Indeling "the Weekender"
- Thierry
- Beginner
- Bouwjaar Bus: 1974
Indeling "the Weekender"
Ik heb een tintop zonder doorloop en met inmiddels een full-size Rusty Lee-bed. Voor de rest van de indeling wil ik het simpel houden maar wel volgens een indeling die echt bestond.
Omdat het een tintop is zonder doorloop zijn de mogelijkheden beperkt en denk ik dat de bus minder geschikt is om heel lang mee weg te gaan (als het slecht weer is en je altijd krom moet staan om binnen te koken). Ook de geringe hoeveelheid kastruimte kan een issue zijn wat betreft hoeveelheid van kleding wat je mee kan nemen zonder onderweg te moeten wassen.
Ik ben "the Weekender" tegengekomen en dit lijkt me een goede indeling maar ik zie wat tegenstrijdige berichten hierover:
Passieve koelkast (is dus gewoon een koelbox lijkt mij) of wel een koelkast?
Geen kooktoestel?
Geen wasbak of wel een wasbak?
Extra zitting zodat er een zithoek ontstaat?
Volledig hefdak of klein dakje zodat je kan staan of toch tintop?
Ik zie ook soms voorbij komen dat de officiële indeling van gebruikers hier "the Weekender" was maar dat ze deze zelf hebben aangepast.
Kan iemand me helpen aan de officiële versie van hoe de indeling van "the Weekender" was?
Bij voorbaat dank.
Omdat het een tintop is zonder doorloop zijn de mogelijkheden beperkt en denk ik dat de bus minder geschikt is om heel lang mee weg te gaan (als het slecht weer is en je altijd krom moet staan om binnen te koken). Ook de geringe hoeveelheid kastruimte kan een issue zijn wat betreft hoeveelheid van kleding wat je mee kan nemen zonder onderweg te moeten wassen.
Ik ben "the Weekender" tegengekomen en dit lijkt me een goede indeling maar ik zie wat tegenstrijdige berichten hierover:
Passieve koelkast (is dus gewoon een koelbox lijkt mij) of wel een koelkast?
Geen kooktoestel?
Geen wasbak of wel een wasbak?
Extra zitting zodat er een zithoek ontstaat?
Volledig hefdak of klein dakje zodat je kan staan of toch tintop?
Ik zie ook soms voorbij komen dat de officiële indeling van gebruikers hier "the Weekender" was maar dat ze deze zelf hebben aangepast.
Kan iemand me helpen aan de officiële versie van hoe de indeling van "the Weekender" was?
Bij voorbaat dank.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Re: Indeling "the Weekender"
Als ik jou was zou ik lekker zelf wat gaan timmeren.
..
Kan je het maken zoals je zelf wilt..
Tussenschot kan je een doorloop van maken. Is misschien wel wat meer werk en kunde bij nodig

Kan je het maken zoals je zelf wilt..
Tussenschot kan je een doorloop van maken. Is misschien wel wat meer werk en kunde bij nodig
zij die vielen zijn gevallen
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:
inderdaad lekker zelf wat van maken met indeling die jezelf prettig vind 

- Thierry
- Beginner
Ik heb ook de SO44 en SO69 indelingen al bekeken. Daarover is genoeg te vinden maar van "the Weekender" kan ik weinig vinden. Ook geen oude brochures oid.
Een originele Weekender wordt het toch niet maar voor wat meer inspiratie zou ik graag de info zien om eea te kunnen vergelijken.
Zelf timmeren is sowieso de bedoeling maar soms is goed gejat beter dan slecht verzonnen
Een originele Weekender wordt het toch niet maar voor wat meer inspiratie zou ik graag de info zien om eea te kunnen vergelijken.
Zelf timmeren is sowieso de bedoeling maar soms is goed gejat beter dan slecht verzonnen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Ik loop al een behoorlijk tijdje mee met de t2s maar daar nog nooit van gehoord.
In Renkum staat een Helsinki weekender, lijkt een Westfalia serie met extra bankje en minder kastruimte?
https://kieftenklok.nl/te-koop/volkswag ... weekender/
Ik heb zelf ook een tintop en dat is soms best wel krap, een bustent of luifel erbij is echt fijn.
Koken doe ik ook zelden in de bus (vanwege staruimte en dat de geur lastig weg gaat), water is dan wel weer heel handig.
Succes met kiezen
https://kieftenklok.nl/te-koop/volkswag ... weekender/
Ik heb zelf ook een tintop en dat is soms best wel krap, een bustent of luifel erbij is echt fijn.
Koken doe ik ook zelden in de bus (vanwege staruimte en dat de geur lastig weg gaat), water is dan wel weer heel handig.
Succes met kiezen

- Thierry
- Beginner
Dank je. Die had ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is dan weer met hefdak en doorloop.
Bustent en buiten koken zijn sowieso goede tips.
Bustent en buiten koken zijn sowieso goede tips.
-
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Luifel is vaak al voldoende dan kun je nog gewoon in de bus koken maar sta je zelf buiten onder de luifel gaat perfect.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Luifel is vaak voldoende. Maar... weet niet of je kleine kinderen hebt, maar dan is zo'n bustent van de decathlon echt een aanrader. Die hebben wij erbij en voor weekendjes op een camping echt top.
Ding staat in 5 min en je kan hem laten staan als je met je bus op pad wilt..
En qua interieur.. ik heb nog een westfalia so70 interieur. Mag weg voor een prikkie voor een vct2'er.. staat echt in de weg, en marktplaats en ik zijn blijkbaar geen vriendjes.
Ding staat in 5 min en je kan hem laten staan als je met je bus op pad wilt..
En qua interieur.. ik heb nog een westfalia so70 interieur. Mag weg voor een prikkie voor een vct2'er.. staat echt in de weg, en marktplaats en ik zijn blijkbaar geen vriendjes.

- Thierry
- Beginner
Onze jongste dochter is 13 en 1,70m... Dus niet meer klein.
Voor wat ik wil, is jouw interieur niet echt een match. Kast naast het bed gaat niet passen en omdat er geen doorloop is, is het efficiënter om 1 groot meubel te maken over de complete breedte. Bedankt voor het aanbod en succes nog met de verkoop.
Voor wat ik wil, is jouw interieur niet echt een match. Kast naast het bed gaat niet passen en omdat er geen doorloop is, is het efficiënter om 1 groot meubel te maken over de complete breedte. Bedankt voor het aanbod en succes nog met de verkoop.