Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Plaats reactie
AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Bericht door AWOL » ma aug 29, 2022 22:29 pm

Hallo allen,

Wie weet hoe het zit met de witte kleur van een Westfalia Champagne edition II? Het is officieel L90D en als je VW waaiers opzoekt zijn er twee soorten L90D. Een cremekleurige en wittere. Nou lijkt die van de CE II’s de wittere. Die zit geloof ik op alle latere Westfalia T2b’s als L90D.

Nou is de vraag hoe krijg je die wittere versie uit de lak mix machine of waar ligt die wat wittere L90D dichtbij qua RAL kleur of iets anders? Hoor het graag als iemand het weet.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Bericht door blokkever » di aug 30, 2022 18:24 pm

Heb je een voorbeeld van die twee versies L90D?
Lijkt mij namelijk nogal sterk dat VW dezelfde kleurcode heeft gebruikt voor verschillende tinten.
Ben je niet in de war met een andere kleurcode?, b.v. L90E?

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Bericht door AWOL » do sep 01, 2022 17:16 pm

Hoi Blokkever,

Je zou het denken he. Er is Pastelweiss L90D en Pastelweiss Hell L90D/02D. En die zijn verschillend. De 02D versie lijkt meer crème kleuriger met een hint groen erin. Het lijkt de meer oudere L90D ofzo. De latere bussen lijken een harder wit te hebben als L90D. Lukt me helaas niet foto’s hier te posten, maar als je het googled zie je het verschil.

Ik weet dat bij een CEII er staat dat het L90D is, maar die komt dus te crème kleurig uit de mix machine van mijn spuiter en de kleur die op de bus zit, de nog originele, lijkt echt witter. Zodoende. Misschien weet iemand hoe je de dan wittere L90D uit de machine krijgt of hoe dat zit.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Bericht door blokkever » do sep 01, 2022 18:38 pm

Ik heb gewoon L90D laten mengen voor de bumpers en hefdak, dat is ook al crème met een hint groen.
Het is ook heel erg afhankelijk welke kleur je er naast houdt, bij het groen van mijn bus lijkt het al veel lichter dan wanneer je de bumpers en dak los bekijkt.
Kijk maar eens naar het verschil op onderstaande foto's van hetzelfde stuk naast de groene kleur of naast een vel wit papier.AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Westfalia Champagne Edition II witte kleur

Bericht door mobiel70 » vr sep 02, 2022 23:58 pm

Misschien weet iemand hoe je de dan wittere L90D uit de machine krijgt of hoe dat zit.
Als het goed is heeft jouw spuiter een kleurscanner, waarmee hij de juiste kleur kan bepalen. Zo'n scan resulteert in het recept voor de lak die je nodig hebt. Overigens gaat dat soms niet helemaal goed en blijft er een kleurverschil. De lak op een bus is namelijk vrijwel altijd van kleur veranderd onder de invloedvan het zonlicht.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie