Pertronics VS Compufire

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Pertronics VS Compufire

Bericht door hanhoo » di dec 15, 2009 21:37 pm

Ik was afgelopen weekend bij een vooraanstaand luchtgekoeld specialist. Daar vroeg ik naar de kwaliteit van Compufire ontsteking in relatie tot Pertronics. De reactie was dat beiden uit de zelfde basis komen (Philips) maar dat door ruzie tussen de twee makers ze uitelkaar gegaan zijn. De een werd Compufire en de ander Pertronics, maar in feite zijn ze beiden hetzelfde.

Wat is jullie mening? Ervaring met Compufire hier? Pertronics ben ik vooralsnog erg tevreden over, maar ze zijn zo lastig aan te komen in NL. Compufire kan ik morgen in huis hebben als ik dat wil.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Tee » wo dec 16, 2009 8:21 am

Hi Hans,
Ik heb ook naar de compufire vrs pertronixs keuse bewonderd,
De compu-fire was deurder (niet veel hoor 10 euro of zo toen)en dat de Pertronix was aangeraden door hele veel Americans en Engelse sites was het een makelijk keuse te maken.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » wo dec 16, 2009 8:40 am

Hmm, ik ben uiteraard ook aan het googlen geslagen en kom op 50/50 Compufire / Pertronics uit....
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » vr dec 18, 2009 22:43 pm

Niemand een Compufire hierzo?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6182
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Bericht door guidddo » vr dec 18, 2009 23:05 pm

hanhoo schreef:Niemand een Compufire hierzo?
de mijne draait Bosch 3.11
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » za dec 19, 2009 16:51 pm

guidddo schreef:
hanhoo schreef:Niemand een Compufire hierzo?
de mijne draait Bosch 3.11
Cool, netwerkversie? ;)
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » za dec 19, 2009 21:10 pm

3.11 mobile met draadloos netwerk natuurlijk....

sorry voor de off topic.

maar ik heb de puntjes eruit laten halen nadat ik door die krengen met de kids langs de snelweg zat. niemand kon ontdekken wat nou het probleem was de punten zagen er goed uit en werden opnieuw gesteld. wat achteraf bleek was dat de schanier vand e puntjes was versleten en dat die scheef contact maakten wat je van boven af niet zag. 1,5 dag later toch de puntjes verwijdert en tadaa we zagen het probleem.

nu heb ik er hopelijk geen last meer van met de petronix..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Tee » do dec 24, 2009 21:06 pm

Ik heb nog een type gevonden $ 49 dollar,

http://www.hot-spark.com/

voor 19.79 sterling

http://simonbbc.com/automotiveshop/elec ... -p-33.html

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Tee » ma dec 28, 2009 21:15 pm

Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!

http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » ma dec 28, 2009 21:38 pm

Tee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!

http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
289 euries :shock: daar kun je nog een paar punten verdelers voor verslijten

met een nieuwe orginele met eventueel een pickupsensor (petronix ben je en stuk goedkoper uit
en met de prestaties die onze blokjes (in standaard uitvoering )leveren
is de winst in vermogen en betrouwbaarheid die hun beweren minimaal

Gebruikersavatar
Tee
Gevorderde
Berichten: 542
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Tee » ma dec 28, 2009 22:26 pm

[/quote]
289 euries :shock: daar kun je nog een paar punten verdelers voor verslijten

[/quote]

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » ma dec 28, 2009 23:22 pm

shadowman schreef:
Tee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!

http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
289 euries :shock: daar kun je nog een paar punten verdelers voor verslijten

met een nieuwe orginele met eventueel een pickupsensor (petronix ben je en stuk goedkoper uit
en met de prestaties die onze blokjes (in standaard uitvoering )leveren
is de winst in vermogen en betrouwbaarheid die hun beweren minimaal
HOHO!!!

Een originele SVDA onsteking kost ca. 190 nieuw van Bosch. Pertronics kost je 60 - 70 euro. Wat is het verschil dan nog?

Ik heb met specialisten uit de branche, waaronder de mede-ontwikkelaars van de 123, gesproken en het vervangen van een goede SVDA voor een 123Ignition is zonde geld tov de winst. MAAAR moet je toch aan een nieuwe ontsteking en wil je electronische ontsteking dan is het een goede investering. Het scheelt dan nog maar 1 of 2 tientjes. En je hebt met name voordeel als je een LPG of een getunede motor hebt vanwege de speciale programma's die de 123 bevat. Bovendien: als je later wijzigen gaat toepassen, kun je aanpassingen in de programma's maken.

Ik heb een 123 op de Kever en merk weinig verschil ten opzichte van een nieuwe SVDA met Pertronics. Maar ten opzichte van puntjes op een oude gebruikte SVDA is er wel een groot verschil! De dubbelspark programma's leveren bovendien een iets vinniger gedrag op middelhoge toeren. Helaas heb ik de 123 zonder vacuum. Ik zou hem nog eens met vacuum willen proberen.

De 123 is een geweldige investering als je electronische ontsteking wilt en toch een nieuwe dissy nodig hebt. Heb je een goede ontsteking, kun je beter voor Compufire/Pertronics gaan. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Maar echt waar, heb je beide nieuw nodig: neem de 123. Echt een topapparaat.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » di dec 29, 2009 11:40 am

Tee schreef:Hans, een leuk film met verschillen tussen contactpuntjes / pertronix en 123.
duidelijk verschillen!

http://www.leenapk.nl/page.php?page=123ignition
Tja, leuk filmpje maar de verdeler met punten ziet eruit als een lambal 009 :? en daar krijg je ook geen stabiel beeld mee en zeker als die al wat versleten is!!
Appels met peren vergelijk als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » di dec 29, 2009 19:51 pm

Ik heb een 123 en die danst als een gek. Een SVDA met puntjes danst minder. Een SVDA met Pertronics staat 100% stil. En dat op de krukaspoulie. Zegt niks dus. De vervroegingscurve en kwaliteit van de vonk is veel belangrijker. Het verschil met de 123 merk je vooral hoger in de toeren.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie