thijs_v schreef:Met externe voeding en in kokend water dan slaat de meter wel uit. Dus meter en sensor lijken mij OK.
Ik heb trouwens de massa aansluiting tussen bak en carrosserie zojuist schoongemaakt en hiermee is het verschil in weerstand kleiner geworden (weerstand sensor gemeten tussen sensor/blok en sensor/carrosserie.
Als het goed is heb ik ergens nog een nieuwe contactschakelaar liggen en zal deze morgen even gaan uitproberen om ook ook het contactslot uit te sluiten.
En ik dacht nog wel even een olietemperatuursensor aan te sluiten....
Thijs, als je zender wel werkt in kokend water met dezelfde zenderdraad en massadraad dan weet je toch dat je dat deel kunt uitsluiten inclusief het contactslot?
Voor mij is de enige verklaring dat de zender in het karter anders contact maakt of andere weerstand meet dan wanneer hij er uit is.. Dat is het enige verschil lijkt mij.. Alsof het contact met het karter stoort op een of andere wijze.. Bij mij werkte overigens een peilstokzender met al dezelfde draden wel..