Foto's bevestiging 3-puntsgordel achterbank

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Foto's bevestiging 3-puntsgordel achterbank

Bericht door Diederik » wo jul 05, 2006 22:16 pm

Omdat onze dochter van 1 jaar ook mee wil op vakantie, wil ik 3-puntsgordels plaatsen achterin. Ik heb al gekeken maar volgens mij mis ik een aansluitpunt. Wie kan mij helpen en foto's maken van hoe de 3-puntsgordel bevestigt is? Alvast mijn en de dank van m'n dochter! :lol:

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » wo jul 05, 2006 22:38 pm

Hoi Died,

kan even geen fototje maken maar ik neem aan dat de bevestigingspunten op de wielkast en tegen het tankschot achterin bekend zijn :wink:

Het derde punt zit onder je achter-zijruit en is afgedekt met een kunststof dop (te verwijderen met kruiskop), dit punt ligt ogenschijnlijk wel wat ver van de achterbank af. (recht boven je benzineklepje)

Suc6 met inbouwen. (je hebt trouwens lange 3-puntsgordels nodig, standaardlengte is gewoonweg te kort)

Net even gekeken naar je foto's elders op het forum maar je hebt het nettjes afgedekt met bekledingsmateriaal, dat wordt dus voorzichtig zoeken/aftasten waar ze zitten.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
La Tortuga
Gevorderde
Berichten: 915
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Hoorn

Bericht door La Tortuga » wo jul 05, 2006 23:51 pm

Wij hebben ook gordels achterin geplaatst.
Ook voor de kinderen.

We hebben gewoon heupgordeltjes genomen. Zoals Max zegt, zijn driepuntsgordels lastig op die plek, en als je een camper hebt, zoals wij, dan zitten die gordels in de weg. Nu zitten ze verstopt in het opbergvak onder de achterbank als ze niet gebruikt worden.

Hoe zit dat vast? Precies. Op de achterwielkast.

Voor een kleintje van 1 heb je toch een MaxiCosy achtige autostoel nodig, en die laat zich uitstekend vastzetten met een heupgordel. De kleine zit vervolgens IN die stoel vast in zijn (haar) eigen tuig, dat beter is dan een driepuntsgordel!

Onze andere kleine (van 5) zit op een booster met een heupgordel. Dan vliegt ze niet door de hele bus heen, en een driepunt is overbodig, want ze heeft niks vóór haar om met haar koppie tegen aan te knallen bij een botsing.

Succes ermee!


:D

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do jul 06, 2006 8:35 am

tegen het tankschot achterin
Ik heb een ander plateau over m'n moterruimte laten zetten. De oude was kapot gezaagt door een vorige eigenaar. En er zitten geen bevestigingspunten -zoals ik helaas vermoedde-.
Het derde punt zit onder je achter-zijruit en is afgedekt met een kunststof dop (te verwijderen met kruiskop), dit punt ligt ogenschijnlijk wel wat ver van de achterbank af.
Die heb ik van te voren gemerkt! :wink:
We hebben gewoon heupgordeltjes genomen. Zoals Max zegt, zijn driepuntsgordels lastig op die plek, en als je een camper hebt, zoals wij, dan zitten die gordels in de weg. Nu zitten ze verstopt in het opbergvak onder de achterbank als ze niet gebruikt worden
Dat is lekker, ik heb de 3-puntsgordels al liggen. Mag je die van de wet nog wel gebruiken?

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » do jul 06, 2006 9:07 am

Volgens mij bedoeld Max het bevestigingspunt wat je bij mij net achter de bank kunt zien zitten.
Afbeelding
Ik heb hiermee de zijplaat vastgezet.
Omdat ik aan beide zijde kastjes heb gebouwd kan ik ze niet gebruiken voor gordels. Voor mijn achterbank gebruik ik heupgordels.

Groeten,
Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op di jan 15, 2008 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do jul 06, 2006 9:11 am

Heupgordels zijn gemakkelijker in gebruik maar je mag driepunts natuurlijk ook gebruiken.

Nou meen ik me te herinneren dat je een luik had boven je motorruim, de bevestiging voor gordels zitten op het schuine gedeelte (ter hoogte van de bevestigingspunten op de wielkasten)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
La Tortuga
Gevorderde
Berichten: 915
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Hoorn

Bericht door La Tortuga » do jul 06, 2006 9:56 am

volgens mij hoef je van de wet niet eens gordels achterin een oldtimer te hebben :roll: toch?

alleen wil je zelf niet dat je kinderen bij elk stoplicht tegen het voorruit geplakt zitten :wink:

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do jul 06, 2006 10:11 am

Sterker nog bij veel oldtimers hoeven ze zelfs voorin niet eens te zitten.
ik meen zelf van voor 1990.

Echter als ze in je wagen zitten dan moet je ze gebruiken ook anders krijg je bij problemen bij controle.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do jul 06, 2006 11:03 am

Even plaatje van de bevetigingspunten.
Afbeelding

Het zijn dus die 4! zwarte puntjes op het tussenschot. :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do jul 06, 2006 13:31 pm

Ik vrees dus dat die missen:

Afbeelding[/quote]

Gebruikersavatar
La Tortuga
Gevorderde
Berichten: 915
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Hoorn

Bericht door La Tortuga » do jul 06, 2006 15:40 pm

boren?

bij mij zijn er gewoon een paar gaten in hetplaatwerk geboord, en de boel is met een metalen strip aan de achterkant vastgezet (bouten in de kit gedraaid)

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do jul 06, 2006 21:19 pm

bij mij zijn er gewoon een paar gaten in hetplaatwerk geboord, en de boel is met een metalen strip aan de achterkant vastgezet (bouten in de kit gedraaid)
Dat is mischien nog wel een optie! Bedankt! :lol:

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » zo jul 09, 2006 0:13 am

meneermels schreef:volgens mij hoef je van de wet niet eens gordels achterin een oldtimer te hebben :roll: toch?

alleen wil je zelf niet dat je kinderen bij elk stoplicht tegen het voorruit geplakt zitten :wink:
Wat betreft kindervervoer veranderd de wet anders wel. Vanaf 2008, geloof ik, heb je zoveel zitplaatsen als gordels achterin voor kinderen onder de 12. Die moeten dan verplicht in de gordel vervoerd worden, ook in een oude auto.

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » zo jul 09, 2006 12:03 pm

Died schreef:Ik vrees dus dat die missen:

Afbeelding
[/quote]

dit is waarschijnlijk omdat jou bus van oorsprong geen personenbus is geweest

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » zo jul 09, 2006 12:04 pm

Died schreef:Ik vrees dus dat die missen:

Afbeelding
[/quote]

dit is waarschijnlijk omdat jou bus van oorsprong geen personenbus is geweest
Max schreef:Even plaatje van de bevetigingspunten.
Afbeelding

Het zijn dus die 4! zwarte puntjes op het tussenschot. :wink:
ook kun je helemaal onderaan twee stukjes buis zien lopen
daar waar de vloer overgaat in het omhoogstaande deel
dit heeft ook niet elke bus

Plaats reactie