dolle schroef in onstekingshuis

Plaats reactie
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door gijsv » zo jul 18, 2010 11:39 am

Zoals topic al zegt;

de schroef om de contactpuntjes te stellen is dol, dit geeft volgende problemen;

- contactpuntjes niet te stellen, en staan nu los (kan niet rijden)
- krijg schroef er niet uit, weet dus niet of het nw schroefje wordt of niet ontstekingshuis

Heb onsteking er geheel uit gehaald maar lukt niet om schroefje eruit te krijgen, iemand tips??



p.s. iemand nog een 1-2-3 ignition liggen voor een CJ 2.0 ?? ben wel een beetje klaar met de puntjes stellen ;-)

edit: probeer schoref los te krijgen en dan wellciht grotere draad te tappen. Wil in ieder geval nar electronische onsteking overstappen. wie weet welke ik moet hebben compufire / pertronix / veleman. iig zo makelijk mogelijke installatie.
Laatst gewijzigd door gijsv op zo jul 18, 2010 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door ko de fries » zo jul 18, 2010 12:41 pm

volgens mij heeft hanhoo en nog eentje liggen voor een 1600 weet niet of die ook op een cj kan
ik heb mischien nog wel een onstekings huis van een cj liggen ,moet ik wel even een fotootje van jouwe zien met de excate maten erbij
grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Re: dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door Grawo75 » zo jul 18, 2010 13:26 pm

Ha Gijs,

Is onderstaande link niet iets voor jou? Kwam ik laatst tegen in een duits VW tijdschrift.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/fr ... ort=0&all=

misschien heb je er iets aan?

succes in ieder geval!
groeten,
Gerben

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door gijsv » zo jul 18, 2010 15:49 pm

ondertussen wel alles los gekregen, een nwe m4 schroefdraad kunnen tappen, maar deze is van zeer bedenkelijke sterkte. ben nu alles weer aan het afstellen kan ik iig rijden.

Ben idd opzoek naar een electronsiche oplossing, zoals de link van gerben. voor dezelfde prijs bij paruzzi een computronix

http://www.kaagkevers.nl/shop.php?id=43 ... age=3#2013

een pertronix is iets duurder.

Wie heeft er ervaring met dergelijke onsteking??? prijs verschil is klein dus wil de beste.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door fahtal » ma jul 19, 2010 16:07 pm

ik heb een petronix in mijn 2l cj. automaat. en de bus rijdt er lekker op.

volgens mij zijn coputrix en petronix toch het zelfde alleen zijn en de ontwikkelaars uitelkaar gegaan en nu heb je dus 2 merken. ik kan het bi het verkeerde eind hebben hoor.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: dolle schroef in onstekingshuis

Bericht door hanhoo » zo aug 08, 2010 20:29 pm

fahtal schreef:ik heb een petronix in mijn 2l cj. automaat. en de bus rijdt er lekker op.

volgens mij zijn coputrix en petronix toch het zelfde alleen zijn en de ontwikkelaars uitelkaar gegaan en nu heb je dus 2 merken. ik kan het bi het verkeerde eind hebben hoor.


Goed gedacht. Pertronics en Compufire zijn een gevolg van twee zakenvrienden die ruzie kregen. Die kan je overigens beiden niet monteren als het schroefdraad nog steeds twijfelachtig is. Immers werken ze met een magneetsleepring die langs een vervanging voor de puntjes gaat. Ook die moet correct gesteld worden. Maar gelukkig dan maar 1 keer.

Als je een nieuwe verdeler gaat kopen en gelijk naar electronische onsteking wilt overstappen, is de 123 een goede investering. Heb je een goed verdeler of een slechte maar wel al electronische onsteking, dan is het zonder geld.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie