klein vraagje kleppen stellen.

Gebruikersavatar
Dazzled
Actief Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 18:51 pm

klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Dazzled » ma jul 19, 2010 23:06 pm

klopt het dat kleppen stellen zowel voor de a als de b gewoon 0,15mm in/uit ?
en zowel bij 1600 en 2000?

is mij namelijk niet helemaal duidelijk.
Wel het verschil met CJ en CU motor.

Nu heb ik mijn bus grote beurt gegeven, olie, filters etc. Ook heb ik 3 meter luchtslangen vervangen omdat die ver heen waren.
Ik blijf een soort van vacuum geluid horen in de motorruimte en in de oortjes.
Zelf nooit bij stil gestaan of dit normaal was/is. iemand? ik zit niet zo vaak met mijn hoofd in die krappe ruimte. :lol:

Verder loopt de motor als een naaimachientje en is verder niets mis mee.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Briebelbus » ma jul 19, 2010 23:08 pm

rembekrachtiger :?: die zit ook op je inlaatspruitstuk aangesloten en als die leiding lek is kan je ook gesis horen, en je motor gaat beroerd lopen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door ko de fries » di jul 20, 2010 9:07 am

wat voor motor zit er in?
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Dazzled
Actief Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 18:51 pm

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Dazzled » di jul 20, 2010 17:59 pm

ik heb een 2 liter blok uit 76.

Maar dat geluid zou niet normaal moeten zijn?
De motor zelf loopt gewoon goed en stationair zeker niks op aan te merken.

Wilde alleen de kleppen stellen omdat dit in het onderhoudsrijtje thuis hoort.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door ko de fries » di jul 20, 2010 18:31 pm

cj is 0,15 koud als ik me niet vergis , controleer naast rembekrachtiger wat turbo terecht
zegt ook de kleine rubber knietjes in de balans pijpjes van je spuitstuk
grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door ko de fries » di jul 20, 2010 18:34 pm

wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Dazzled
Actief Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 18:51 pm

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Dazzled » di jul 20, 2010 19:32 pm

ko de fries schreef:wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan


100% mee eens.
Maar ik vroeg mij ook af of het normaal kon zijn dat je zo iets hoort naast het geluid van de motor.
Hij loopt voor de rest ook gewoon goed dus ik ga er ook niet te veel aandacht aan besteden.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door ko de fries » di jul 20, 2010 19:35 pm

"een beetje" bijgeluid hebben de meeste motors wel , gewoon een goede geluidsinstalatie inbouwen :wink: help er prima tegen gtz ko :D


Dazzled schreef:
ko de fries schreef:wat een geluid wel of niet is ,is moeilijk iets over te zeggen als je het niet horen kan


100% mee eens.
Maar ik vroeg mij ook af of het normaal kon zijn dat je zo iets hoort naast het geluid van de motor.
Hij loopt voor de rest ook gewoon goed dus ik ga er ook niet te veel aandacht aan besteden.
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Dubbel schuiver » wo jul 21, 2010 17:27 pm

Zit er toevallig niet een electrische brandstofpomp op die je hoort zoemen, of evt de tankontluchting. (of gaat die via de dop???)

Ik denk nu even hardop.

groetjes Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Tee » wo jul 21, 2010 22:01 pm

CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.

CV Used Bosch fuel injection
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded

1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door gijsv » do jul 22, 2010 19:04 pm

Tee schreef:CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.

CV Used Bosch fuel injection



CU komt toch vaker voor dan CJ in T2 ??

Ik stel mijn CJ koud op tussen 0,15-0,2

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Tee » do jul 22, 2010 20:11 pm

gijsv schreef:
Tee schreef:CJ '76-'79 VW Transporter 70hp European market, solid lifter. dual carb,
CU 1980-83 VW Vanagon 70hp enclosed breather tower. Identical to the CV case, but used dual 34PDSIT carbs.

CV Used Bosch fuel injection



CU komt toch vaker voor dan CJ in T2 ??

Ik stel mijn CJ koud op tussen 0,15-0,2


sorry ! wil de topic niet vervuilen maar :) http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded

1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door Briebelbus » do jul 22, 2010 20:18 pm

volgens mij komt een CJ vaker voor in een T2 dan een CU, omdat een CJ origineel in een T2 geleverd is en een CU is een T3 blok.

Dus als er een CU in ligt is die erin geknutseld.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door ko de fries » do jul 22, 2010 20:46 pm

bij een cu hoef je geen kleppen te stellen , hydraulische klepstoters :D
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: klein vraagje kleppen stellen.

Bericht door hanhoo » zo aug 08, 2010 20:25 pm

Turbo.d schreef:volgens mij komt een CJ vaker voor in een T2 dan een CU, omdat een CJ origineel in een T2 geleverd is en een CU is een T3 blok.

Dus als er een CU in ligt is die erin geknutseld.


Ho ho ho ho ho. Je gaat nu helemaal voorbij aan de import he? CU is wel degelijk in T2's gelegd en zat ook. Zelfs GD motoren vanaf 1976 met injectie en katalysator!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie