Deurslot niet meer open met sleutel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door jurn » ma apr 09, 2012 8:42 am

Ik dacht gisteren probeer eens alle deuren af te sluiten en de openen met de sleutels.
Nu heb ik een vreemd probleem bij beide deuren. Als ik de deur op slot doe en verder niets doe kan ik de deur gewoon weer openen met de sleutel. Echter als ik nadat ik de deur op slot gedaan heb even aan de hendel trek (voel of hij ook echt op slot is) krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel omgedraaid om te openen. Dit heb ik links en rechts, en links en rechts zijn ook nog verschillende sleutels.

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6181
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door guidddo » ma apr 09, 2012 9:00 am

Afbeelding

;)
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door jurn » ma apr 09, 2012 9:42 am

guidddo schreef:Afbeelding

;)


haha
WD40 geprobeerd, maar geen resultaat.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Max » ma apr 09, 2012 11:18 am

jurn schreef:Ik dacht gisteren probeer eens alle deuren af te sluiten en de openen met de sleutels.
Nu heb ik een vreemd probleem bij beide deuren. Als ik de deur op slot doe en verder niets doe kan ik de deur gewoon weer openen met de sleutel. Echter als ik nadat ik de deur op slot gedaan heb even aan de hendel trek (voel of hij ook echt op slot is) krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel omgedraaid om te openen. Dit heb ik links en rechts, en links en rechts zijn ook nog verschillende sleutels.

Iemand een idee?

Als ik het zo lees zijn de slotmechanismen in de deur niet goed afgesteld. Dat gebeurd wel eens als je het mechanisme geheel demonteerd om schoon te majen en vervolgens net niet goed in elkaar krijgt.
Maar om het zeker te weten ...........
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
jurn
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 06, 2011 21:08 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door jurn » ma apr 09, 2012 11:45 am

Max schreef:
jurn schreef:Ik dacht gisteren probeer eens alle deuren af te sluiten en de openen met de sleutels.
Nu heb ik een vreemd probleem bij beide deuren. Als ik de deur op slot doe en verder niets doe kan ik de deur gewoon weer openen met de sleutel. Echter als ik nadat ik de deur op slot gedaan heb even aan de hendel trek (voel of hij ook echt op slot is) krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel omgedraaid om te openen. Dit heb ik links en rechts, en links en rechts zijn ook nog verschillende sleutels.

Iemand een idee?

Als ik het zo lees zijn de slotmechanismen in de deur niet goed afgesteld. Dat gebeurd wel eens als je het mechanisme geheel demonteerd om schoon te majen en vervolgens net niet goed in elkaar krijgt.
Maar om het zeker te weten ...........


Ok, dan ga ik maar eens alles los halen en kijken waar het probleem zit.

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Stuif » zo apr 15, 2012 12:41 pm

Of ff bij Max langs :wink:
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Max » ma apr 16, 2012 8:48 am

Stuif schreef:Of ff bij Max langs :wink:


Dat mag natuurlijk altijd :D
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Evert Jan
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 9:22 am
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Evert Jan » za aug 02, 2014 22:08 pm

Heb hetzelfde probleem, alles schoongemaakt en gesmeerd. Geen resultaat, iemand nog ideeën? Max woont een beetje ver weg vanuit Vlissingen...

Inactief Account

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Inactief Account » za aug 02, 2014 23:09 pm

tijdje geleden hetzelfde probleem gehad
in mijn geval hielp het door de slotvangers op de b stijl iets minder strak af te stellen

als de deur dicht zit en hij valt zo gezegd te strak in het slot dan kan dit dus invloed hebben op het afsluiten met de sleutel

Gebruikersavatar
fonzamundo
Actief Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: di jul 09, 2013 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Brugge (BELGIE)

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door fonzamundo » zo aug 03, 2014 9:14 am

Gehad met een nieuwe klink te plaatsen. Bleek dat het stukje wat duwt tegen je slotvanger iets te ver zat waardoor de deur idd bleef hangen. Is nu van jou wel een bestaand slot maar idd toch eens kijken of alles nog goed op zijn plaats zit.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Max » zo aug 03, 2014 10:01 am

Als het slot van het ene moment op het andere niet meer werkt betekend dat vaak dat er iets is met het slot zelf. Als een sleutel niet meer werkt (slag links en rechts) dan is er iets met de cilinder.

Bij storingen aan de cilinder kan door opsturen naar mij het probleem opgelost worden.
Als het gaat om het de storingen bij het sluiten van het slot dan heb ik toch echt de complete bus nodig.

Maar je bent altijd van harte welkom, woon alleen in Westerland bij Hippolytushoef.
Voor sommige een stukje rijden ;)

Groetjes,
Max
oldtimerslotservice@outlook.com
telefoon nulzes 20434879
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door old brumax » zo aug 03, 2014 10:04 am

Evert Jan schreef:Heb hetzelfde probleem, alles schoongemaakt en gesmeerd. Geen resultaat, iemand nog ideeën? Max woont een beetje ver weg vanuit Vlissingen...

Maar wel goeie koffie en je ziet nog eens iets van het land :lol: :lol:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gangie
Actief Lid
Berichten: 271
Lid geworden op: wo aug 20, 2014 8:56 am
Bouwjaar Bus: 1973

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Gangie » za aug 30, 2014 19:15 pm

jurn schreef:Ik dacht gisteren probeer eens alle deuren af te sluiten en de openen met de sleutels.
Nu heb ik een vreemd probleem bij beide deuren. Als ik de deur op slot doe en verder niets doe kan ik de deur gewoon weer openen met de sleutel. Echter als ik nadat ik de deur op slot gedaan heb even aan de hendel trek (voel of hij ook echt op slot is) krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel omgedraaid om te openen. Dit heb ik links en rechts, en links en rechts zijn ook nog verschillende sleutels.

Iemand een idee?


Heb ik ook gehad dan is er in het slot een klein veertje afgebroken!
Het is goed zoeken/kijken wat de oorzaak is van dit probleem
Heb het gehele slot eruit gehaald,het is effe een werk maar het is goed te doen.
Ik weet van me zelf "rustig blijven goed kijken" anders ben ik in staat om het geheel te slopen,
Veertje vervangen En nu werkt het weer prima!
Succes

Gr,Frans

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jungle Fever
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: za nov 03, 2012 17:37 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Deurslot niet meer open met sleutel

Bericht door Jungle Fever » ma sep 01, 2014 13:45 pm

Hoi,

Bij mij ook probleem geweest deursloten gingen heel moeilijk, alles uit elkaar, bleek er een veertje klem te zitten in het mechanisme, beetje pielen...
nu weer heel erg soepel!
Pruttel Pruttel, relaxed living!

En alles tranquilo!

Plaats reactie