Schuifdeur demontage T2 1976

Plaats reactie
Herman 114
Lurker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 03, 2017 7:10 am
Bouwjaar Bus: 1976

Schuifdeur demontage T2 1976

Bericht door Herman 114 » za mar 04, 2017 5:59 am

Goedendag,

Omdat ik langere tijd niet heb ingelogd wil ik me kort voorstellen. Mijn naam is Herman Roeffen woon in Venlo en ben sinds vele jaren ,meen sinds begin van deze eeuw lid 114 van de club.

De Bus, type Berlin, en gekocht in Berlijn is sinds 1984 in bezit van mijn vrouw en mij . Enfin. Nu dan mijn verzoek om info ,HOE de schuifdeur te demonteren zonder al te veel gehannes?

Waarom deze operatie,omdat aan de onderkant onderhoud dient plaats te vinden en zodoende ,mijn inziens, een en ander bij een uitgebouwde schuifdeur het toch wat makkelijker gaat!

Inderdaad heb ik me afgevraagd, dat indien zo'n demontage een 'helse job' is, de schuifdeur te laten zitten en dan maar 'hangend' de onderkant te verbeteren!

Graag advies van de Club?

Dank en groet

Herman 114

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Schuifdeur demontage T2 1976

Bericht door old brumax » za mar 04, 2017 11:18 am

Hallo Herman , welkom terug op het forum, schuifdeur eruit tillen is niet moeilijk, je zou in de schatkamer kunnen kijken daar staat vast wel een beschrijving mss zelfs met plaatjes erbij maar kan ook zo.
Simpel de afdekplaat ofwel railcover eraf halen, zit met een of 2 parkers en een klemband waarvan de schroef
Zichtbaar isonder de kap als je de deur open doet, deze een aantal keren ronddraaien en dan met een hamer een tik geven waardoor hij achteruit schuift en de kap los komt, die kan nu naar boven getild worden event eerst de plastic strip er tussenuit halen zodat je meer ruimte krijgt, nu de deur open doen tot je bij een uitsparing komt waarbij je het geleidewiel van de rail kunt tillen, op dit punt is het oppaase want nu heb je de deur in handen en die weegt nog wel iets dus is het mss verstandig om er een paar banden of je res. wiel onder te leggen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Schuifdeur demontage T2 1976

Bericht door blokkever » za mar 04, 2017 11:52 am

Die klemband is niet aanwezig bij een T2b, alleen voor een achter geschroefd.
Persoonlijk vind ik het ook handig als het slotdeel wat de schuifdeur vangt als je hem opent ook te verwijderen voor je de railcover er af haalt, verwijderen van railcover gaat dan net even makkelijker met minder kans op beschadigingen.

Herman 114
Lurker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 03, 2017 7:10 am
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Schuifdeur demontage T2 1976

Bericht door Herman 114 » zo mar 05, 2017 5:47 am

Beste Old Brumax en Blokkever

Hartelijke dank voor jullie advies. Ik ga een en ander eens goed bekijken. Hou jullie op de hoogte.Kennen jullie deze YOU Tube https://www.youtube.com/watch?v=wt4cZLXnNUo bij het bekijken krijg ik iedere keer een lacht kick? Jezus! Zo simpel en toch heb ik floep! Groeten . Herman 114

Plaats reactie