Nummerplaten

Gebruikersavatar
Rien
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Geldrop

Nummerplaten

Bericht door Rien » ma okt 11, 2010 21:36 pm

Hoe gaat het nu met de nieuwe nummer platen , ik zie regelmatig een bus met een nieuw kenteken erop zijn de oude blauwe platen nog mogelijk ik heb een bus uit 1970 en deze komt waarschijnlijk volgend jaar op kenteken ?

Rien
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.

Duuster
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Marum

Re: Nummerplaten

Bericht door Duuster » ma okt 11, 2010 22:22 pm

Rien schreef:Hoe gaat het nu met de nieuwe nummer platen , ik zie regelmatig een bus met een nieuw kenteken erop zijn de oude blauwe platen nog mogelijk ik heb een bus uit 1970 en deze komt waarschijnlijk volgend jaar op kenteken ?

Rien



Daar kun je gewoon blauwe historische platen bij krijgen
Groet'n Duuster

1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: Nummerplaten

Bericht door los limbos » di okt 12, 2010 7:12 am

Op oltimers tot 1978 kun je blauwe platen krijgen met een YB kenteken.
Na 1978 krijg je een nieuw kenteken met de gele platen.

Bart.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Nummerplaten

Bericht door Briebelbus » di okt 12, 2010 9:32 am

als je originele Nederlandse papieren heb met afgifte datum van voor 1 januari 1978 kan je gewoon blauwe platen ophalen.

Als je een import bus heb, moet je bij de RDW keuring een historisch kenteken aanvragen. Achteraf regelen als je al gele heb is niet mogelijk.

Je krijgt dan ook een kenteken uit een afwijkende reeks. Nou ja wat is afwijkend tegenwoordig in blauwe platen, aangezien de meesten toch import auto's zijn.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Nummerplaten

Bericht door wouthwortel » di okt 12, 2010 10:09 am

los limbos schreef:Op oltimers tot 1978 kun je blauwe platen krijgen met een YB kenteken.
Na 1978 krijg je een nieuw kenteken met de gele platen.

Bart.


Tenzij je een grijs kenteken hebt, dan wordt je nummerplaat geel!
I am Wouth and I approve this message.

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Nummerplaten

Bericht door sjefke » di okt 12, 2010 10:23 am

Niet echt Wouthtje lees maar op de site van het RDW.

Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken

Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.

Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.

Motorfiets
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw motorfiets is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De motorfiets moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

uw motorfiets in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.

Lichte en zware bedrijfsauto’s
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

Uw bedrijfsauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De bedrijfsauto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.


Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

Uw bedrijfsauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.


Heeft een bedrijfswagen door bijvoorbeeld een aanpassing (ombouw) een ander kenteken gekregen, dan is omwisseling niet mogelijk.

Aanvraagprocedure
De omwisseling naar een oorspronkelijk of historisch kenteken doet u bij de RDW. Daarvoor stuurt u een brief met het verzoek tot omwisseling en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.

Om er zeker van te zijn of u uw kenteken kunt omwisselen, kunt u het beste van te voren informatie opvragen bij de Klantenservice van de RDW.

Incompleet kentekenbewijs
Als het kentekenbewijs niet meer compleet is, moet u een tegelijk vervangend kentekenbewijs aanvragen. Bij dit aanvraagformulier kunt u dan ook de brief met het verzoek tot omwisseling voegen.

Kosten
De kosten voor de omwisseling naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken vindt onderaan deze pagina. De omschrijving van het tarief is: Voertuigbewijs. U kunt het bedrag overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer van uw voertuig en 'omwisseling naar oorspronkelijk kentekennummer' of 'omwisseling naar historisch kentekennummer'.

Kentekenplaat (-platen)
Heeft u na afhandeling van de aanvraag voor omwisseling een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer ontvangen, dan kunt u daarmee en met een geldige legitimatie de donkerblauwe historische kentekenplaat (-platen) bij de kentekenplaathandelaar aanschaffen. Betreft het een omwisseling naar een oorspronkelijk kentekennummer dat niet historisch is, dan schaft u met het nieuwe kentekenbewijs en een geldige legitimatie de gele (GAIK) kentekenplaat (-platen) aan.

Fehac
De omwisseling naar een historisch kenteken kunt u ook doen bij de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC).



2010
Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Bloedgroep T2

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Nummerplaten

Bericht door ko de fries » di okt 12, 2010 10:26 am

wouthwortel schreef:
los limbos schreef:Op oltimers tot 1978 kun je blauwe platen krijgen met een YB kenteken.
Na 1978 krijg je een nieuw kenteken met de gele platen.

Bart.


Tenzij je een grijs kenteken hebt, dan wordt je nummerplaat geel!


ik heb een t2b uit 76 met grijsbedrijfswagen kenteken met daar op vermeld
bij inrichting ,kampeer inrichting en blauwe platen met keurmerk er in geslagen :mrgreen: rara jongens die rdwers zou obelix zeggen

grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Duuster
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Marum

Re: Nummerplaten

Bericht door Duuster » di okt 12, 2010 10:57 am

los limbos schreef:Op oltimers tot 1978 kun je blauwe platen krijgen met een YB kenteken.
Na 1978 krijg je een nieuw kenteken met de gele platen.

Bart.



Ik heb AR gekregen, das de nieuwste serie
Groet'n Duuster

1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit

Gebruikersavatar
Rien
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Geldrop

Re: Nummerplaten

Bericht door Rien » wo okt 13, 2010 10:08 am

Allemaal bedankt voor de informatie , mijn bus is bouwjaar 1970 met de originele papieren en ketekenplaat uit Paraquay dan kan ik de blauwe platen erop krijgen , moet dit dan wel goed aangeven bij de RDW,
ben ik weer gerust gesteld gele nieuwe platen staat echt niet op een oude bus

Rien
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Nummerplaten

Bericht door gijsv » ma okt 18, 2010 18:29 pm

Duuster schreef:
los limbos schreef:Op oltimers tot 1978 kun je blauwe platen krijgen met een YB kenteken.
Na 1978 krijg je een nieuw kenteken met de gele platen.

Bart.


Klopt hen ik ook op de keef, kenteken sinds september



Ik heb AR gekregen, das de nieuwste serie

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Nummerplaten

Bericht door Kebdorst » wo okt 27, 2010 10:09 am

Toen ik hem 3 weken geleden aanmelde bij de RDW zeiden ze dat het automatisch gaat bij auto's van voor '78. Maar ik heb het toch ff aangegeven. Ze zeiden dus dat het automatisch gaat. Dus ben ik maar gaan afwachten. En ja hoor, het gaat dus wel automatisch.

Maar ik zou het toch ff vragen :)



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nummerplaten

Bericht door MACHINE » wo okt 27, 2010 15:26 pm

vraag me af welk risico je loopt ? stel je mag niet met blauwe platen rijden maar je doet het toch ? leg je de gele ergens achterin... wie doet je wat!

Duuster
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Marum

Re: Nummerplaten

Bericht door Duuster » wo okt 27, 2010 15:36 pm

Heb ik ook altijd met mijn Golf 1 gedaan, geen haan die er ooit naar gekraaid heeft
Groet'n Duuster

1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Nummerplaten

Bericht door zomerbloempje » wo okt 27, 2010 15:40 pm

enige is dat je nu met die nieuwe met 3 letters in het midden
het wel heel erg opvalt met ongeoorloofde blauwe platen...
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nummerplaten

Bericht door MACHINE » wo okt 27, 2010 16:09 pm

zomerbloempje schreef:enige is dat je nu met die nieuwe met 3 letters in het midden
het wel heel erg opvalt met ongeoorloofde blauwe platen...


haha jah das waar, nog niet aan gedacht.. dat valt best op :mrgreen:

Plaats reactie