Oliedruk zender en meter...
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend
Oliedruk zender en meter...
Haay,
Ik ben bezig met een paar meters in mijn busje te bouwen en nu heb ik een probleempje.
Voltmeter en olietemperatuurmeter werken goed, evenals de toerenteller.
Maar de oliedrukmeter wil niet wat ik wil
Ik heb hem als volgt aangesloten:
Ikzelf zou zeggen dat dit goed aangesloten zou moeten zijn, maar en de oliedruklamp en de meter doen niets
Als ik de +15 op de meter aansluit dan gaat de meter naar maximaal, ik denk dus dat de meter wel werkt, maar zit er iets fout.
Iemand een idee wat er verkeerd gaat?
De zender is een nieuw exemplaar.
Ik ben bezig met een paar meters in mijn busje te bouwen en nu heb ik een probleempje.
Voltmeter en olietemperatuurmeter werken goed, evenals de toerenteller.
Maar de oliedrukmeter wil niet wat ik wil
Ik heb hem als volgt aangesloten:
Ikzelf zou zeggen dat dit goed aangesloten zou moeten zijn, maar en de oliedruklamp en de meter doen niets
Als ik de +15 op de meter aansluit dan gaat de meter naar maximaal, ik denk dus dat de meter wel werkt, maar zit er iets fout.
Iemand een idee wat er verkeerd gaat?
De zender is een nieuw exemplaar.
Groeten,
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Hoi Kees,
Jou tekening ziet er in eerste instantie logisch uit, maar waar haalt jouw oliedruklampje zijn spanning vandaan? Ik heb die spulletjes ook liggen, klaar om ingebouwd te worden, dus ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het moet!
Is het niet logischer om de oliedrukschakelaar tussen je lampje en de voeding voor het lampje te zetten? Dan zou het lampje moeten gaan branden als de schakelaar schakelt.
Ik zal zo ook even in mijn bus kijken hoe de meter daar aangesloten zit. Ik heb nu alleen de schakelaar voor het lampje op mijn nlok zitten, dus als ik mijn contact aanzet gaat mijn meter ook naar einde schaal....
succes in ieder geval!
groeten,
Gerben
Jou tekening ziet er in eerste instantie logisch uit, maar waar haalt jouw oliedruklampje zijn spanning vandaan? Ik heb die spulletjes ook liggen, klaar om ingebouwd te worden, dus ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het moet!
Is het niet logischer om de oliedrukschakelaar tussen je lampje en de voeding voor het lampje te zetten? Dan zou het lampje moeten gaan branden als de schakelaar schakelt.
Ik zal zo ook even in mijn bus kijken hoe de meter daar aangesloten zit. Ik heb nu alleen de schakelaar voor het lampje op mijn nlok zitten, dus als ik mijn contact aanzet gaat mijn meter ook naar einde schaal....
succes in ieder geval!
groeten,
Gerben
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend
Ik ben weer een uurtje bezig geweest, maar het wil bij mij niet werken.
Als ik het aansluit zoals ik het getekend heb gebeurt er alleen maar dat de meter naar voluit gaat.
Ik heb een 10 bar meter en drukgever, de meter gaat dan tot het eind van de schaal, dwz ergens op 13 bar....
Als ik de signaaldraad en voeding omdraai, gaat de meter 4 à 5 bar aangeven. Dan staat de motor uit.
Dat lampje zou gewoon moeten werken, dacht ik, er zit tenslotte een WK aansluiting op.
Mijn zender zit met gastape in m'n blok geschroefd, het zal toch niet zo zijn dat de zender geen massa heeft??
Iemand die het wel werkend heeft en ons op weg kan helpen?
Vast bedankt!!
Als ik het aansluit zoals ik het getekend heb gebeurt er alleen maar dat de meter naar voluit gaat.
Ik heb een 10 bar meter en drukgever, de meter gaat dan tot het eind van de schaal, dwz ergens op 13 bar....
Als ik de signaaldraad en voeding omdraai, gaat de meter 4 à 5 bar aangeven. Dan staat de motor uit.
Dat lampje zou gewoon moeten werken, dacht ik, er zit tenslotte een WK aansluiting op.
Mijn zender zit met gastape in m'n blok geschroefd, het zal toch niet zo zijn dat de zender geen massa heeft??
Iemand die het wel werkend heeft en ons op weg kan helpen?
Vast bedankt!!
Groeten,
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
ik heb het werkend.. en ook op die manier, alleen mijn zender wel rechtstreeks in het blok gedraaid zonder tape.
Bij mij staat de meter op 0 als het contact uit is. Zodra het contact aan gaat, dan zie je hem ff trillen, als de motor loopt geeft hij koud ongeveer 4 tot 5 bar aan. Mijne is een VDO meter die tot maximaal 5 of 6 bar gaat.
Hij werkt al jaren prima.
Bij mij staat de meter op 0 als het contact uit is. Zodra het contact aan gaat, dan zie je hem ff trillen, als de motor loopt geeft hij koud ongeveer 4 tot 5 bar aan. Mijne is een VDO meter die tot maximaal 5 of 6 bar gaat.
Hij werkt al jaren prima.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend
Misschien kun je een (tijdelijke) verbinding maken tussen de zender en het blok, dan kun je 'm lekker met die tape in het blok laten zitten. Al zou het zonder toch ook moeten kunnen zonder te lekken, lijkt me...
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
misschien overbodig. forceer je schroefdraad niet van je blok. alu is behoorlijk zacht en gaat snel kapot. zou een beetje zonde zijn...
is mij overkomen...
is mij overkomen...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend
Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....
Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
We zoeken verder.....
Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
Groeten,
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
voedingsspanning waarom niet rechtstreeks vanaf de zekeringen kastRockinkees schreef:Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....
Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend
Dat heb ik nu....Turbo.d schreef:voedingsspanning waarom niet rechtstreeks vanaf de zekeringen kastRockinkees schreef:Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....
Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
Maar ik heb m'n twijvels over de elektra. Ziet er niet zo best uit namelijk.
Misschien van de winter maar een nieuwe draadboom erin knutselen.
Groeten,
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
Kees
==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
- Locatie: Purmerend