zo hebben we het nu in de westy berlin
tja een derde erbij zorgde voor wat hoofdbrekers ivm zitplaatsen in de westy. omdat dit een berlin is is de bank niet over de gehele breedte. dus het is krap en een kast aan de bestuurders kant.
een oplossing die we hadden was een extra stoel achter de passagiers stoel. maar ja dan wordt het nog meer proppen in de al wat kleine bus voor een gezin van 5..
maar geinspireerd door deze foto van laflauwerman

dachten we wat zij kunnen kunnen wij ook.
nu vind ik de zit plaats achter het keuken blokje wel eentje die een 3 punts gordel vereist anders komt dat keuken blokje wel erg hard aan...
dus aan het slijpen en lassen gegaan.

een koker profiel die staat op een plaat die boven op het motor ruim wordt bevestigd. en daar onder om het voor waardste moment op te vangen een stevig hoek proviel die onder de bank over de schuine wand van de benzine tank gaat.

maar aan de andere kant moest ook nog een gordel komen. bij mijn bus zat er wel een gat maar geen schroefdraad. ik had geen m10 blindklink moer en ik weet ook niet of dat stevig genoeg zou zijn. maar jerupke heeft me ooit verteld dat hij een plaatje met een moer van achteren heeft door gevoerd.

link zie je het gat met daar doorheen een stuk las draad. en rechts het iets open gebogen plaatwerk met de plaat en moer. na wat friemelen zat die op zijn plek.
onder de bank:

de heupgordel en de onvangers van de 3 punts gordel en de rolautomaat van de kast kant. in bed is geen optie want die is al zo smal. op de voor grond liggen npog extra gordels van een opvolg stoel voor in de toekomst.
naast de bank bij de schuifdeur.

de rol automaat bevestigd op het spatbord. dus ook niet in bed.
het eind resultaat

2 trunki stoelverhogers(ook als koffer/ruzak te gebruiken) en de easybase voor de maxicosi. door de trunki`s zitten ze wel hoger en is het volgende probleem het missen van een hoofdsteun... dus of trunki`s of niets zoals de eerste foto..