haperende cilinders normaal met dit weer?
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Elektrisch dekentje heeft mij goed geholpen toendertijd
(Ja ik weet dat het een noodoplossing is )
(Ja ik weet dat het een noodoplossing is )
Lucht bevriest en kookt nooit
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
@RobinJ: let op he, mengsel kan ook sproeiers zijn. Wat die bougie's betreft: des te meer reden ze eruit te draaien, te lezen, schoonmaken, terugplaatsen, ritje goed warm rijden, weer lezen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
goeiendag beste mensen,
ik ben bezig met de choke winterafstelling. Even voor de zekerheid afstemmen: ik zie niet goed het merkteken dat ik moet richten op de streepjes. Zien jullie dit wel op mijn chokedekseltje??
Ik heb wel op een site gelezen dat tegen de klok in draaien de choke wordt vergroot.. Ik neem aan dat ik in de winter meer choke nodig heb en dan dus naar links zou moeten draaien?
Dit is trouwens een fotootje met bllijkbaar de horizontale streep als merkteken?
groet!
ik ben bezig met de choke winterafstelling. Even voor de zekerheid afstemmen: ik zie niet goed het merkteken dat ik moet richten op de streepjes. Zien jullie dit wel op mijn chokedekseltje??
Ik heb wel op een site gelezen dat tegen de klok in draaien de choke wordt vergroot.. Ik neem aan dat ik in de winter meer choke nodig heb en dan dus naar links zou moeten draaien?
Dit is trouwens een fotootje met bllijkbaar de horizontale streep als merkteken?
groet!
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Streepje/puntjes staan op de choke en carb. dus niet op de ring
Lucht bevriest en kookt nooit
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Stuif schreef:Streepje/puntjes staan op de choke en carb. dus niet op de ring
Bedankt voor je reactie Stuif.
3 streepjes op de carb heb ik zien staan. Alleen op het chokedekseltje zie ik niet het merkteken. Vandaar de foto's van mijn dekseltje en die van het andere voorbeeld waar mogelijk wel een merkteken in de vorm van die streep op staat.
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Op de choke is het een klein ingeslagen puntje
Lucht bevriest en kookt nooit
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Stuif schreef:Op de choke is het een klein ingeslagen puntje
ahumm, als het dit puntje is bij mijn ? dan ligt deze wel heel ver van mijn streepjes (!) op de carb af.
vreemd. kan dit dekseltje eventueel onderste boven zijn gemonteerd met behoud van functie?
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
-
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Hoi aan de tekst te zien wel zou je zeggen.
Zit er aan de andere zijde niet een nokje?
Jan willem
Zit er aan de andere zijde niet een nokje?
Jan willem
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Volgens mij staat er inderdaad X37O5! En de aansluiting zit inderdaad aan de voorzijde en die is logischer aan de achterzijde. Gek dat we dat toen niet opgemerkt hebben. Scherp gezien! .
Let op, die drie boutjes niet te strak draaien, anders draai je het schroefdraad in je carb verrot (been there, done that..).
Let op, die drie boutjes niet te strak draaien, anders draai je het schroefdraad in je carb verrot (been there, done that..).
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
hanhoo schreef:Volgens mij staat er inderdaad X37O5! En de aansluiting zit inderdaad aan de voorzijde en die is logischer aan de achterzijde. Gek dat we dat toen niet opgemerkt hebben. Scherp gezien! .
Let op, die drie boutjes niet te strak draaien, anders draai je het schroefdraad in je carb verrot (been there, done that..).
, ok ik ga maar even schroeven morgenochtend denk ik! Binnenwerkje heeft hier trouwens niets mee te maken? Maw: het dekseltje staat los van het binnenwerkje of heb ik ook een omgedraaid chokemechanisme?
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
sorry mannen, Ik ben er al achter gekomen wat er aan de hand is.
het was niet het dekseltje dat ondersteboven zit!
Morgen weer een dag!
het was niet het dekseltje dat ondersteboven zit!
Morgen weer een dag!
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Robin J. schreef:sorry mannen, Ik ben er al achter gekomen wat er aan de hand is.
het was niet het dekseltje dat ondersteboven zit!
Morgen weer een dag!
Ik zit effe goed te kijken, maar volgens mij staat er nu gewoon SOLEX. Goeie zet man!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
maarre, als ik mijn busje omdraai heb ik toch weer hetzelfde probleem en staat er toch weer X3I05 blijf ik mij hetzelfde afvragen:
weet iemand of ik ook alleen dat dekseltje kan omdraaien of moet ik nog met een binnenwerkje rekening houden? Ik kom er natuurlijk vanzelf wel achter maar liever weet ik wat er op de grond kan zijn gevallen..
weet iemand of ik ook alleen dat dekseltje kan omdraaien of moet ik nog met een binnenwerkje rekening houden? Ik kom er natuurlijk vanzelf wel achter maar liever weet ik wat er op de grond kan zijn gevallen..
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
FF eraf halen en kijken dat het "haakje" in het dekseltje lijnt met palletje van de choke.
Erop zetten (losjes) en dan bovenin de carb kijken naar de klep en draaien aan de chohe tot hij helemaal dicht staat
Erop zetten (losjes) en dan bovenin de carb kijken naar de klep en draaien aan de chohe tot hij helemaal dicht staat
Lucht bevriest en kookt nooit
- Robin J.
- Actief Lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: wo nov 04, 2009 9:48 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Kockengen
Re: haperende cilinders normaal met dit weer?
Stuif schreef:FF eraf halen en kijken dat het "haakje" in het dekseltje lijnt met palletje van de choke.
Erop zetten (losjes) en dan bovenin de carb kijken naar de klep en draaien aan de chohe tot hij helemaal dicht staat
Stuif, warme of koude motor heeft geen inlvoed op bovenstaande handelingen?
Thanks!
T2b 1976 (S) 1642cc AD (dubbelpoorts), 34 pict-3, onderblokrevisie 2010