Kever hemelbekleding vraagje

Plaats reactie
Thijs84
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1971

Kever hemelbekleding vraagje

Bericht door Thijs84 » ma nov 27, 2023 14:39 pm

Gezien het kever forum al een tijdje uit de lucht is, en hier vast ook mensen aanwezig zijn met een kever, even hier mijn vraag.

Ik ben bezig een spaar kever te restaureren. Nu willen we daar een hemel in die helemaal doorloopt. Daarvoor moeten er strips op gelast worden waar de bekleding achter klemt. Kan iemand daar foto's van sturen van waar ze zitten? Kan er namelijk weinig over vinden op het net.
zij die vielen zijn gevallen

old brumax
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Kever hemelbekleding vraagje

Bericht door old brumax » ma nov 27, 2023 16:52 pm

dat zijn spesiale stalen strippen waar halfweg een verzet in zit en de onderrand is haaks om gezet een paar mm zodat je een kijprandje krijgt waarlangs de overtollige stof naar boven geduwd kan worden ook is de onderrand tot halfweg telkens ingesneden zodat je allemaal blokken van een paar cm hebt. heb je geen hemel in jouw bus zitten dan?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Thijs84
Luchtgekoeld

Bericht door Thijs84 » ma nov 27, 2023 17:04 pm

Nee, is voor m'n kever. Haha.
In m'n bus is de hemel van hout

old brumax
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Bericht door old brumax » ma nov 27, 2023 19:14 pm

Het ging mij om een voorbeeld voor jouw om te zien hoe dat zit, maar een "spaarkerver" hoort toch helemaal geen hemel in gewoon helemaal kaal , ook geen vergroomde sierlijsten en bumpers, gewoon alles 1 kleur bwham klaar!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davy_B.
Actief Lid
Bouwjaar Bus: 1972

Bericht door Davy_B. » ma nov 27, 2023 19:48 pm

Mijn spaarkever heeft de hemel die niet doorloopt (enkel bovenvlak) dus kan je helaas niet direct helpen...

Heb wel al eens een filmpje gezien die mss duidelijkheid kan bieden... Als je op YouTube "jbugs headliner" intikt kom je er wel! 😉

Thijs84
Luchtgekoeld

Bericht door Thijs84 » ma nov 27, 2023 20:00 pm

old brumax schreef:Het ging mij om een voorbeeld voor jouw om te zien hoe dat zit, maar een "spaarkerver" hoort toch helemaal geen hemel in gewoon helemaal kaal , ook geen vergroomde sierlijsten en bumpers, gewoon alles 1 kleur bwham klaar!
Haha, dat zou het wel makkelijk maken.
Hoort inderdaad alleen boven hemelbekleding, maar wil de deluxe versie. Afbeelding.
Van de kever is verder niks meer origineel.. dus dan maar gelijk zo.. jaren 60 look met rvs verchroomde bumpers.

blokkever
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door blokkever » ma dec 04, 2023 15:05 pm

Ik heb een paar foto's gevonden waar de klemhaakjes op de b-stijl gedeeltelijk zijn te zien.
Ik moet nog veel meer foto's hebben, ook van tijdens de montage van de nieuwe hemelbekleding, alleen is mijn backup-schijf waar deze op staan momenteel zoek.
Hopelijk kun je hier wel wat mee, als ik de schijf weer heb gevonden zal ik nog even verder zoeken.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nog wat foto's gemaakt net, op één plek is het hemeltje wat losgegaan, hier kun je een paar van de klembeugeltjes boven de deuropening zien zitten (deze zijn langer als die op de b-stijl, en ze hebben geen tandjes.

Afbeelding

Ook nog even een detail van de overgang tussen b-stijl bekleding naar de bovenhemel.
Afbeelding

Thijs84
Luchtgekoeld

Bericht door Thijs84 » ma dec 04, 2023 20:06 pm

Nice.. thanx.. dat help gigantisch

Plaats reactie