waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Plaats reactie
René
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 04, 2020 12:22 pm

waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Bericht door René » wo mar 11, 2020 13:25 pm

Ik ben bezig met een T2b restauratie waar links en rechts overzetdorpels op gezet zijn welke nu samen met de oude stukken dorpel eronder weer doorgeroest zijn net zoals de binnendorpels en de voorste kriksteunen.
Alles aan roest slijp ik er uit en wil dit vervangen door goed stevig plaatwerk maar waar koop je dit voor een T2? Wel aardig voldoet niet het moet echt goed want daar kost het te veel tijd en dus geld voor.
Ik heb veel ervaring met de T3 en dan vnl. de syncro-uitvoering, heb zo'n 15 jaar geleden 5 of 6 T2's gedaan maar ik neem aan dat er in de markt voo de T2 wel wat veranderd is?

Groeten van René

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Bericht door blokkever » wo mar 11, 2020 15:57 pm

Voor mijn bus heb ik origineel VW ( brasil) plaat werk gebruikt voor zover dit nog leverbaar was.
Op de tweede plaats heb ik plaatwerk van Alan Schofield gebruikt, dit is kwalitatief ook goed plaatwerk.
Klokkerholm plaatwerk heb ik slechte ervaring mee, voor de stukken zijscherm voor en achter de achterwiekasten heb ik uiteindelijk zelf stukken plaatwerk gemaakt van 1mm dik plaatstaal.

René
Lurker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 04, 2020 12:22 pm

Re: waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Bericht door René » do mar 12, 2020 12:55 pm

Kun je me ook vertellen waar je dat hebt kunnen kopen?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Bericht door blokkever » do mar 12, 2020 13:18 pm

Alan Schofield en OEM plaatwerk kun je o.a. bij Paruzzi bestellen.

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 874
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: waar vindt ik het beste reparatieplaatwerk wat past enwelke geen colablikdikte heeft?

Bericht door DOKA '73 » za jul 04, 2020 13:00 pm

Hi,

Net als Blokkever orgineel VW wanneer mogelijk maar ik heb zelf ook plaatwerk delen gebruikt van www.autocrafteng.co.uk ( die hebben ook veel specifiek plaatwerk voor pick-ups / doka's ) en van Classic Fab te koop bij https://www.evamclassic.com.

Alan Shofield heb ik ook goede ervaring mee en heeft ook delen die niet overal te koop zijn.

Succes
Richard
Laatst gewijzigd door DOKA '73 op ma jul 06, 2020 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Plaats reactie