Westfalia bekleding vervangen, welke stof is de beste?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kdejong
Nieuweling
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 18:33 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Westfalia bekleding vervangen, welke stof is de beste?

Bericht door kdejong » do okt 24, 2013 23:15 pm

Het is zover, we gaan de kussens en stof van ons campertje vervangen.
Mag ook wel een keer, na 35 jaar toch?

Nieuw schuim is al gekocht en van de week bezig geweest om de oude bekleding te verwijderen. Wat een klus nog! Alleen al de rugleuning van de bank zat vast met 145 nietjes. Deutsche grundlichkeit!

Maar nu komt de grote vraag: waar haal ik het beste de nieuwe stof? De nieuwe stof moet zoveel mogelijk de originele Westfalia stof benaderen (de groen/gele variant) en kwalitatief goed zijn.
Ik kom bij 4 grote jongens (3 bekende onderdelenwinkels en een repro restaurateur) de stof tegen, allemaal met vrijwel dezelfde prijs, maar allemaal net effe anders: de een met een rubberen achterkant, de ander gelamineerd of zonder speciale achterkant. De een 150cm breed, de ander 160 cm. Misschien zelfs het patroontje niet helemaal hetzelfde.

Heeft iemand ervaring met stoffen van één van deze aanbieders? Ik heb ook wat (oude) berichten gelezen over het snel pillen van de stof.

Of is er ergens nog betere stof te verkrijgen? Misschien in het buitenland?

In verband met eventuele gevoeligheid met het noemen van namen/sponsers misschien beter reacties via een PB-tje. Ik hoor het graag!!

Gebruikersavatar
vannetje
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: di jan 15, 2013 22:12 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Westfalia bekleding vervangen, welke stof is de beste?

Bericht door vannetje » vr okt 25, 2013 9:32 am

T2b '78 duotone pastell weiss miami blue. T2b '79 Westfalia tiaga grun. Westfalia essen >'74.

Plaats reactie