watertank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
soulsurfer
Nieuweling
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 14, 2010 11:50 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

watertank

Bericht door soulsurfer » ma jul 25, 2011 18:06 pm

Voor mijn t2b heb ik heb ik een koelboxkast gekocht incl. watertank (zie foto's).Het gaat om een Helsinki kast.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat mis ik nog bij de watertank? Ik vraag mij namelijk af hoe het water uit mijn kraantje gaat komen..en waar moet het 'vuile' water naar toe, gat in de vloer?

2. Hoe kan ik de kast netjes bevestigen? Ben benieuwd hoe dat origineel bij Helsinki interieur er uit ziet.

Afbeelding
Afbeelding



Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: watertank

Bericht door JackS » ma jul 25, 2011 20:50 pm

Een paar antwoorden vind je in de inbouwhandleiding
http://www.amescador.nl/documenten/Inbo ... eiding.pdf
AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: watertank

Bericht door Max » di jul 26, 2011 8:19 am

soulsurfer schreef:Voor mijn t2b heb ik heb ik een koelboxkast gekocht incl. watertank (zie foto's).Het gaat om een Helsinki kast.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat mis ik nog bij de watertank? Ik vraag mij namelijk af hoe het water uit mijn kraantje gaat komen..en waar moet het 'vuile' water naar toe, gat in de vloer?

2. Hoe kan ik de kast netjes bevestigen? Ben benieuwd hoe dat origineel bij Helsinki interieur er uit ziet.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...


een paar antwoorden:
1. water.
kraantje
afvoerslang.

Volgens mij kun je het beste bij een campingzaak een electisch pompje halen die geschakeld wordt via de kraan, gebruik de bijbehorende kunsstof slangetjes, die zijn erg flexibel, niet te duur en kun je gemakkelijk nog eens vervangen.
De afvoerslang ging bij mijn kastje vroeger gewoon door de bodemplat heen. Op de camping een emmertje eronder en klaar, onderweg ............ lekker laten lopen denk :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Dazzled
Actief Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 18:51 pm

Re: watertank

Bericht door Dazzled » do jul 28, 2011 21:16 pm

Ik gebruik nooit een emmer, laat het altijd lopen.
Straks weer 3 dagen lowlands, zal stinken bij de buren :lol:

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: watertank

Bericht door hanhoo » ma aug 15, 2011 9:47 am

Sommige campings mag je het helaas niet laten lopen. Wij hebben een afvalwater zak. Lekker compact op te vouwen en mee te nemen.

Afbeelding
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: watertank

Bericht door gijsv » ma aug 15, 2011 10:43 am

ik heb hetzelfde kastje.

In de watertank past helaas geen dompelpomp, een pomp met genoeg opbrengst om eerst de lucht weg te zuigen is vrij prijzig (80 euro oid). ik heb gekozen voor een goedkopere pomp (15 euro / conrad) en een terugslagventiel (2 euro). Enige wat ik moet doen is de eerste keer even aan het kraanjte zuigen om het water in de pomp te krijgen. daarna gaat ie vanzelf op het motortje.

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: watertank

Bericht door wouthwortel » di aug 16, 2011 8:02 am

[quote="soulsurfer"]2. Hoe kan ik de kast netjes bevestigen? Ben benieuwd hoe dat origineel bij Helsinki interieur er uit ziet.

quote]

Kom naar de nazomermeeting en je kunt het in mijn bus en in die van vele anderen bewonderen!
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
soulsurfer
Nieuweling
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 14, 2010 11:50 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

Re: watertank

Bericht door soulsurfer » do aug 18, 2011 13:04 pm

wouthwortel schreef:
soulsurfer schreef:2. Hoe kan ik de kast netjes bevestigen? Ben benieuwd hoe dat origineel bij Helsinki interieur er uit ziet.

quote]

Kom naar de nazomermeeting en je kunt het in mijn bus en in die van vele anderen bewonderen!


Ik kom waarschijnlijk op de vrijdag ff buurten! Kan ik idd meteen even kijken hoe het bij jullie zit..

Plaats reactie