Pertronics VS Compufire
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Pertronics VS Compufire
Ik was afgelopen weekend bij een vooraanstaand luchtgekoeld specialist. Daar vroeg ik naar de kwaliteit van Compufire ontsteking in relatie tot Pertronics. De reactie was dat beiden uit de zelfde basis komen (Philips) maar dat door ruzie tussen de twee makers ze uitelkaar gegaan zijn. De een werd Compufire en de ander Pertronics, maar in feite zijn ze beiden hetzelfde.
Wat is jullie mening? Ervaring met Compufire hier? Pertronics ben ik vooralsnog erg tevreden over, maar ze zijn zo lastig aan te komen in NL. Compufire kan ik morgen in huis hebben als ik dat wil.
Wat is jullie mening? Ervaring met Compufire hier? Pertronics ben ik vooralsnog erg tevreden over, maar ze zijn zo lastig aan te komen in NL. Compufire kan ik morgen in huis hebben als ik dat wil.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
3.11 mobile met draadloos netwerk natuurlijk....
sorry voor de off topic.
maar ik heb de puntjes eruit laten halen nadat ik door die krengen met de kids langs de snelweg zat. niemand kon ontdekken wat nou het probleem was de punten zagen er goed uit en werden opnieuw gesteld. wat achteraf bleek was dat de schanier vand e puntjes was versleten en dat die scheef contact maakten wat je van boven af niet zag. 1,5 dag later toch de puntjes verwijdert en tadaa we zagen het probleem.
nu heb ik er hopelijk geen last meer van met de petronix..
sorry voor de off topic.
maar ik heb de puntjes eruit laten halen nadat ik door die krengen met de kids langs de snelweg zat. niemand kon ontdekken wat nou het probleem was de punten zagen er goed uit en werden opnieuw gesteld. wat achteraf bleek was dat de schanier vand e puntjes was versleten en dat die scheef contact maakten wat je van boven af niet zag. 1,5 dag later toch de puntjes verwijdert en tadaa we zagen het probleem.
nu heb ik er hopelijk geen last meer van met de petronix..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Ik heb nog een type gevonden $ 49 dollar,
http://www.hot-spark.com/
voor 19.79 sterling
http://simonbbc.com/automotiveshop/elec ... -p-33.html
http://www.hot-spark.com/
voor 19.79 sterling
http://simonbbc.com/automotiveshop/elec ... -p-33.html
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!
http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
duidelijk verschillen!
http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
289 euries daar kun je nog een paar punten verdelers voor verslijtenTee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!
http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
met een nieuwe orginele met eventueel een pickupsensor (petronix ben je en stuk goedkoper uit
en met de prestaties die onze blokjes (in standaard uitvoering )leveren
is de winst in vermogen en betrouwbaarheid die hun beweren minimaal
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
HOHO!!!shadowman schreef:289 euries daar kun je nog een paar punten verdelers voor verslijtenTee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!
http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
met een nieuwe orginele met eventueel een pickupsensor (petronix ben je en stuk goedkoper uit
en met de prestaties die onze blokjes (in standaard uitvoering )leveren
is de winst in vermogen en betrouwbaarheid die hun beweren minimaal
Een originele SVDA onsteking kost ca. 190 nieuw van Bosch. Pertronics kost je 60 - 70 euro. Wat is het verschil dan nog?
Ik heb met specialisten uit de branche, waaronder de mede-ontwikkelaars van de 123, gesproken en het vervangen van een goede SVDA voor een 123Ignition is zonde geld tov de winst. MAAAR moet je toch aan een nieuwe ontsteking en wil je electronische ontsteking dan is het een goede investering. Het scheelt dan nog maar 1 of 2 tientjes. En je hebt met name voordeel als je een LPG of een getunede motor hebt vanwege de speciale programma's die de 123 bevat. Bovendien: als je later wijzigen gaat toepassen, kun je aanpassingen in de programma's maken.
Ik heb een 123 op de Kever en merk weinig verschil ten opzichte van een nieuwe SVDA met Pertronics. Maar ten opzichte van puntjes op een oude gebruikte SVDA is er wel een groot verschil! De dubbelspark programma's leveren bovendien een iets vinniger gedrag op middelhoge toeren. Helaas heb ik de 123 zonder vacuum. Ik zou hem nog eens met vacuum willen proberen.
De 123 is een geweldige investering als je electronische ontsteking wilt en toch een nieuwe dissy nodig hebt. Heb je een goede ontsteking, kun je beter voor Compufire/Pertronics gaan. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Maar echt waar, heb je beide nieuw nodig: neem de 123. Echt een topapparaat.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Tja, leuk filmpje maar de verdeler met punten ziet eruit als een lambal 009 en daar krijg je ook geen stabiel beeld mee en zeker als die al wat versleten is!!Tee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!
http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
Appels met peren vergelijk als je het mij vraagt.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Ik heb een 123 en die danst als een gek. Een SVDA met puntjes danst minder. Een SVDA met Pertronics staat 100% stil. En dat op de krukaspoulie. Zegt niks dus. De vervroegingscurve en kwaliteit van de vonk is veel belangrijker. Het verschil met de 123 merk je vooral hoger in de toeren.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"