zijruit uithalen T2a deluxe

Plaats reactie
spillie
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 22:15 pm
Bouwjaar Bus: 1969

zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door spillie » wo aug 03, 2016 16:00 pm

Ik zou mijn zij ruit willen uithalen om een aluminium bies in de rubber te zetten.
Nu wil ik die rubber niet kapot snijden omdat die nog goed is.
Ik zit ook nog met een klap raamje aan die ruit, moet ik eerst dat klapraamje uithalen of eerst de grote ruit.
En hoe haal ik het beste die ruit eruit?
Zonder ze kapot te doen.

Inactief Account

Re: zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door Inactief Account » do aug 04, 2016 8:58 am

Afbeelding

Als je rubbers al een groef hebben hoeven ze er niet uit om een bies te plaatsen

dat kan je er in zetten met een pezentrekker zoals op het plaatje

spillie
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 22:15 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door spillie » do aug 04, 2016 9:07 am

shadowman schreef:Afbeelding

Als je rubbers al een groef hebben hoeven ze er niet uit om een bies te plaatsen

dat kan je er in zetten met een pezentrekker zoals op het plaatje


Die tool is toch om plastieke bies te plaatsen en niet om een aluminium bies?

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door old brumax » do aug 04, 2016 11:39 am

Alu bies gaat niet lukken met een pezentrekker, de naam zegt het al, een pees, er zijn kunststof biezen met een chroomlaagje erin die de vorm hebben van de pees die kun je er wel mee in trekken maar dan moet het rubber er ook de juiste groef voor hebben , het moet bij elkaar horen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door AWOL » do aug 04, 2016 12:23 pm

Hoi Spillie,

Ik weet niet hoe je de bies in het rubber zet, maar wel hoe je de ruit en rubber er heel uit krijgt. Aan de binnenkant tussen rubber en bus een elektra kabel (bijvoorbeeld stofzuiger snoer) duwen rondom de grote ruit. Dan van binnenuit duwen aan de andere kant van het kleine raampje. Dan komt de grote ruit met rubber eruit. Wel even laten opvangen door iemand aan de buitenkant anders valt ie ;) De kleine klapruit en rubber kunnen dan met wat voorzichtig tikken naar de zijkant geschoven, want deze zit niet ergens met een schroefje vast. En klaar ben je. Terugzetten kan op omgekeerde manier en dan met een touwtje het rubber van de grotere ruit om het busframe/ sponning trekken. Succes.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

spillie
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 22:15 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: zijruit uithalen T2a deluxe

Bericht door spillie » do aug 04, 2016 13:50 pm

AWOL schreef:Hoi Spillie,

Ik weet niet hoe je de bies in het rubber zet, maar wel hoe je de ruit en rubber er heel uit krijgt. Aan de binnenkant tussen rubber en bus een elektra kabel (bijvoorbeeld stofzuiger snoer) duwen rondom de grote ruit. Dan van binnenuit duwen aan de andere kant van het kleine raampje. Dan komt de grote ruit met rubber eruit. Wel even laten opvangen door iemand aan de buitenkant anders valt ie ;) De kleine klapruit en rubber kunnen dan met wat voorzichtig tikken naar de zijkant geschoven, want deze zit niet ergens met een schroefje vast. En klaar ben je. Terugzetten kan op omgekeerde manier en dan met een touwtje het rubber van de grotere ruit om het busframe/ sponning trekken. Succes.


Hoi Awol,

bedankt voor het antwoordt ik ga het eens proberen.
Ik laat jullie iets weten als het gelukt is.

Plaats reactie