Zitplaatsen, nieuw interieur en de RDW

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Clemens
Actief Lid
Berichten: 217
Lid geworden op: di aug 14, 2007 8:51 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Zitplaatsen, nieuw interieur en de RDW

Bericht door Clemens » di jan 25, 2011 13:13 pm

Misschien gaan we het oude interieur van onze bus opknappen/vervangen of aanpassen. Dan zouden er andere zitplaatsen in kunnen komen.

Nu hebben we een goedkeuring voor alle zitplaatsen, zonder gordel, omdat dat bij dit type toen niet verplicht was.

Maar als ik de boel verander, krijg je dan ueberhaupt nog een type goedkeuring, en hoe zou dat dan zitten met de zitplaatsen? Officieel is deze bus namelijk qua beloopbare ruimte geen camper als hij nu op de markt zou komen. Alleen uit historisch oogpunt mag het een camper heten.

Wie heeft ervaring met een zelfbouw interieur en de RDW?

Bedankt!
Als je motor geen olie lekt, zit er geen olie meer in

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: Zitplaatsen, nieuw interieur en de RDW

Bericht door dirkinbrabant » di jan 25, 2011 17:31 pm

Ik heb geen ervaring, maar heb je nu een kentekenbewijs met daarop vermeld hoeveel zitplaatsen je hebt? Dat is pas een aantal jaren geleden ingevoerd, namelijk. Heb je dat niet, lijkt me een verandering van interieur geen probleem. Heb je dat wel dan weet ik het niet, zal je het bij de RDW moeten navragen.

Verplichting van autogordels achterin is afhankelijk van het jaar van in gebruik name (wanneer het voertuig voor het eerst op de weg kwam), dat wijzigt dus niet. Typegoedkeuring is volgens mij iets totaal anders.

Plaats reactie