Smart stoelen in een T2 bus

Plaats reactie
Mertin
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 15, 2010 9:28 am

Smart stoelen in een T2 bus

Bericht door Mertin » za apr 20, 2013 22:39 pm

Ik ben vrij lang en de originele stoel is voor mij net iets te hoog. Volgens mij heb ik wel eens ergens voorbij zien komen dat iemand smart stoelen in zijn bus had gezet.

Hoe moeilijk is het om smart stoelen(of andere stoelen) in een VW bus te monteren?

Al vast bedankt!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Smart stoelen in een T2 bus

Bericht door Briebelbus » za apr 20, 2013 22:43 pm

weet het niet precies; maar kijk eerst of de rails past; is die anders dan zal je de rails ook moeten overzetten.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Smart stoelen in een T2 bus

Bericht door Dubbel schuiver » zo apr 21, 2013 0:20 am

Ik dacht dat Robert, van de Gulf T2 iets met smart stoelen had gedaan. Misschien kun je in zijn topic kijken.

Ik lees dat je vrij lang bent, en dat de stoel te hoog is. Bedoel je dan dat je tegen het dak aanzit, of tegen de rand van het voorraam aankijkt?

Ik ben 1,93 en had mijn recaro's iets lager gezet dan origineel, maar dan verandert de stand van het been heel erg. Hierdoor ga je heel verkrampt gas geven. Ik heb nu een originele stoel met een vulling die zeker de 70 % niet haalt, maar stap nu na 600 km met caravan frisser uit dan met de recaro's na een rit van 50 km. Als de stoel hoger gemonteerd was geweest, dan was dat wss heel anders geweest.

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Smart stoelen in een T2 bus

Bericht door Robert » vr apr 26, 2013 15:49 pm

Ik heb meerdere stoelen in mijn T2a gehad waaronder Smart stoelen.
Afbeelding
Afbeelding
Voor de montage van de andere stoelen had ik aluminium traanplaat in de bus gemaakt om de rails op te kunnen schroeven.
De rechter stoel stond op een draaiplateau.
Alleen zal ik de Smart stoelen niet adviseren omdat deze niet zo fijn zitten in een bus.
Erg dunne zitting en ze bieden weinig steun.

Ik heb ook ASS sportstoelen in mijn T2a gehad.
Afbeelding
Deze zitten heerlijk, maar ik heb ze uiteindelijk weer gedemonteerd.
Omdat de zitting van deze stoelen lang is bleef ik altijd met mijn knieholtes op de zitting hangen.
Hierdoor moest ik altijd druk uitoefenen om mijn voeten op de bodem te kunnen zetten wat bij lange ritten erg vermoeiend is.

Vanwege je lengte adviseer ik je om op zoek te gaan naar (ASS) sportstoelen ipv Smart stoelen.

Groeten,
Robert 8-)
Member of ACF

Plaats reactie