Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Mrcola
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: do jul 28, 2011 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Geleen

Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Mrcola » vr jul 29, 2011 13:46 pm

Hallo we hebben sinds kort een pick up aangeschaft uit 1971 en zijn onlangs ook trotse ouders geworden. Heb al met de zoekfunctie gezocht maar heb er niet echt wat over kunnen vinden.

Nu willen we graag met z'n drietjes in het busje weg kunnen dus willen we graag eerst de maxi-cosi en erna een kinderstoel in de bus hebben. Nu hebben we in budel in de wachtrij een pick-up zien staan met een kinderstoel in het midden. Alleen heb ik deze bus niet meer kunnen vinden op de camping om het eens goed te bekijken. Echter denk ik ook wel dat we hier wel uit gaan komen.

Waar we alleen niet goed mee weg komen is de Maxi-cosi. Deze is een beetje te groot (kan dan niet meer goed schakelen) en aangezien er nogal wat ruimte achter de bank is had ik gedacht om iets met de leuning van de bank te doen zodat de maxi-cosi verder naar achteren kan. Of zou er misschien een losse stoel in plaats van de bank gemonteerd kunnen worden? Waar de maxi-cosi dan naast gemonteerd kan worden.

Of misschien zijn er wel mensen die andere ervaringen of ideeën hebben.

Groeten Mike

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door jodocus » vr jul 29, 2011 20:47 pm

Ik heb ooit is bij iemand in de bus gereden die de maxi-cosi gewoon op de rechtste stoel had staan. Ik ging dan in het midden zitten. Ging prima. Het was een gewone bus met een stoel voor de bestuurder en een bankje ernaast. Zo'n bankje is toch geschikt voor 3 personen dus twee met maxi-cosi of autostoel moet lukken. Lijkt me op zich vergelijkbaar met een pick-up (zolang je niet naar achteren kijkt haha). Je moet alleen even kijken of je goede gordels hebt die ook op de kinderstoelen passen. Voor de meeste kinderstoelen heb je toch voor de meeste veiligheid een 3-puntgordel nodig. Dat lijkt me lastig voor de middelste positie maar dat is goed te doen voor de rechtste plaats voorin.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Max » vr jul 29, 2011 22:20 pm

Of kind in de bak........................geintje.

Inderdaad de optie met twee stoelen en een constructie voor de MC in het midden lijkt me het meest practisch.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door zomerbloempje » za jul 30, 2011 1:07 am

maxicosi past niet op de middelste plaats, tenminste met die van ons van 20 jaar oud daar kun je niet meer schakelen
maar voor die paar maanden zou ik er niet zoveel moeite voor doen om de bank voor een stoel te vervangen
je moet daar nl best wel wat voor aan passen

tenzij je heel veel wil gaan rijden met je bus?
Dan zou het de moeite kunnen zijn

een kinderstoel past daar weer wel gemakkelijker
die zijn wat minder diep in zitstand, slaapstand wordt weer lastig

de simpelste oplossing is idd
kind rechts en zelf midden en links
hebben wij ook jaren mee gereden
En zoals Froukje een keer met mij en onze jongste in onze bus heeft gezeten ;)
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Baphi » za jul 30, 2011 10:43 am

Maxi-Cosi paste bij ons prima in het midden! Sione ernaast, geen enkel probleem!
Zie hier:

Afbeelding
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Mrcola
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: do jul 28, 2011 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Geleen

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Mrcola » za jul 30, 2011 19:27 pm

hoe had je maxi-cosi vast zitten dan? maar hij komt tegen de pook op dus echt lekker gaat het toch niet. En maxi-cosi rechts en de vriendin in het midden is ook niet echt heel fijn.

maar om een stoel erin te zetten is dus echt veel werk. We willen er in ieder gevak in he najaar een weekje mee weg.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Baphi » za jul 30, 2011 21:07 pm

Mrcola schreef:hoe had je maxi-cosi vast zitten dan? maar hij komt tegen de pook op dus echt lekker gaat het toch niet. En maxi-cosi rechts en de vriendin in het midden is ook niet echt heel fijn.

maar om een stoel erin te zetten is dus echt veel werk. We willen er in ieder gevak in he najaar een weekje mee weg.


Wij hadden toen de maxi-cosi met een heupgordel en een losse spanband vastgezet. Het was een beetje zoeken naar de juiste positie maar uiteindelijk ging het net met schakelen. Bij onze tweede dochter hadden we een maxi-cosi easybase (zo'n onderstel die je in moderne auto's met isofix in de auto vast kunt zetten of met een gordel) en dat werkte perfect met een heupgordel! Easybase in de bus (tussen ons in, Maxi-Cosi erin laten "vallen" en rijden maar.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Mrcola
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: do jul 28, 2011 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Geleen

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Mrcola » za jul 30, 2011 23:18 pm

morgen nog maar eens even proberen... wat voor gordels zou ik kunnen gebruiken, heb er nu helemaal geen inzitten(waar ik over twijfel of dit mag???). kan ik ook een gordel nemen van een ander model auto?

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Max » zo jul 31, 2011 15:24 pm

Daar is al eens een heel topic over gewijd, even de zoekfunctie gebruiken.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Baphi » zo jul 31, 2011 16:42 pm

Zie hier onze jongste dochter:

Afbeelding
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Gliset » ma aug 01, 2011 11:31 am

Mrcola schreef:morgen nog maar eens even proberen... wat voor gordels zou ik kunnen gebruiken, heb er nu helemaal geen inzitten(waar ik over twijfel of dit mag???). kan ik ook een gordel nemen van een ander model auto?

Voorin zou ik gaan voor een 3-punts rechts en een heupgordel in het midden. Maxi-cosi die paar maandjes dan rechts, misschien moet je dan tijdelijk met z'n 2en schakelen;-) En als je naar een volgende stoel gaat kijken goed navragen of de stoel ook met een heupgordel vastgezet kan worden. Wij hebben een Romer (type weet ik ff niet), die zit perfect op de heupgordel vast (soms heb ik zelfs het idee dat het beter werkt met 2- dan een 3-punts gordel).

Of het mag? De wet is vrij toegeeflijk als het gaat om gordels in oldtimers, met 1 uitzondering: kinderen tot (en met?) 3 jaar mogen NIET zonder goedgekeurde gordels en zitjes worden vervoerd. Oftewel, voorlopig mag je niet met de kleine rijden als je geen stoel op officiele wijze kunt vastzetten (ik twijfel zelfs wat over de oplossing van Bas met een spanband...)
'79 VW T2 Berlin

Mrcola
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: do jul 28, 2011 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Geleen

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Mrcola » ma aug 01, 2011 23:29 pm

Heb vandaag 2 3-punt gordels aangeschaft. Maar kom hier dus echt niet mee weg. De stoel kiept dan gewoon omhoog. heb erna de 2 punt gordel uit de kever gepakt en dat gaat een heel stuk beter.

Maja om er dan met drie in te zitten is nog niet heel erg makkelijk. Misschien de stoel in het midden en dan de pook inkorten? Is het veel werk om hier weer een originele op te zetten, en is hier nog een beetje aan te komen?

gr mike

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Max » di aug 02, 2011 14:24 pm

Mrcola schreef:Heb vandaag 2 3-punt gordels aangeschaft. Maar kom hier dus echt niet mee weg. De stoel kiept dan gewoon omhoog. heb erna de 2 punt gordel uit de kever gepakt en dat gaat een heel stuk beter.

Maja om er dan met drie in te zitten is nog niet heel erg makkelijk. Misschien de stoel in het midden en dan de pook inkorten? Is het veel werk om hier weer een originele op te zetten, en is hier nog een beetje aan te komen?

gr mike


Zou het niet doen maar een nieuwe (2e hands) pook is nog wel te krijgen hoor.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mrcola
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: do jul 28, 2011 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Geleen

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Mrcola » di aug 02, 2011 17:26 pm

Max schreef:Zou het niet doen maar een nieuwe (2e hands) pook is nog wel te krijgen hoor.


Is deze zo moeilijk te vervangen dan dat je dit niet zou doen? Of word het schakelen dan lastiger ofzo?

Het zou gaan om ongeveer 5 cm?

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Maxi-Cosi / kinderstoel in pick-up

Bericht door Baphi » di aug 02, 2011 17:51 pm

Nou snap ik het: de pook in mijn bus is korter dan de originele pook. Sinds een maand of drie heb ik er zo'n pookverlenger op gezet (zijn S-vormige) omdat ik elke keer bij het schakelen moest buigen :-)

Dat zou zomaar eens 5cm kunnen zijn (heb het verschil met een originele toen wel gemeten maar ben de data snel weer vergeten na mijn vakantie :-) )
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Plaats reactie