klein vraagje kleppen stellen.
klein vraagje kleppen stellen.
klopt het dat kleppen stellen zowel voor de a als de b gewoon 0,15mm in/uit ?
en zowel bij 1600 en 2000?
is mij namelijk niet helemaal duidelijk.
Wel het verschil met CJ en CU motor.
Nu heb ik mijn bus grote beurt gegeven, olie, filters etc. Ook heb ik 3 meter luchtslangen vervangen omdat die ver heen waren.
Ik blijf een soort van vacuum geluid horen in de motorruimte en in de oortjes.
Zelf nooit bij stil gestaan of dit normaal was/is. iemand? ik zit niet zo vaak met mijn hoofd in die krappe ruimte.
Verder loopt de motor als een naaimachientje en is verder niets mis mee.
en zowel bij 1600 en 2000?
is mij namelijk niet helemaal duidelijk.
Wel het verschil met CJ en CU motor.
Nu heb ik mijn bus grote beurt gegeven, olie, filters etc. Ook heb ik 3 meter luchtslangen vervangen omdat die ver heen waren.
Ik blijf een soort van vacuum geluid horen in de motorruimte en in de oortjes.
Zelf nooit bij stil gestaan of dit normaal was/is. iemand? ik zit niet zo vaak met mijn hoofd in die krappe ruimte.
Verder loopt de motor als een naaimachientje en is verder niets mis mee.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: klein vraagje kleppen stellen.
rembekrachtiger die zit ook op je inlaatspruitstuk aangesloten en als die leiding lek is kan je ook gesis horen, en je motor gaat beroerd lopen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: klein vraagje kleppen stellen.
wat voor motor zit er in?
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
Re: klein vraagje kleppen stellen.
ik heb een 2 liter blok uit 76.
Maar dat geluid zou niet normaal moeten zijn?
De motor zelf loopt gewoon goed en stationair zeker niks op aan te merken.
Wilde alleen de kleppen stellen omdat dit in het onderhoudsrijtje thuis hoort.
Maar dat geluid zou niet normaal moeten zijn?
De motor zelf loopt gewoon goed en stationair zeker niks op aan te merken.
Wilde alleen de kleppen stellen omdat dit in het onderhoudsrijtje thuis hoort.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: klein vraagje kleppen stellen.
cj is 0,15 koud als ik me niet vergis , controleer naast rembekrachtiger wat turbo terecht
zegt ook de kleine rubber knietjes in de balans pijpjes van je spuitstuk
grtz ko
zegt ook de kleine rubber knietjes in de balans pijpjes van je spuitstuk
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: klein vraagje kleppen stellen.
wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan
If it ain,t broken,don,t try to fix it
Re: klein vraagje kleppen stellen.
ko de fries schreef:wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan
100% mee eens.
Maar ik vroeg mij ook af of het normaal kon zijn dat je zo iets hoort naast het geluid van de motor.
Hij loopt voor de rest ook gewoon goed dus ik ga er ook niet te veel aandacht aan besteden.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: klein vraagje kleppen stellen.
"een beetje" bijgeluid hebben de meeste motors wel , gewoon een goede geluidsinstalatie inbouwen help er prima tegen gtz ko
Dazzled schreef:ko de fries schreef:wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan
100% mee eens.
Maar ik vroeg mij ook af of het normaal kon zijn dat je zo iets hoort naast het geluid van de motor.
Hij loopt voor de rest ook gewoon goed dus ik ga er ook niet te veel aandacht aan besteden.
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: klein vraagje kleppen stellen.
Zit er toevallig niet een electrische brandstofpomp op die je hoort zoemen, of evt de tankontluchting. (of gaat die via de dop???)
Ik denk nu even hardop.
groetjes Patrick
Ik denk nu even hardop.
groetjes Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: klein vraagje kleppen stellen.
CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.
CV Used Bosch fuel injection
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.
CV Used Bosch fuel injection
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
Re: klein vraagje kleppen stellen.
Tee schreef:CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.
CV Used Bosch fuel injection
CU komt toch vaker voor dan CJ in T2 ??
Ik stel mijn CJ koud op tussen 0,15-0,2
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: klein vraagje kleppen stellen.
gijsv schreef:Tee schreef:CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.
CV Used Bosch fuel injection
CU komt toch vaker voor dan CJ in T2 ??
Ik stel mijn CJ koud op tussen 0,15-0,2
sorry ! wil de topic niet vervuilen maar http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: klein vraagje kleppen stellen.
volgens mij komt een CJ vaker voor in een T2 dan een CU, omdat een CJ origineel in een T2 geleverd is en een CU is een T3 blok.
Dus als er een CU in ligt is die erin geknutseld.
Dus als er een CU in ligt is die erin geknutseld.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: klein vraagje kleppen stellen.
bij een cu hoef je geen kleppen te stellen , hydraulische klepstoters
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: klein vraagje kleppen stellen.
Turbo.d schreef:volgens mij komt een CJ vaker voor in een T2 dan een CU, omdat een CJ origineel in een T2 geleverd is en een CU is een T3 blok.
Dus als er een CU in ligt is die erin geknutseld.
Ho ho ho ho ho. Je gaat nu helemaal voorbij aan de import he? CU is wel degelijk in T2's gelegd en zat ook. Zelfs GD motoren vanaf 1976 met injectie en katalysator!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"