Foto's bevestiging 3-puntsgordel achterbank

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo mei 21, 2008 10:23 am

Afbeelding

Waarschijnlijk heb ik de mogelijkheid om door een kennis zo'n soort constructie te laten maken voor de achterbank van een personenbus.
Zodra e.e.a. wat concreter wordt (ik heb het nu een soort van druk ivm de aankoop van de 'garage met woonhuis') zet ik het hier op het forum.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het een basisplaat waar onderaan de gordelrol bevestigd kan worden en die aan de wand van de bus bevestigd zit d.m.v. het gat van de vergrendeling van de rugleuning en het gat direct onder het raam. Vanaf dat laaste bevestigingspunt loopt ie vervolgens nog een stukje door zodat de gordelgeleider boven de leuning uitkomt.

Zijn er nog meer mensen met een standaard achterbank die hierin geïntereseerd zijn? Wellicht kan ik er een aantal laten maken. Stuur mij even een PB in dat geval.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » di mei 27, 2008 15:57 pm

Weet iemand wat voor soort/maat moeren er gebruikt worden voor het bevestigen van je gordels? Volgens mij is dat een afwijkende draad. :-k
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » di mei 27, 2008 16:01 pm

Als je een setje gordels koopt, zit er een setje bouten bij :wink:
Het is volgens mij inderdaad een afwijkende draad, en zoiezo geen standaard bout i.v.m. kunnen draaien van de bevestigingspunten :idea:
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » di mei 27, 2008 16:19 pm

bluebus schreef:Als je een setje gordels koopt, zit er een setje bouten bij :wink:
Het is volgens mij inderdaad een afwijkende draad, en zoiezo geen standaard bout i.v.m. kunnen draaien van de bevestigingspunten :idea:
Het gaat ook niet om de bouten, maar inderdaad om bijvoorbeeld een lasmoer met die draad voor het maken van een bevestigingspunt.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

laflauwurhman
Gevorderde
Berichten: 518
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 0:14 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Oosterbeek

Bericht door laflauwurhman » wo mei 28, 2008 1:14 am

Ik denk M10 x 1

Maar ik heb gewoon blindklinkmoeren met standaard metrisch draad gebruikt. Foto's volgen binnenkort!

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo mei 28, 2008 14:54 pm

Dit zijn de gordelbevestigingen die ik gekocht heb. Het bestaat uit een metalen beugel die bevestigd wordt met een bout in het gat onder je achterraam en twee dikke parkers in de raamsponning met daaroverheen een kunstof kap met 'dashboardstructuurtje'.

Afbeelding

Afbeelding

Deze bevestiging komt uit een T2a uit Zweden en was bedoeld voor een vaste gordel. Om dit voor rolgordels geschikt te maken wil ik de metalen beugel verder omlaag laten doorlopen en 'onderweg' ook vastzetten aan de vergrendeling van de achterbank. Onderaan komt een bevestiging voor de gordelrol.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo mei 28, 2008 15:17 pm

VWrijder schreef:Dit zijn de gordelbevestigingen die ik gekocht heb. Het bestaat uit een metalen beugel die bevestigd wordt met een bout in het gat onder je achterraam en twee dikke parkers in de raamsponning met daaroverheen een kunstof kap met 'dashboardstructuurtje'.



Deze bevestiging komt uit een T2a uit Zweden en was bedoeld voor een vaste gordel. Om dit voor rolgordels geschikt te maken wil ik de metalen beugel verder omlaag laten doorlopen en 'onderweg' ook vastzetten aan de vergrendeling van de achterbank. Onderaan komt een bevestiging voor de gordelrol.
Zit er in dat gat nou een moer of schroefdraad?
bij mij niet in iedergeval .
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo mei 28, 2008 15:21 pm

fahtal schreef:
VWrijder schreef:Dit zijn de gordelbevestigingen die ik gekocht heb. Het bestaat uit een metalen beugel die bevestigd wordt met een bout in het gat onder je achterraam en twee dikke parkers in de raamsponning met daaroverheen een kunstof kap met 'dashboardstructuurtje'.



Deze bevestiging komt uit een T2a uit Zweden en was bedoeld voor een vaste gordel. Om dit voor rolgordels geschikt te maken wil ik de metalen beugel verder omlaag laten doorlopen en 'onderweg' ook vastzetten aan de vergrendeling van de achterbank. Onderaan komt een bevestiging voor de gordelrol.
Zit er in dat gat nou een moer of schroefdraad?
bij mij niet in iedergeval .
Die onder het achterraam bedoel je? Er zit in ieder geval schroefdraad in. hoe het precies zit weet ik niet.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » wo mei 28, 2008 15:25 pm

Nog een paar fotootjes doorgestuurd vanaf mijn telefoon:

Afbeelding

Afbeelding
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo mei 28, 2008 15:39 pm

VWrijder schreef:
fahtal schreef:
VWrijder schreef:Dit zijn de gordelbevestigingen die ik gekocht heb. Het bestaat uit een metalen beugel die bevestigd wordt met een bout in het gat onder je achterraam en twee dikke parkers in de raamsponning met daaroverheen een kunstof kap met 'dashboardstructuurtje'.



Deze bevestiging komt uit een T2a uit Zweden en was bedoeld voor een vaste gordel. Om dit voor rolgordels geschikt te maken wil ik de metalen beugel verder omlaag laten doorlopen en 'onderweg' ook vastzetten aan de vergrendeling van de achterbank. Onderaan komt een bevestiging voor de gordelrol.
Zit er in dat gat nou een moer of schroefdraad?
bij mij niet in iedergeval .
Die onder het achterraam bedoel je? Er zit in ieder geval schroefdraad in. hoe het precies zit weet ik niet.
jep onder het raam. bij zit daar geen gat. zal dus wel niet in het optie pakket hebben gezeten...:(
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » wo dec 24, 2008 19:43 pm

Voor degenen die nog interesse hebben in hoe 3-punts rolgordels achterin een/mijn personenbus zijn gemonteerd zijn hier wat foto's:

Deze gordels zijn af nieuw gemonteerd maar niet org. VW.

Middenbankgordels:
Dus een grote beugel waar het rolmechanisme op zit is achter de bekleding weggewerkt. Volgens mij met niet standaard bevestigingsgaten.
Afbeelding

Afbeelding

De korte delen vd gordel zijn gemonteerd op een beugel die aan de vloer geschroefd is, en aan de bovenkant van de beugel met een parker aan het bankframe.

Afbeelding





Gordels voor de achterste bank:

Afbeelding

Een bevestingspunt op de achterste wielkast:

Afbeelding

Het rolmechanisme zit op een lange beugel die ook met 2 parkers onderin de raamstijl zit bevestigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Inmiddels is het interieur weer gemonteerd.....

Gr Ruud

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » do dec 25, 2008 13:33 pm

Thanks!
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
kijfhoek
Actief Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Sliedrecht

Bericht door kijfhoek » ma mar 30, 2009 23:03 pm

De korte delen vd gordel zijn gemonteerd op een beugel die aan de vloer geschroefd is, en aan de bovenkant van de beugel met een parker aan het bankframe.

Afbeelding

Heeft iemand een idee of deze beugels te koop zijn?

Thnks

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di mar 31, 2009 7:58 am

kijfhoek schreef:De korte delen vd gordel zijn gemonteerd op een beugel die aan de vloer geschroefd is, en aan de bovenkant van de beugel met een parker aan het bankframe.

Afbeelding

Heeft iemand een idee of deze beugels te koop zijn?

Thnks
Nieuw niet denk ik. Maar probeer evam classic of busok eens. De sponsorlinks staan onderaan de pagina!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » di mar 31, 2009 8:03 am

bas_T2a schreef:
kijfhoek schreef:De korte delen vd gordel zijn gemonteerd op een beugel die aan de vloer geschroefd is, en aan de bovenkant van de beugel met een parker aan het bankframe.

Afbeelding

Heeft iemand een idee of deze beugels te koop zijn?

Thnks
Nieuw niet denk ik. Maar probeer evam classic of busok eens. De sponsorlinks staan onderaan de pagina!
Of ga met de afmetingen naar een lokale ijzerboer en laat ze namaken.

Plaats reactie