blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Plaats reactie
emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door emielow » ma nov 15, 2010 13:54 pm

Mn 2 liter injectie (CU CJ geen idee??) lekt steeds meer olie tussen de bak en het blok, slaat vaak af na een stuk rijden en de 3e cilinder loopt niet altijd even lekker mee. Met name de olielekkage neemt steeds ernstiger vormen aan. DUS lijkt me het verstandig het blok te (laten) reviseren. Het is een 2 liter injectieblok, hieronder nog een oude foto, luchtslangenslangen/verdelerkap etc. zijn al wel vervangen, maar nu nog 'intern' een grote beurt.
Wat is wijsheid? wat zijn de kosten/mogelijkheden ongeveer? (ik heb ook verhalen gehoord van mensen die een injectie laten ombouwen naar dubbele carburateur) en welke 'reviseur' is er goed bekend met dit blok?
alvast bedankt voor de reacties

Afbeelding

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door wouthwortel » ma nov 15, 2010 14:15 pm

Gezien de klachten die jij hebt, zou ik eerst ff een compressiemeting laten doen, die zegt eigenlijk het meest!
die olielekkage kan gewoon een versleten afdichting zijn.
Het afslaan van de motor kan ook aande bougies en/of de inspuiting liggen.
Voor dat laatste raad ik je de jongens van IRON LION aan, dat zijn de echte experts, ik heb echter geen idee of ze hier tijd voor hebben??
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10977
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door fahtal » ma nov 15, 2010 14:15 pm

het onder blok reviseren staat volgens mij los van injectie of carbs. de lekkage tussen blok en bak is geen revisie werk tenzij je teveel speling op je krukas hebt. en als daarbij blijkt dat je zuigers en eventueel oppen ook nog slecht zijn is het overwegen waard om een ruilblok te nemen met garantie.

ik heb er verder geen ervaring mee. het eerste wat ik zou doen is bellen naar een bedrijf waarvan ik weet dat ze mij een degelijk verhaal vertellen. ik zal de bedrijfs naam hier maar niet noemen maar hij heet henk;) bedrijfs naam via pb
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door emielow » ma nov 15, 2010 14:21 pm

thanks voor de tips,

lekkage zal hoogstwaarschijnlijk de afdichting liggen inderdaad, maar als het blok er dan toch uit is... misschien verstandig om te kijken wat verder nog mankeert?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10977
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door fahtal » ma nov 15, 2010 14:29 pm

compressie test is makkelijker met het blok erin;)

maar inderdaad als je hem er toch eruit hebt en je hebt de tijd. dan kun je net zo goed een grondige controle doen. maar eigenlijk is het compressie test en krukasspeling checken. als die niet goed zijn dan overleggen met een "expert". als de test goed zijn dan zou ik eerst alles na lopen qua afstelling van ontsteking en kleppen en kijken of de injectie naar behoren werkt. misschien nieuwe injectors proberen...(duur geintje maar misschien heb ik binnenkort wat gebruikte te leen)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door wouthwortel » ma nov 15, 2010 15:19 pm

fahtal: was het niet VWvinnie die ons in limburg vertelde dat hij een goed revisie-bedrijf wist vlak bij Epen??
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10977
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door fahtal » ma nov 15, 2010 15:30 pm

weet het niet zeker meer. maar dat was vwvinnie maar over het bedrijf weet ik niet.

jerupke heeft zijn blok ook ergens laten reviseren. en voorheen was brian/karrera er maar die is helaas overleden. of hij nog een compagnon had weet ik niet. vraag anders area51

ik zal in iedergeval goed checken wat de ervaringen zijn van een bedrijf en niet alles van te voren betalen want je hoort ook slechte verhalen.

pogo had toch een compleet nieuw onderblok wat ook kapot ging? en airhead had geloof ik ook ergens een blok vandaan wat goed gereviseerd was maar acheraf niet heel netjes was en 3x was doorverkocht ofzo.

dus goed onderzoek doen! het liefst met garantie en niet alles invoren betalen als daarom gevraagd wordt..

of zelf doen... de techniek is niet heel moeilijk maar je moet wel nauwkeurig zijn en goed gereedschap hebben. de jongen van ironlion heben het zelf gedaan en zijn er letterlijk ver mee gekomen... weet je iniedergeval wie je de schuld moet geven ;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door Lomax » ma nov 15, 2010 15:38 pm

Onze 1800AP is gereviseerd door een of andere bollen boer met de naam Wim geloof ik. Klaas weet de exacte naam vast wel :)
(hij had toen een ongeluk met zijn T3 in de Velser tunnel, hij komt dus uit die hoek ergens)

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10977
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door fahtal » ma nov 15, 2010 15:43 pm

Lomax schreef:Onze 1800AP is gereviseerd door een of andere bollen boer met de naam Wim geloof ik. Klaas weet de exacte naam vast wel :)
(hij had toen een ongeluk met zijn T3 in de Velser tunnel, hij komt dus uit die hoek ergens)


de vraag is heb je goede ervaring met hem(zonder zijn naam te noemen) . volgens mij was er nog iets mis na oplevering maar werd dat toen netjes opgelost. toch? dat getuigd van service lijkt me.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door Dubbel schuiver » ma nov 15, 2010 17:18 pm

fahtal schreef:
Lomax schreef:Onze 1800AP is gereviseerd door een of andere bollen boer met de naam Wim geloof ik. Klaas weet de exacte naam vast wel :)
(hij had toen een ongeluk met zijn T3 in de Velser tunnel, hij komt dus uit die hoek ergens)


de vraag is heb je goede ervaring met hem(zonder zijn naam te noemen) . volgens mij was er nog iets mis na oplevering maar werd dat toen netjes opgelost. toch? dat getuigd van service lijkt me.



Ik heb met deze man ook goede ervaringen, duurt even, maar dan loopt het blokje weer helemaal picobello. Ik dacht dat hij uit noordwijkerhout vandaan kwam

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door zomerbloempje » ma nov 15, 2010 17:34 pm

volgens mij worden hier de regels precies andersom toegepast als de bedoeling is

Ervaringen per PB graag!!!!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10977
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: blok reviseren, waar? 2 liter injectie

Bericht door fahtal » ma nov 15, 2010 19:23 pm

ik vond het wel creatief!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie