hangmatje in cabine monteren

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Lars » ma apr 12, 2021 10:23 am

Het hangmatje is perfect voor kleuters, maar onze ervaring is dat het voor baby's niet ideaal is. Wij waren ook bang dat ze er dan uit vielen.

Toen onze meisjes nog baby waren sliepen ze altijd op het vierkante kussen boven de motorruimte. Als de leuning van de zitbank verticaal staat zorgt dit voor een perfect vierkant bed, wat lijkt op een soort box. Heel veilig!

Misschien heb je iets aan deze tip?
Ik kan eventueel een foto delen, als je geen beeld hebt bij wat ik zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door gijsv » ma apr 12, 2021 12:02 pm

moet ze dan zelf in de hangmat gaan liggen met man en hond?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10955
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door fahtal » ma apr 12, 2021 13:59 pm

Tante Leen schreef:
zo apr 11, 2021 20:12 pm
Gelukt!!! :D (ben even kwijt hoe ik een foto post, maar hij hangt!)
Het doek hangt wel erg losjes, dus dat ga ik nog inkorten. (En moet er natuurlijk nog bloemetjes op naaien... 🥳)
ja maar ja maar!!! hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan? meten is weten. Of gewoon passen en boren maar?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Tante Leen » ma apr 12, 2021 22:08 pm

Lars schreef:
ma apr 12, 2021 10:23 am
Het hangmatje is perfect voor kleuters, maar onze ervaring is dat het voor baby's niet ideaal is. Wij waren ook bang dat ze er dan uit vielen.

Toen onze meisjes nog baby waren sliepen ze altijd op het vierkante kussen boven de motorruimte. Als de leuning van de zitbank verticaal staat zorgt dit voor een perfect vierkant bed, wat lijkt op een soort box. Heel veilig!

Misschien heb je iets aan deze tip?
Ik kan eventueel een foto delen, als je geen beeld hebt bij wat ik zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Super goede tip! Dit deden we altijd als we een markt draaide met mijn buufje en haar kindje, maar inderdaad Gijs heeft gelijk, wij hebben geen pop-up dus slapen daar zelf 😅

Ivm het ophangen: ik heb het plaatje gebruikt dat eerder is gepost en vervolgens zelf maar wat gedaan, hahaha. Iig wel met meetlint! Weet de maten niet meer precies uit mijn hoofd, maar een setje hangt op ongeveer 22cm vanaf onderaf gemeten en de ander op 17 of 20 oid. Achter hangen de haakjes schever en op de voorstijlen zo schuin mogelijk waarbij ik de raamstijl rand heb aangehouden. Heb de tip van Briebelbus gebruikt en de haakjes eerst opgeplakt, toen het bovenste gaatje geboord, parkertje erin en daarna onderste gaatje boren en parkertje er in draaien (waar ik wel hulp bij nodig had zo zwaar ging dat....)

Vind wel dat de stangen makkelijk los te duwen zijn als hij op de mat ligt. Hij weegt nog maar 10 kilo en dan trekt de mat nog niet zo strak. Herkent iemand dat?

Laatste project wordt een nieuw matje naaien met gordijntjes rondom.

Zoooon zin om het te gaan testen!
de groetjes van Tante Leen!

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Tante Leen » ma apr 12, 2021 22:08 pm

Lars schreef:
ma apr 12, 2021 10:23 am
Het hangmatje is perfect voor kleuters, maar onze ervaring is dat het voor baby's niet ideaal is. Wij waren ook bang dat ze er dan uit vielen.

Toen onze meisjes nog baby waren sliepen ze altijd op het vierkante kussen boven de motorruimte. Als de leuning van de zitbank verticaal staat zorgt dit voor een perfect vierkant bed, wat lijkt op een soort box. Heel veilig!

Misschien heb je iets aan deze tip?
Ik kan eventueel een foto delen, als je geen beeld hebt bij wat ik zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Super goede tip! Dit deden we altijd als we een markt draaide met mijn buufje en haar kindje, maar inderdaad Gijs heeft gelijk, wij hebben geen pop-up dus slapen daar zelf 😅

Ivm het ophangen: ik heb het plaatje gebruikt dat eerder is gepost en vervolgens zelf maar wat gedaan, hahaha. Iig wel met meetlint! Weet de maten niet meer precies uit mijn hoofd, maar een setje hangt op ongeveer 22cm vanaf onderaf gemeten en de ander op 17 of 20 oid. Achter hangen de haakjes schever en op de voorstijlen zo schuin mogelijk waarbij ik de raamstijl rand heb aangehouden. Heb de tip van Briebelbus gebruikt en de haakjes eerst opgeplakt, toen het bovenste gaatje geboord, parkertje erin en daarna onderste gaatje boren en parkertje er in draaien (waar ik wel hulp bij nodig had zo zwaar ging dat....)

Vind wel dat de stangen makkelijk los te duwen zijn als hij op de mat ligt. Hij weegt nog maar 10 kilo en dan trekt de mat nog niet zo strak. Herkent iemand dat?

Laatste project wordt een nieuw matje naaien met gordijntjes rondom.

Zoooon zin om het te gaan testen!
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10955
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door fahtal » ma apr 12, 2021 23:21 pm

Onze stoffen deel is veel strakker dus die trekt zichzelf vast.

Maar 2 sjorbanden kunje de stangen ook aan trekken.

Maar als ze groter worden dan is een strakke stof wel fijner denk ik...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Tante Leen » di apr 13, 2021 7:55 am

fahtal schreef:
ma apr 12, 2021 23:21 pm
Onze stoffen deel is veel strakker dus die trekt zichzelf vast.

Maar 2 sjorbanden kunje de stangen ook aan trekken.

Maar als ze groter worden dan is een strakke stof wel fijner denk ik...
Zoiets dacht ik ook inderdaad... nu ja; eerst even testen en dan naai ik wat nieuws met blommetjes!
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Lars » di apr 13, 2021 14:47 pm

fahtal schreef:Onze stoffen deel is veel strakker dus die trekt zichzelf vast.

Maar 2 sjorbanden kunje de stangen ook aan trekken.

Maar als ze groter worden dan is een strakke stof wel fijner denk ik...
Bij ons zit het inderdaad ook veel strakker. Ik moet gewoon kracht zetten om hem vast te zetten zeg maar.

Overigens, had even over het hoofd gezien dat het geen poptopdak betreft. Ik begrijp nu dat de kleine in het hangmatje moet en jullie zelf op het benedenbed slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: hangmatje in cabine monteren

Bericht door Gliset » di apr 13, 2021 14:55 pm

Tante Leen schreef:
zo apr 11, 2021 20:13 pm
Afbeelding
Heb al even zitten zoeken, maar een foto vinden van de kleine man in de hangmat valt nog niet mee (en hem er nu inzetten heeft niet zoveel zin meer... 13+). Weet nog wel dat de hangmat redelijk strak hing leeg, maar met kind behoorlijk doorhing. Juist daardoor "uitvalproof", want je rolt nou eenmaal niet zo makkelijk een helling op. Dus hoe strakker, hoe groter de kans op uitrollen. Bij ons dus ook geen gehannes met gordijntjes etc gehad, hooguit om wat zicht weg te nemen (tegen afleiding) - en achter de voorruit natuurlijk de normale Westy gordijnen.
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie