Deurrubbers

Plaats reactie
superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Deurrubbers

Bericht door superkever » vr jun 02, 2017 22:31 pm

Vandaag het rechter deurrubber vervangen. Oude was onderaan gescheurd. Deze worden als A-kwaliteit en komen van de Palmboom. Ze passen niet goed want de deur wijkt bij de B-stijl en onderzijde voor naar buiten.
Ze hebben wel de special hoekjes, maar het rubber lijkt bij de hoeken te dik.

Wordt dit nog beter na een paar weken als het meer is ingedrukt?

Toen ik het oude rubber nog eens bekeek, lijkt hetzelfde, maar daamee sloot de deur mooi. Het oude rubber bleek bij de hoeken te zijn afgesneden of zoiets, waardoor het daar iets dunner is.

Hoe is het deurrubber van die busonderdelen leverancier uit het zuiden van het land? Dat rubber zouden "made in Germany" zijn. Wel €85,-

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Deurrubbers

Bericht door EeVeeWee » za jun 03, 2017 9:15 am

superkever schreef:Vandaag het rechter deurrubber vervangen. Oude was onderaan gescheurd. Deze worden als A-kwaliteit en komen van de Palmboom. Ze passen niet goed want de deur wijkt bij de B-stijl en onderzijde voor naar buiten.
Ze hebben wel de special hoekjes, maar het rubber lijkt bij de hoeken te dik.

Wordt dit nog beter na een paar weken als het meer is ingedrukt?

Toen ik het oude rubber nog eens bekeek, lijkt hetzelfde, maar daamee sloot de deur mooi. Het oude rubber bleek bij de hoeken te zijn afgesneden of zoiets, waardoor het daar iets dunner is.

Hoe is het deurrubber van die busonderdelen leverancier uit het zuiden van het land? Dat rubber zouden "made in Germany" zijn. Wel €85,-


Moeilijk te beoordelen op afstand, maar misschien zijn die hoeken niet origineel meer waardoor het oude rubber daar aangepast is? Kun je ook doen met het nieuwe rubber uiteraard, zolang het maar afsluit.
Dus.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Deurrubbers

Bericht door erik_moust » za jun 03, 2017 11:26 am

Ik heb zelfde probleem. Met oude rubbers sloot deur perfect. Ik heb ook de A kwaliteit toen gekocht en geplaatst. Nu 2 jaar later ofzo nog steeds. Dus wordt niet zomaar beter.

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Deurrubbers

Bericht door superkever » za jun 03, 2017 14:19 pm

De deuren/hoeken zijn origineel.
Ik heb ergens gelezen dat er ook zgn A-kwaliteit deurrubbers in omloop zijn van de Brazliaanse T2c. Op foto's zie dat aan de onderkant de Braziliaanse T2c de deur niet glad is, maar een randje heeft. Daar past misschien een dikker rubber in. Dan past het misschien niet goed in een duitse bus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Deurrubbers

Bericht door superkever » vr jun 09, 2017 11:25 am

Ik heb weer een ander deurrubber besteld, zou A-kwaliteit, made in Germany moeten zijn. Kijken wat het verschil is met het z.g.n. A-kwaliteit rubber van de Palmboom. Want ik heb geen zin om te moeten prutsen om de Palmboom versie op maat te maken om de deur goed sluitbaar te krijgen. Jammer van de €75 maar deze trek ik er weer uit en gaat wat mij betreft de prullenbak in.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Deurrubbers

Bericht door EeVeeWee » vr jun 09, 2017 12:34 pm

superkever schreef:Ik heb weer een ander deurrubber besteld, zou A-kwaliteit, made in Germany moeten zijn. Kijken wat het verschil is met het z.g.n. A-kwaliteit rubber van de Palmboom. Want ik heb geen zin om te moeten prutsen om de Palmboom versie op maat te maken om de deur goed sluitbaar te krijgen. Jammer van de €75 maar deze trek ik er weer uit en gaat wat mij betreft de prullenbak in.


Of retour met uitleg wat er aan de hand is, daarmee kunnen ze voorkomen dat een ander dezelfde problemen krijgt.
Mits die andere rubbers wel passen natuurlijk....
Dus.

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Deurrubbers

Bericht door superkever » di mar 12, 2019 7:48 am

Het blijkt dat de Palmboom sinds juli 2018 een andere leverancier heeft voor de A-kwaliteit voordeurrubbers. Ze zagen er op hun website ook iets anders uit (o.a. zwarter) dan de bekende iets grijze A-kwaliteit rubbers van z.g.n. duitse kwaliteit dan men eerst verkocht. Men bevestigde dat ook in hun e-mail.
Heeft iemand al ervaring met de kwaliteit en pasvorm van deze andere deurubbers van na juli 2018?
En heeft iemand ervaring met de deurrubbers van onze E. Classic busvrienden uit Woerden? Die lijken hetzelfde als de nieuwe van de Palmboom.
De vorige van de Palmboom die nu op mijn cabinedeur zit, is nog steeds na meer dan een jaar te dik en sluit niet mooi.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Deurrubbers

Bericht door fahtal » di mar 12, 2019 11:56 am

evam kan je natuurlijk gewoon vragen naar zijn rubbers. mijn ervaring is dat hij niet doet aan gladde verkoop praatjes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Deurrubbers

Bericht door superkever » di mar 12, 2019 23:10 pm

fahtal schreef:
di mar 12, 2019 11:56 am
evam kan je natuurlijk gewoon vragen naar zijn rubbers. mijn ervaring is dat hij niet doet aan gladde verkoop praatjes
Klopt, zo ken ik ook Evam. Ik kom er vaak in de buurt, dus ik rij er binnenkort een keer langs om te vragen en te kijken hoe die rubbers eruit zien.
Ik las hier en daar dat de rubbers van AirheadParts en Vewib goed zouden zijn.

Plaats reactie