Roest
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Roest
Nee ik heb een andere, en die werkt handiger.
1. de mijne recycled het straalmiddel en herbruikt het meteen (één houder voor stralen en opvangen)
2. geen straalzand gebruiken maar glasparel (zit erbij, milder voor de lak)
3. De mijne heeft een rubber masker bijgeleverd om nóg kleinere schades te kunnen bewerken
4. Mijn (VCT2) prijs is € 25
5. weg is pech, ik heb er nog maar een paar, en er komen geen nieuwe meer.
Iemand heeft ooit geprobeerd met een compressor van 600 watt te zandstralen, en met deze set ging dat! De eisen aan de compressor zijn bij dit ding dus echt gering. Grote dingen zandstralen kun je hiermee echter vergeten, dat gaat niet! Dit is dus echt voor spotrepair.
Ook enkel glasparel gebruiken, straalgrit leid tot verstoppingen.
De eerste tijd kan ik echter niet verzenden, dinsdag krijg ik eerst een knie vervanging
1. de mijne recycled het straalmiddel en herbruikt het meteen (één houder voor stralen en opvangen)
2. geen straalzand gebruiken maar glasparel (zit erbij, milder voor de lak)
3. De mijne heeft een rubber masker bijgeleverd om nóg kleinere schades te kunnen bewerken
4. Mijn (VCT2) prijs is € 25
5. weg is pech, ik heb er nog maar een paar, en er komen geen nieuwe meer.
Iemand heeft ooit geprobeerd met een compressor van 600 watt te zandstralen, en met deze set ging dat! De eisen aan de compressor zijn bij dit ding dus echt gering. Grote dingen zandstralen kun je hiermee echter vergeten, dat gaat niet! Dit is dus echt voor spotrepair.
Ook enkel glasparel gebruiken, straalgrit leid tot verstoppingen.
De eerste tijd kan ik echter niet verzenden, dinsdag krijg ik eerst een knie vervanging
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Roest
@ Houtstoker
Er is PB.
Er is PB.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Roest
Zal wat misgegaan zijn, ik zie geen pb.
Is ook beter te wachten tot ik terug ben uit het ziekenhus. Anders ff Wouth vragen, die heeft er een mee.
Is ook beter te wachten tot ik terug ben uit het ziekenhus. Anders ff Wouth vragen, die heeft er een mee.
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Roest
raar, doen we nogmaals. Je hoeft er vooralsnog niets mee te doen, eerst weer gezond worden! Sterkte en beterschap!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: Roest
Bedankt. Communicatie is nu wel gelukt.
Nu eerst wat ijzer laten implanteren
Nu eerst wat ijzer laten implanteren
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Roest
houtstoker schreef:Nu eerst wat ijzer laten implanteren
Bionische man, sterkte en beterschap.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Roest
DennisT2 schreef:Ik gebruik lijnolie, werkt ook prima, na uitharden, drupje lak erop. Anders wast het er uiteindelijk weer vanaf.
Kost ook geen drol. Beetje siccatief erbij om het sneller hard (en harder op zich) te laten worden.
Gekookte of ongekookte/ruwe lijnolie?
En wat is siccatief en waar haal je dat?
I am Wouth and I approve this message.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Roest
wouthwortel schreef:DennisT2 schreef:Ik gebruik lijnolie, werkt ook prima, na uitharden, drupje lak erop. Anders wast het er uiteindelijk weer vanaf.
Kost ook geen drol. Beetje siccatief erbij om het sneller hard (en harder op zich) te laten worden.
Gekookte of ongekookte/ruwe lijnolie?
En wat is siccatief en waar haal je dat?
bij de verfhandel, ongekookte lijnolie droogt heel langzaam en blijft taai, werd (word) in de scheepvaart gebruikt om de binnenzijde van schepen van een beschermend laag te voorzien, gekookte lijnolie word vermengt met siccatief hard het uit (oude lijnolie verven)
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Roest
old brumax schreef: werd (word) in de scheepvaart gebruikt om de binnenzijde van schepen van een beschermend laag te voorzien
Ook bekend onder de naam Owatrol??
I am Wouth and I approve this message.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Roest
Dat weet ik niet, had een kennis die op een zandschip voer waarvan de wanden van de maschinekamer af en toe met lijnolie helemaal werden ingesmeerd en daar zat geen spatje roest op en kon je van de vloer eten zo steriel allemaal maar wel mooi.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Roest
Owatrol is een ander product dan lijnolie. Is ook bedoeld om roest tegen te gaan. Ik heb het wel gebruikt in een half-half-oplossing met loodmenie (je weet wel: die ouderwetse, knaloranje menie). Een oplossing die erg dun-vloeibaar is en overal tussenkruipt. Dat was altijd kant-en-klaar te koop, totdat de loodmenie zo nodig verboden moest worden en vervangen werd door de donkerrode ijzermenie.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: Roest
Ik gebruik zelf gekookte lijnolie. Als je googled kom je wel winkels tegen die zowel de lijnolie als de siccatief verkopen. Ik heb de vloer achter in de bus een paar dagen geleden geschilderd met industrielak 1K en daardoorheen zo'n 25% lijnolie met siccatief. Het is volgens mij wel allemaal droog nu, even kijken zo. De dunne stukken waren na een dag al droog, ondanks de lage temperaturen.
Als je enkel de lijnolie en industrielak mengt, droogt de verf slecht, blijft lang zacht. Ik ga ook de hele bodem aan de buitenzijde 2x in lijnolie zetten en daarna bodyschutz oid. Zodat de lijnolie er niet vanaf gewassen kan worden en eigenlijk opgesloten is door de bodyschutz.
Groeten,
Dennis
Als je enkel de lijnolie en industrielak mengt, droogt de verf slecht, blijft lang zacht. Ik ga ook de hele bodem aan de buitenzijde 2x in lijnolie zetten en daarna bodyschutz oid. Zodat de lijnolie er niet vanaf gewassen kan worden en eigenlijk opgesloten is door de bodyschutz.
Groeten,
Dennis
-
- Gevorderde
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
- Locatie: Haarlem
Re: Roest
Grappig, ik schilderde altijd met lijnolie en siccatief. Ga het op de eerst volgende droge dag proberen!! Enne... als je gaatje nu echt diep is (3 mm), waarmee kan je het opvullen na de brunox/fertan? Gewoon plamuren en gronden?
de groetjes van Tante Leen!
Re: Roest
Wilfred schreef:Plamuur is prima.
als je de twee componenten plamuur hebt, kan je tot 2 cm dik. Blijft de vraag of je dat wil, maar het kan wel
Maar kijk uit met polyesterplamuur, dat is hygroscopisch en trekt dus vocht aan (en hecht alleen goed op blank metaal dus direct resultaat).
Je ziet ook een carroseriehersteller NOOIT een voertuig met polyesterplamuur deze nat schuren!!!!
Wel als er daarna een surfacer over gespoten is maar hij/zij zal deze nooit doorschuren tot de polyesterplamuur.
Geldt overigens ook voor de polyester dakkapjes alleen is de kans op roest daar natuurlijk nihil.
Regel: polyesterplamuur altijd afwerken en niet buiten laten staan waar het vocht aantrekt (en dat gaat sneller dan je denkt )
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.