Welk schuimrubber om nieuwe matrassen te maken?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Clemens
Actief Lid
Berichten: 217
Lid geworden op: di aug 14, 2007 8:51 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Welk schuimrubber om nieuwe matrassen te maken?

Bericht door Clemens » vr aug 31, 2012 19:25 pm

Ik maak een nieuw interieur. Ik ga daarvoor ook de matrassen vervanger, op de matras bovenop het motorcompartiment na. Heeft iemand enig idee welke stevigheid van schuimrubber aansluit op die matras? Ik lig liever niet gedeeltelijk op een stevige en gedeeltijk op een zachte matras. Het is natuurlijk ook een matras van 40 jaar oud... Maar goed, wie heeft zijn matrassen voor iets vervangen dat vergelijk baar is? SG 40 of SG35 of zo, polyether schuim of iets anders?
Als je motor geen olie lekt, zit er geen olie meer in

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Welk schuimrubber om nieuwe matrassen te maken?

Bericht door gijsv » vr aug 31, 2012 23:12 pm

Hi,

Ik zou geen sg nemen maar hr schuim, is veel beter, heb zelf HR45 5 cm dik genomen voor boven in de westfalia. Lig hier nu al een maand elke nacht op en ben erg tevreden. HR is wel iets duurder maar gaat veel langer mee.

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Welk schuimrubber om nieuwe matrassen te maken?

Bericht door Skeeter » vr aug 31, 2012 23:26 pm

Ik heb voor de (boven)matrassen een topmatras gekocht bij de Concord, van 5cm dik. Volgens mij gewoon gewoon schuim. Dat schuim heb ik op maat gesneden (met broodmes) en in de originele westfalia hoezen gedaan.
En toen heb ik de hoes die om het topmatrasje heen zat bij een klerenmaker op maat laten maken als oplegding (twee lagen op elkaar genaaid).

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Wij slapen er echt heerlijk op :D

Plaats reactie