Epoxy verf vragen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Epoxy verf vragen

Bericht door ardeko » za apr 11, 2015 13:00 pm

Beste mede bussers,

Weet niet zeker of dit de juiste locatie hiervoor is, maar :

Ik spoot kleinere delen (zoals remdelen, pedalen, bedien stangen, ankerplaten enzovoorts) tot nu toe in de VHT epoxy verf : spuitbussen waren goed te betalen (€10,-) , op het internet werd dit product vaak geroemd en het resultaat is inderdaad mooi .
Ik vond deze ideaal omdat het in een spuitbus zat (1 component) , rechtstreeks op kaal metaal kon en dus geen primer nodig had en een uitstekende eindlaag gaf.

Echter is sinds enkele maanden deze verf in Nederland en zelfs in Europa uitverkocht : er zat een stof in die niet volgens de EU regelgeving is toegestaan.
VHT zou bezig zijn om dit aan te passen maar tot nu toe lijkt het erg rustig. ...te rustig en inmiddels zijn alle (web)winkels door hun voorraad heen.
Ik wil het liefste met dezelfde verf doorgaan en heb al van alles geprobeerd, maar het is of uitverkocht of de winkel/website mag het niet versturen ( heb al bestelling geplaatst in USA maar dat bleek ook via een tussen handler niet te kunnen / mogen dus uiteindelijk alleen $50 aan verzending kwijt en nog geen verf). Alternatief is ze uit Italië laten komen ....maar ik vind €22 per spuitbus exclusief verzendkosten veel te gek.

Heeft iemand nog ideeën?

Zijn er nog mensen hier die containers uit de USA laten komen waar een doosje spuitbussen bij kan ?

Welke verf gebruiken jullie ?

Groeten en alvast dank voor het meedenken.

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: Epoxy verf vragen

Bericht door Reef blue » za apr 11, 2015 21:52 pm

Ik gebruik 2k epoxy voor roestgevoelige onderdelen. Werkt goed maar is slecht voor je gezondheid. Tenminste het schuren...dan moet je echt een goed masker op.

Epoxy geeft op schoon gemaakt metaal de meest duurzame bescherming. Met voldoende laagdikte komt er niets door heen en dat kan je van andere primers niet zeggen.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Epoxy verf vragen

Bericht door deNIELSon » zo apr 12, 2015 9:42 am

Ferpox van rustbuster is ook 1 component en in spuitbus, 16,95 voor 400 ml.
Eventueel kan je ook kwasten uit een pot, 1 kilootje is 30 tientjes en is verdunbaar met thinner.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Epoxy verf vragen

Bericht door mobiel70 » di apr 14, 2015 23:43 pm

duur kilootje... Zal wel 3 tientjes zijn, ofwel € 30,--... :roll: :lol:
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie