Oliedruk zender en meter...

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Oliedruk zender en meter...

Bericht door Rockinkees » di okt 13, 2009 18:14 pm

Haay,

Ik ben bezig met een paar meters in mijn busje te bouwen en nu heb ik een probleempje.
Voltmeter en olietemperatuurmeter werken goed, evenals de toerenteller.
Maar de oliedrukmeter wil niet wat ik wil :evil:
Ik heb hem als volgt aangesloten:
Afbeelding
Ikzelf zou zeggen dat dit goed aangesloten zou moeten zijn, maar en de oliedruklamp en de meter doen niets :?: :?:
Als ik de +15 op de meter aansluit dan gaat de meter naar maximaal, ik denk dus dat de meter wel werkt, maar zit er iets fout.
Iemand een idee wat er verkeerd gaat?
De zender is een nieuw exemplaar.
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di okt 13, 2009 18:38 pm

lijkt mij goed te zitten als ik zo kijk, voor zover ik me kan herinneren heb ik het ook zo zitten.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » wo okt 14, 2009 11:58 am

Hoi Kees,
Jou tekening ziet er in eerste instantie logisch uit, maar waar haalt jouw oliedruklampje zijn spanning vandaan? Ik heb die spulletjes ook liggen, klaar om ingebouwd te worden, dus ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het moet! :D

Is het niet logischer om de oliedrukschakelaar tussen je lampje en de voeding voor het lampje te zetten? Dan zou het lampje moeten gaan branden als de schakelaar schakelt.

Ik zal zo ook even in mijn bus kijken hoe de meter daar aangesloten zit. Ik heb nu alleen de schakelaar voor het lampje op mijn nlok zitten, dus als ik mijn contact aanzet gaat mijn meter ook naar einde schaal....

succes in ieder geval!
groeten,
Gerben

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo okt 14, 2009 12:20 pm

volgens mij meet de oliedruk meter/zender een verschil tussen de massa.

De voedingsspanning is enkel om de wijzer te laten werken.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » wo okt 14, 2009 13:03 pm

Ik heb precies het zelfde probleem.
Zal eens kijken hoe e.e.a. bij mij is aangesloten.

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » wo okt 14, 2009 17:59 pm

Ik ben weer een uurtje bezig geweest, maar het wil bij mij niet werken.
Als ik het aansluit zoals ik het getekend heb gebeurt er alleen maar dat de meter naar voluit gaat.

Ik heb een 10 bar meter en drukgever, de meter gaat dan tot het eind van de schaal, dwz ergens op 13 bar....
Als ik de signaaldraad en voeding omdraai, gaat de meter 4 à 5 bar aangeven. Dan staat de motor uit.

Dat lampje zou gewoon moeten werken, dacht ik, er zit tenslotte een WK aansluiting op.

Mijn zender zit met gastape in m'n blok geschroefd, het zal toch niet zo zijn dat de zender geen massa heeft??
Iemand die het wel werkend heeft en ons op weg kan helpen?
Vast bedankt!!
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo okt 14, 2009 21:42 pm

ik heb het werkend.. en ook op die manier, alleen mijn zender wel rechtstreeks in het blok gedraaid zonder tape.

Bij mij staat de meter op 0 als het contact uit is. Zodra het contact aan gaat, dan zie je hem ff trillen, als de motor loopt geeft hij koud ongeveer 4 tot 5 bar aan. Mijne is een VDO meter die tot maximaal 5 of 6 bar gaat.

Hij werkt al jaren prima.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » wo okt 14, 2009 22:05 pm

Dank je Turbo.D.

Morgen maar weer eens verder kijken, de zender maar zonder tape proberen.
Ik kom er nog op terug.....
Moet ook nog een petronix inbouwen, gaat dan gelijk in 1 keer door :D
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » wo okt 14, 2009 22:34 pm

Misschien kun je een (tijdelijke) verbinding maken tussen de zender en het blok, dan kun je 'm lekker met die tape in het blok laten zitten. Al zou het zonder toch ook moeten kunnen zonder te lekken, lijkt me...
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » do okt 15, 2009 8:35 am

Jij bedoelt een tijdelijke massa maken op de zender Thomas :?:
een soort van overbrugging met een draadje dus.

klinkt idd logisch :) en te verwachten uit de audio hoek ;)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » do okt 15, 2009 8:46 am

misschien overbodig. forceer je schroefdraad niet van je blok. alu is behoorlijk zacht en gaat snel kapot. zou een beetje zonde zijn...

is mij overkomen...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » za okt 17, 2009 13:17 pm

Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....

Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » za okt 17, 2009 20:13 pm

Rockinkees schreef:Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....

Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
voedingsspanning :?: waarom niet rechtstreeks vanaf de zekeringen kast :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » za okt 17, 2009 21:08 pm

Turbo.d schreef:
Rockinkees schreef:Aparte massa op de zender heeft geen nut, daar reageert ie niet op.
We zoeken verder.....

Nog even iets: waar halen jullie een +15 vandaan?
Gelijk vanaf het contactslot?
Ik heb ook het idee dat de elektra niet zo best is, ben al delen aan het vervangen nu.
voedingsspanning :?: waarom niet rechtstreeks vanaf de zekeringen kast :?:
Dat heb ik nu....
Maar ik heb m'n twijvels over de elektra. Ziet er niet zo best uit namelijk.
Misschien van de winter maar een nieuwe draadboom erin knutselen.
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » do okt 22, 2009 11:03 am

Is niet gelukt :cry:

Ik ga er van uit dat de meter defect is, want hij gaat gelijk naar maximale uitslag als er spanning op gezet wordt....
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Plaats reactie