Pagina 2 van 3

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 9:26 am
door Briebelbus
Exact. :)
Ga straks met de Briebelbus naar de Carglass, heb ook een autoruit in een sterretje.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 9:37 am
door Lomax
Turbo.d schreef:heb ook een autoruit in een sterretje.


Kun je niet beter naar de eerste hulp met een autoruit in je sterretje :shock:

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 12:41 pm
door blokkever
Ik heb vorig jaar een ruit Pilkington vandaan laten komen, Carglass kon mij toen niet helpen omdat ik een groen getinte ruit moest hebben.
De ruiten van de sponsoren komen dacht ik ook bij Pilkington vandaan.
Als er hulp bij jou in de buurt is dan zou ik een ruit bij één van de sponsoren op halen en zelf (met hulp van VCT2-ers) monteren.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 12:42 pm
door blokkever
Lomax schreef:
Turbo.d schreef:heb ook een autoruit in een sterretje.


Kun je niet beter naar de eerste hulp met een autoruit in je sterretje :shock:

LOL :lol:

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 19:18 pm
door toke
Vandaag Carglass gebeld om te informeren.

De vooruit vervangen op locatie kost €350.-
Ik zei dat de oude ruit er al uit was en dat ze niet meer hoefden te doen dan het raam erin te zetten.
Maakte niks uit,dit is gewoon de prijs.

Toch nog eens even rond kijken,volgens mij moet dit wel goedkoper kunnen.

Nu het raam er toch uit is kan ik meteen het dashboard een Keer spuiten,iemand een idee waarmee ik dit het beste kan doen.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 20:31 pm
door Ruud52031296
toke schreef:Vandaag Carglass gebeld om te informeren.

De vooruit vervangen op locatie kost €350.-
Ik zei dat de oude ruit er al uit was en dat ze niet meer hoefden te doen dan het raam erin te zetten.
Maakte niks uit,dit is gewoon de prijs.

Toch nog eens even rond kijken,volgens mij moet dit wel goedkoper kunnen.

Nu het raam er toch uit is kan ik meteen het dashboard een Keer spuiten,iemand een idee waarmee ik dit het beste kan doen.


Dat is duur!
Ga gewoon eens langs lokale garages/schadeherstellers en vraag een offerte.
Ik heb zelf een ruit gekocht ( idd rond 120 euro) en hier in de buurt erin laten zetten.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: di mei 21, 2013 21:40 pm
door dirkinbrabant
Ik zie bij enkele specialisten een gelaagde voorruit voor € 125. Dus een rondje bellen bij T2-specialisten in de buurt of ze een raam op voorraad hebben en die je kan ophalen. Inzetten is niet moeilijk. Nodig (naast het raam): 2 personen, pot/spuitbus vaseline, waslijndraad en een stukje hout. Rand van het raam in de vaseline zetten, raamrubber om raam doen. Er zit een naad in het rubber, die moet midden boven. Waslijndraad met vaseline in rubber profiel drukken. Sponning met vaseline insmeren. Van buiten het raam op z'n plek zetten met de waslijndraad naar binnen. Met wat duwen van buiten van binnen met de waslijndraad het raamrubber rondom in de sponning trekken. Omdat alles glibbert van de vaseline de waslijndraad een paar keer om een stukje hout wikkelen en dan trekken. Na afloop zichtbare vaseline wegpoetsen. Ca 20 minuten werk.

Carglass is leuk als je verzekerd bent, maar met een beetje moeite kan het dus aanmerkelijk goedkoper.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: wo mei 22, 2013 10:36 am
door toke
Ga idd even een rondje bellen vandaag.

Ik hoop wel dat het deze week lukt om te repareren anders wordt het geen scheveningen dit weekend,en dat zou flink balen zijn.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: wo mei 22, 2013 11:12 am
door dirkinbrabant
http://link.marktplaats.nl/679282636

veiligheidsglas is echter geen gelaagd glas...

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: wo mei 22, 2013 18:49 pm
door toke
Vanmorgen een nieuwe gelaagde ruit besteld bij de de garage waar mijn bus in onderhoud is en nu al binnen.
Ga deze met de tips die beschreven zijn de vooruit er de komende dagen proberen in te zetten.

Komt het waarschijnlijk toch nog goed voor Scheveningen,nou het weer nog.

Groet,
Frans

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: wo mei 22, 2013 20:50 pm
door old brumax
Wees er wel voorzichtig mee, een gelaagde ruit is erg kwetsbaar dus voorzichtig met het inzetten en als je het oude rubber gebruikt gaat het nog het gemakkelijkst, met een nieuw rubber is het zenuwenwerk.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: wo mei 22, 2013 21:34 pm
door transporterT2
Bij ons ging het oude rubber echt niet meer zo droog als wat.
Dus werd het een nieuw welke heerlijk soepel was.
Alleen had ik ook een ruit bij Pilkington vandaan welke wel 7 mm te hoog was?? :evil:
Kwam daar pas achter nadat ik hem had stuk gedrukt met monteren.
Gebeld met de palmboom en deze waren zeer behulpzaam en hadden een verhaal over div maten??
Er stonden bij hun in het magazijn ook 2 ramen welke aan de ruime kant waren??
En het kleinste raam wat ze konden vinden op laten sturen.
Toen was het een fluitje van een cent om te monteren.
Als je een zo dun mogelijke wel gevlochten nylon draad kan opsnorren gaat het zeker lukken!!
Nog een tip doe het touw door de tuut van een kitspuit dan kun je hier heel makkelijk diep in je raamrubber komen om het koord in je rubber te monteren.
Gebruik wel zuurvrije vaseline en controleer inderdaad goed je raamrand kun je nu mooi bij!
Je dashboard kun je het best mat zwart houden ivm schitteren in de zon van je dashboard.

Jan willem

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: do mei 23, 2013 17:01 pm
door toke
Mijn rubber is 2 jaar oud dus nog vrij nieuw.
Waar ik net de vooruit heb opgehaald gebruikt ook wel dreft om het rubber naar binnen te trekken en zij dat dat ook gemakkelijk ging.
Morgen ga ik het proberen erin te zetten.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: do mei 23, 2013 17:29 pm
door old brumax
Nogmaals voorzichtig , en niet op 1 plaats te hard drukken het is maar flinterdun glas dat zeer snel barst en dan heb je weer een andere nodig, iig suc6 hoop dat het lukt.

Re: Vooruit gebarsten

Geplaatst: do mei 23, 2013 18:58 pm
door Wilfred
Geen Dreft gebruiken. Dit breekt de oppervlakte spanning van water, waardoor water veel beter kan kruipen onder je raamrubber. Ik heb voor twee jaar terug (dus toen mijn ruit kapot was, zie hierboven) de ruit er ook met dreft in gezet.

Daarvoor had ik de raamrand gelast, antiroest erover, grondverf, 3 lagen gewone verf. en toen de ruit erin, met dreft.

Afgelopen winter de ruit er weer uit, omdat ik een A front geplaatste heb. Ik schrok ervan hoeveel roest er al weer was. Natuurlijk was er nog niets doorgerot, het was oppervlakkig. Maar toch, na twee jaar al. Nu ging het front eruit, dus je maakt je dan niet maar druk om de raamrand, maar daarna heb ik echt geen dreft meer gebruikt.

Vet lijkt mij beter. Of vaseline. In ieder geval iets wat normaliter niet lekker samengaat met water. Dat houdt je raamrand beter.


Wat betreft plaatsen: bij mij vliegt de ruit er altijd zo in. Heel weinig druk voor nodig...misschien heb ik toevallig een klein uitgevallen raam...