Foto's bevestiging 3-puntsgordel achterbank
-
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Foto's bevestiging 3-puntsgordel achterbank
Omdat onze dochter van 1 jaar ook mee wil op vakantie, wil ik 3-puntsgordels plaatsen achterin. Ik heb al gekeken maar volgens mij mis ik een aansluitpunt. Wie kan mij helpen en foto's maken van hoe de 3-puntsgordel bevestigt is? Alvast mijn en de dank van m'n dochter! 

Hoi Died,
kan even geen fototje maken maar ik neem aan dat de bevestigingspunten op de wielkast en tegen het tankschot achterin bekend zijn
Het derde punt zit onder je achter-zijruit en is afgedekt met een kunststof dop (te verwijderen met kruiskop), dit punt ligt ogenschijnlijk wel wat ver van de achterbank af. (recht boven je benzineklepje)
Suc6 met inbouwen. (je hebt trouwens lange 3-puntsgordels nodig, standaardlengte is gewoonweg te kort)
Net even gekeken naar je foto's elders op het forum maar je hebt het nettjes afgedekt met bekledingsmateriaal, dat wordt dus voorzichtig zoeken/aftasten waar ze zitten.
kan even geen fototje maken maar ik neem aan dat de bevestigingspunten op de wielkast en tegen het tankschot achterin bekend zijn

Het derde punt zit onder je achter-zijruit en is afgedekt met een kunststof dop (te verwijderen met kruiskop), dit punt ligt ogenschijnlijk wel wat ver van de achterbank af. (recht boven je benzineklepje)
Suc6 met inbouwen. (je hebt trouwens lange 3-puntsgordels nodig, standaardlengte is gewoonweg te kort)
Net even gekeken naar je foto's elders op het forum maar je hebt het nettjes afgedekt met bekledingsmateriaal, dat wordt dus voorzichtig zoeken/aftasten waar ze zitten.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- La Tortuga
- Gevorderde
- Bouwjaar Bus: 1979
Wij hebben ook gordels achterin geplaatst.
Ook voor de kinderen.
We hebben gewoon heupgordeltjes genomen. Zoals Max zegt, zijn driepuntsgordels lastig op die plek, en als je een camper hebt, zoals wij, dan zitten die gordels in de weg. Nu zitten ze verstopt in het opbergvak onder de achterbank als ze niet gebruikt worden.
Hoe zit dat vast? Precies. Op de achterwielkast.
Voor een kleintje van 1 heb je toch een MaxiCosy achtige autostoel nodig, en die laat zich uitstekend vastzetten met een heupgordel. De kleine zit vervolgens IN die stoel vast in zijn (haar) eigen tuig, dat beter is dan een driepuntsgordel!
Onze andere kleine (van 5) zit op een booster met een heupgordel. Dan vliegt ze niet door de hele bus heen, en een driepunt is overbodig, want ze heeft niks vóór haar om met haar koppie tegen aan te knallen bij een botsing.
Succes ermee!

Ook voor de kinderen.
We hebben gewoon heupgordeltjes genomen. Zoals Max zegt, zijn driepuntsgordels lastig op die plek, en als je een camper hebt, zoals wij, dan zitten die gordels in de weg. Nu zitten ze verstopt in het opbergvak onder de achterbank als ze niet gebruikt worden.
Hoe zit dat vast? Precies. Op de achterwielkast.
Voor een kleintje van 1 heb je toch een MaxiCosy achtige autostoel nodig, en die laat zich uitstekend vastzetten met een heupgordel. De kleine zit vervolgens IN die stoel vast in zijn (haar) eigen tuig, dat beter is dan een driepuntsgordel!
Onze andere kleine (van 5) zit op een booster met een heupgordel. Dan vliegt ze niet door de hele bus heen, en een driepunt is overbodig, want ze heeft niks vóór haar om met haar koppie tegen aan te knallen bij een botsing.
Succes ermee!

-
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Ik heb een ander plateau over m'n moterruimte laten zetten. De oude was kapot gezaagt door een vorige eigenaar. En er zitten geen bevestigingspunten -zoals ik helaas vermoedde-.tegen het tankschot achterin
Die heb ik van te voren gemerkt!Het derde punt zit onder je achter-zijruit en is afgedekt met een kunststof dop (te verwijderen met kruiskop), dit punt ligt ogenschijnlijk wel wat ver van de achterbank af.

Dat is lekker, ik heb de 3-puntsgordels al liggen. Mag je die van de wet nog wel gebruiken?We hebben gewoon heupgordeltjes genomen. Zoals Max zegt, zijn driepuntsgordels lastig op die plek, en als je een camper hebt, zoals wij, dan zitten die gordels in de weg. Nu zitten ze verstopt in het opbergvak onder de achterbank als ze niet gebruikt worden
Volgens mij bedoeld Max het bevestigingspunt wat je bij mij net achter de bank kunt zien zitten.

Ik heb hiermee de zijplaat vastgezet.
Omdat ik aan beide zijde kastjes heb gebouwd kan ik ze niet gebruiken voor gordels. Voor mijn achterbank gebruik ik heupgordels.
Groeten,
Robert 8)

Ik heb hiermee de zijplaat vastgezet.
Omdat ik aan beide zijde kastjes heb gebouwd kan ik ze niet gebruiken voor gordels. Voor mijn achterbank gebruik ik heupgordels.
Groeten,
Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op di jan 15, 2008 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF
Heupgordels zijn gemakkelijker in gebruik maar je mag driepunts natuurlijk ook gebruiken.
Nou meen ik me te herinneren dat je een luik had boven je motorruim, de bevestiging voor gordels zitten op het schuine gedeelte (ter hoogte van de bevestigingspunten op de wielkasten)
Nou meen ik me te herinneren dat je een luik had boven je motorruim, de bevestiging voor gordels zitten op het schuine gedeelte (ter hoogte van de bevestigingspunten op de wielkasten)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- La Tortuga
- Gevorderde
- La Tortuga
- Gevorderde
- zomerbloempje
- Moderator
- Bouwjaar Bus: 1978
Wat betreft kindervervoer veranderd de wet anders wel. Vanaf 2008, geloof ik, heb je zoveel zitplaatsen als gordels achterin voor kinderen onder de 12. Die moeten dan verplicht in de gordel vervoerd worden, ook in een oude auto.meneermels schreef:volgens mij hoef je van de wet niet eens gordels achterin een oldtimer te hebbentoch?
alleen wil je zelf niet dat je kinderen bij elk stoplicht tegen het voorruit geplakt zitten
[/quote]Died schreef:Ik vrees dus dat die missen:
dit is waarschijnlijk omdat jou bus van oorsprong geen personenbus is geweest
ook kun je helemaal onderaan twee stukjes buis zien lopenMax schreef:Even plaatje van de bevetigingspunten.
Het zijn dus die 4! zwarte puntjes op het tussenschot.
daar waar de vloer overgaat in het omhoogstaande deel
dit heeft ook niet elke bus