Voortent
Voortent
Hallo, heeft iemand een tip voor een voortent en luifel? Wij hebben sinds kort een t2 en zijn er erg blij mee. We zijn nu dus op zoek naar een luifel en voor de langere vakantie een opblaasvoortent, heeft iemand daar ervaring mee? Ik zie ze bij decathlon en obelink maar ik vraag me af of deze makkelijk te bevestigen zijn aan de goot.
-
- Nieuweling
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: Voortent
Ook wij hebben, al de tweede, tent van obelink. Deze zit met 3 klemmen aan de het dakgootje. De bus voor te slapen en te koken, de tent is de leefruimte, als het buiten te onaangenaam is.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Wij hebben de opblaasbare tent van de decathlon. Prima tent, alleen het doek moet je dan over de bus spannen. Met een hefdak is dit even puzzelen, maar voor ons prima.
Als luifel hebben we er 1 van obelink. Daar erg tevreden over zet je vast met klemmen aan de dakgoot.
Zal vanavond even foto's zoeken (als het wat koeler is (Nu hier 40 graden)
Als luifel hebben we er 1 van obelink. Daar erg tevreden over zet je vast met klemmen aan de dakgoot.
Zal vanavond even foto's zoeken (als het wat koeler is (Nu hier 40 graden)
zij die vielen zijn gevallen
Bedankt voor de reacties, ik zie graag wat foto's tegemoet, geen haast uiteraard
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Die decathlon tent staat wel binnen 5 minuten. Dat is wel chill.
Als we naar een camping gaan gaat deze mee. Als we op reisngaan is de luifel genoeg. Als t gaat regenen kan je de zijkanten dicht maken. Luifel hangt er ook snel aan. Al zijn we wel opzoek naar zo'n pees goot. Dat maakt het wat makkelijker.
Als we naar een camping gaan gaat deze mee. Als we op reisngaan is de luifel genoeg. Als t gaat regenen kan je de zijkanten dicht maken. Luifel hangt er ook snel aan. Al zijn we wel opzoek naar zo'n pees goot. Dat maakt het wat makkelijker.
zij die vielen zijn gevallen
Ziet er idd top uit, ik denk dat we die luifel maar gaan halen bij obelink, ziet er prima uit, staat ook vrij snel denk? Bedankt
Wat bedoel je met een pees goot? Ken ik niet, ben nieuw he haha
Wat bedoel je met een pees goot? Ken ik niet, ben nieuw he haha
- Robert Panobus
- Gevorderde
- Bouwjaar Bus: 1975
Met een kunststof dubbel profiel voor een standaard pees kun je de luifel ook aan de bus bevestigen. Voordeel is dat het profiel er mee af gaat als je de luifel er af haalt. Je zet het profiel rechtop in de dakgoot, rijgt met de pees de luifel vast en het profiel klemt vanzelf vast als je de luifel spant. Te koop per meter bij kampeer-/caravanwinkels.

Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......
- Gliset
- Moderator
- Bouwjaar Bus: 1979
Aan een standaard bustent een rubber strip laten naaien is ook een optie. Zo hebben wij de eerste jaren een tent gehad (vooral met kleine kinderen is een tent praktisch). Helaas kan ik geen foto’s meer vinden… Staat nog wel in item over busluifels
'79 VW T2 Berlin