maken, volgens mij zit er een filtertje in de ingang maar zal zeker verschillend zijn per merk, vaak kun je ze niet eens los maken, dan zitten ze dicht gefelst.
Heb er hier een op een gasbus die ik aan een zijde heb open gemaakt en er een stelbout ingedraait zodat ik de druk een beetje kan opvoeren .
Heb er hier een op een gasbus die ik aan een zijde heb open gemaakt en er een stelbout ingedraait zodat ik de druk een beetje kan opvoeren .
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
ik heb bij https://tinleytech.co.uk een tankje besteld.
weer een vers exemplaar..
bij apk kreeg ik de opmerking dat er geen productiedatum op de gasslang stond.. geen afkeurpunt.
dus gasslang zou ik volgende keer in nl kopen
jeroen
weer een vers exemplaar..
bij apk kreeg ik de opmerking dat er geen productiedatum op de gasslang stond.. geen afkeurpunt.
dus gasslang zou ik volgende keer in nl kopen
jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Hierbij een update. Afgelopen jaar eerst alle fittingen van de tank gehaald. Daarna stralen, schopperen en poedercoaten donker grijs. Vervolgens bij een lpg specialist (bleek de grootste van Europa) alle mogelijke nippels, reduceerventielen en passtukken gehaald. Had de tank mee en super advies gekregen over wat kon en wat niet. Hij had zelfs het 80% vulling ventiel nog. Voor koken op lpg moest er wel weer een extra filter tussen. Ach alles zit mooi onder de bus weggewerkt. Echt te gek. Ik heb er voor paar EUR lpg getankt en kook sinds de zomer nog op die ene tank. Veel koffie thee en soms een maaltijd. Als hij leeg gaat kan ik bij ieder tankstation stoppen dat lpg heeft om hem bij te vullen.
Heel erg makkelijk op deze manier....
Heel erg makkelijk op deze manier....
Job
12/1976 T2b Westfalia Berlin De Luxe 2.0L injectie
12/1976 T2b Westfalia Berlin De Luxe 2.0L injectie
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Enige nadeel van de US-tankjes vind ik het nippeltje dat je kunt opendraaien (links). Volgens de meneer van klassieke Volkswagens in Someren stroomt er daarmee direct (!) LPG in gasvorm uit de tank, TERWIJL je tankt. Zodra er dan VLOEIBAR spul uit komt, zit je aan 80 procent vulling en stop je direct met tanken en draai je de nippel dicht. Ik heb die nippel derhalve nooit gebruikt. Levensgevaarlijk, er zal maar iemand een peuk zitten te roken in de auto naast je. Wij tanken LPG, en zodra we merken dat de pomp inhoudt / minder snel gaat, stoppen we DIRECT met tanken. Op die manier nooit problemen gehad. Geschat zit je dan iets boven de 80 procent maar zou binnen de perken moeten zijn. Ik ben geen expert maar ik denk dat het op deze manier het beste is, andere meningen zijn natuurlijk welkom.
Feit is dat koken op LPG natuurlijk pure luxe is. Kost geen drol, geen tank in de auto, overal in Europa direct bij een tankstation verkrijgbaar. Wat een luxe. Wij koken ongeveer 3-4 weken op een tank, dat is 1x per dag echt koken (pasta lang koken, 2 pitten in gebruik) en regelmatig gedurende de dag water koken voor koffie en thee, en regelmatig in den ochtend een lekker eitje of iets dergelijks.
Feit is dat koken op LPG natuurlijk pure luxe is. Kost geen drol, geen tank in de auto, overal in Europa direct bij een tankstation verkrijgbaar. Wat een luxe. Wij koken ongeveer 3-4 weken op een tank, dat is 1x per dag echt koken (pasta lang koken, 2 pitten in gebruik) en regelmatig gedurende de dag water koken voor koffie en thee, en regelmatig in den ochtend een lekker eitje of iets dergelijks.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Op die manier zit je tank nog niet half vol, is ook genoeg om een hele tijd op te koken dat dan wel weer, ga na het tanken eens op een rustig plekje staan als je zo bang bent en draai het kleine kraantje even open dan zul je zien dat er gewoon gas uit komt en geen vloeistof, elke loodgieter moet zo zijn flesje vullen, ontluchting open en gaskraan open totdat de ontluchting begit te sproeien , ontluchting dicht en kraan dicht , klaar, dat beetje gas dat er uit komt verwaait meteen , op die manier moest iedereen die met lpg reed zijn gastank vol doen voordat die automatische afslag kwam, daar kwam nog bij dat alle tanks achter in de auto 's lagen en daar ook gevuld en ontlucht moesten worden dus met de achterklep open!!Existenz schreef: ↑do jul 23, 2020 11:41 amEnige nadeel van de US-tankjes vind ik het nippeltje dat je kunt opendraaien (links). Volgens de meneer van klassieke Volkswagens in Someren stroomt er daarmee direct (!) LPG in gasvorm uit de tank, TERWIJL je tankt. Zodra er dan VLOEIBAR spul uit komt, zit je aan 80 procent vulling en stop je direct met tanken en draai je de nippel dicht. Ik heb die nippel derhalve nooit gebruikt. Levensgevaarlijk, er zal maar iemand een peuk zitten te roken in de auto naast je. Wij tanken LPG, en zodra we merken dat de pomp inhoudt / minder snel gaat, stoppen we DIRECT met tanken. Op die manier nooit problemen gehad. Geschat zit je dan iets boven de 80 procent maar zou binnen de perken moeten zijn. Ik ben geen expert maar ik denk dat het op deze manier het beste is, andere meningen zijn natuurlijk welkom.
Feit is dat koken op LPG natuurlijk pure luxe is. Kost geen drol, geen tank in de auto, overal in Europa direct bij een tankstation verkrijgbaar. Wat een luxe. Wij koken ongeveer 3-4 weken op een tank, dat is 1x per dag echt koken (pasta lang koken, 2 pitten in gebruik) en regelmatig gedurende de dag water koken voor koffie en thee, en regelmatig in den ochtend een lekker eitje of iets dergelijks.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Inderdaad ietjes open en dan hoor je rustig sissen en daarna sputteren dan zit je op 80%
Heel spannend is het niet. Echter zijn er tankstations die sowieso niet van gastanks houden die niet met een vulopening aan de buitenkant worden gevuld.
Maar anderen doen weer helemaal niet moelijk.
Ik rij regelmatig met een kruiwagen met een heftruck lpg tank naar de pomp on de hoek...
Heel spannend is het niet. Echter zijn er tankstations die sowieso niet van gastanks houden die niet met een vulopening aan de buitenkant worden gevuld.
Maar anderen doen weer helemaal niet moelijk.
Ik rij regelmatig met een kruiwagen met een heftruck lpg tank naar de pomp on de hoek...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Dan kun je toch net zo makkelijk met de heftruck de weg oversteken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Opnieuw de externe gastank leven inblazen
Nee zlouis dan is de tank weer leeg
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/