Hi all,
Ik heb onlangs ook gordels achterin aangebracht.
De motor en tank waren er nog uit bij mij, dus kon vrij eenvoudig gordelplaatjes aanbrengen op het schuine gedeelte. (achterkant heb ik even geen foto van helaas).

Mbt de driepuntsgordel wilde ik eerst voor het in dit topic eerder genoemde systeem van Waldo gaan, dwz een stalen strip met een bevestigingspunt voor de driepuntsgeleider, op 1/3 van de onderrand van het raam. Deze strip zou je dan kunnen bevestigen dmv enkele blindklinkmoeren. Echter, het kraagje dat door de blindklinkmoeren wordt geklonken wordt in mijn ogen bij een crash de zwakste schakel, waardoor bij een crash wellicht vrij eenvoudig het hele gordelmechanisme, inclusief de zeer solide stalen strip, uit het plaatwerk wordt getrokken. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit daadwerkelijk zal gebeuren en hoeveel impact zo'n geklonken moer aan kan, maar omdat m'n bus nog voor een groot deel gestript is, heb ik voor een andere oplossing gekozen, met
verstevigingsplaatjes. Deze zorgen ervoor dat de impact over een veel groter oppervlak wordt verdeeld. Doordat mijn tank er toch al uit lag, kon ik met mijn arm precies door het gat links naast de benzinetank een plaatje aanbrengen achter het plaatwerk van de bus, en hier het rolmechanisme tegenaan bouten.

Het gat waar je met een gordelplaatje door kan aanbrengen, zodat het achter het plaatwerk komt te zitten.
Boven kon ik een gordelplaatje door de carrosserie trekken, op dezelfde manier als Fahtal dat
hier had gedaan in de raamstijl. Denk dat ik geluk had dat mijn bus nog in opbouw is, waardoor er een opening in de stijl was om het gordelplaatje door te voeren (zie eerste foto). Zie hier de foto's:

Gaatje geboord aan de bovenkant, waar ik het ijzerdraadje door heb getrokken. Even behoorlijk pielen om het gordelplaatje zo te krijgen dat je de gordelgeleider erin kan bouten, maar op een gegeven moment lukt het.

Het eindresultaat. Door de geleider hoger zit, zit het ook lekkerder drukt de gordel niet in je schouder.