Ventilatie onder dashboard

Plaats reactie
Gebruikersavatar
EnjoyT2
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 28, 2015 16:47 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Ventilatie onder dashboard

Bericht door EnjoyT2 » zo sep 20, 2015 19:24 pm

Beste forum leden,

In mijn bus is de vorige eigenaar erg creatief geweest en heeft in plaats van de originele plastic buizen gekozen voor PVC pijp welke natuurlijk niet de juiste diameter en vorm heeft. Om dat probleem op te lossen heeft hij ervoor gekozen alles aan elkaar te plakken met de befaamde ducktape...

In mijn bus zit wel het ijzeren 'T-stuk'. maar vanaf de bovenkant daarvan zou er volgens mij een Y stuk moeten komen welke zowel naar rechts, links als ook het midden van het dashboard gaat voor de ventilatie.

Zou iemand voor mij enkele foto's kunnen maken van de ventilatie installatie onder het dashboard? Dit gaat mij erg helpen, ik heb namelijk wel wat originele plastic buizen op de kop weten te tikken, maar weet dus niet of dit compleet is en misschien nog belangrijker, hoe ze behoren te zitten ;)

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten,
Hugo

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Ventilatie onder dashboard

Bericht door EeVeeWee » zo sep 20, 2015 20:17 pm

Hier is een overzicht van de onderdelen te zien:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=520083

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
EnjoyT2
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 28, 2015 16:47 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Ventilatie onder dashboard

Bericht door EnjoyT2 » zo sep 20, 2015 20:45 pm

Super!

Ik zie dat ik nog niet alles heb :/ maar kan ik in ieder geval op zoek naar hetgeen nog ontbreekt.

In combinatie met de installatie/overzicht foto's moet ik een eind op weg kunnen komen. Volgend weekend maar eens puzzelen.

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Ventilatie onder dashboard

Bericht door transporterT2 » ma sep 21, 2015 17:43 pm

Mis je ook het Y stuk welke over je achteras richting voor loopt uit je motorruimte vandaan gezien?

jw

Gebruikersavatar
EnjoyT2
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 28, 2015 16:47 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Ventilatie onder dashboard

Bericht door EnjoyT2 » ma sep 21, 2015 20:41 pm

transporterT2 schreef:Mis je ook het Y stuk welke over je achteras richting voor loopt uit je motorruimte vandaan gezien?

jw


Zaterdag heb ik een plekje op een brug dus dan ga ik heel de ventilatie/verwarming nalopen. Mocht ik nog wat missen dan meld ik mijzelf zeker weer even terug.

Plaats reactie